Znany dziennikarz motoryzacyjny w reklamie samochodu – przekroczona granica?

12 grudnia 2013, 10:30

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich dziennikarzy zajmujących się tematyką motoryzacyjną wystąpił niedawno w kampanii reklamowej producenta samochodów. Reklamy z udziałem dziennikarza mogą budzić kontrowersje wśród odbiorców, także przedstawicieli niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Eksperci reklamują – nowy trend w mediach?

Kampania reklamowa Toyoty, w której główną rolę gra Włodzimierz Zientarski budzi mieszane uczucia w branży motoryzacyjnej. Dotąd nie zdarzyła się sytuacja, w której rozpoznawalny powszechnie dziennikarz jawnie reklamował konkretną markę pojazdów. Reprezentant zawodu, który powinien z założenia kierować się obiektywizmem, prezentując w mediach przekaz reklamowy może wprowadzać odbiorców w błąd.

Niewprawny widz czy słuchacz może bez zastanowienia skojarzyć reklamę z programem motoryzacyjnym. Na taki właśnie program stylizowane są reklamy Toyoty, w których W. Zientarski występuje jako ekspert. Prezentuje tam pozornie własne poglądy na temat niezawodności i jakości aut Toyoty.

Marketingowa rywalizacja pomiędzy producentami samochodów nie jest najistotniejsza z punktu widzenia aftermarketu. W jednej z reklam pojawiają się jednak pewne informacje, które dla osób związanych z naszą branżą mogą mieć kontrowersyjny wydźwięk. Zientarski sugeruje w niej, że to Toyota jest producentem wszystkich części, z których skonstruowane są jej samochody. Z tego też powodu rzeczone części mają być niezawodne.

Jak wiemy sugestia ta jest błędna. Części, z których montowane są samochody, w zdecydowanej większości pochodzą od niezależnych dostawców.

 

Reklama jest dźwignią handlu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. Rzadko zdarza się jednak, by osoba publiczna zajmująca się konkretnym segmentem rynku, reklamowała w mediach firmę działającą właśnie w tym segmencie. Może to być odbierane jako nieuczciwa (choć legalna) technika handlowa.

 

Co sądzicie o kampanii Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego?

Dowiedz się więcej

Reklama Volkswagena dyskredytuje warsztaty niezależne
Reklama Volkswagena dyskredytuje warsztaty niezależne

Grupa Volkswagen uruchomiła nowy konkurs dla klientów autoryzowanych serwisów. Akcję promuje plakat, który w nieprzychylny sposób przedstawia usługi warsztatów niezależnych. Kontrowersyjnie z punktu widzenia warsztatowców kojarzy się też hasło akcji: Znasz swojego mechanika zbyt dobrze? To niedobrze! Marketingowa ofensywa ASO Volkswagen nie po raz pierwszy reklamuje usługi swoich autoryzowanych serwisów w sposób kontrowersyjny dla przedstawicieli […]