Podnośniki warsztatowe – przegląd polskiego rynku

, 11 marca 2020, 9:57

Kiedy najlepiej przeprowadzać remont warsztatu i niezbędną wymianę elementów jego wyposażenia? Naszym zdaniem w przededniu startu sezonu wiosennego. Tym razem przygotowaliśmy przegląd rynku, który może okazać się mini-przewodnikiem dla warsztatów zastanawiających się nad wymianą lub zakupem nowego podnośnika. Zapytaliśmy wiodących producentów o ich propozycje na nowy sezon.

W naszym przeglądzie prezentujemy tylko podnośniki kolumnowe oraz nożycowe. Produkty przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów. 

Podnośnik dwukolumnowy Nortec PD4000Ne 

Na przestrzeni 20 lat istnienia marki Nortec podnośnik przeszedł szereg modyfikacji, skutkiem czego obecny model posiada solidną, a zarazem prostą konstrukcję. Jego zalety można zebrać w 4-ech argumentach:

  • niski próg, który nie przekracza 25mm. Pozwala to bez problemu na wjazd pojazdamio bardzo niskim podwoziu, jak również ułatwia wepchnięcie niesprawnego samochodu na stanowisko.
  • wyposażenie standardowe posiada skrzynkę sterującą z gniazdkiem elektrycznym 230V oraz złączem pneumatycznym umieszczonym na kolumnie. Takie rozwiązania pozwalają podłączyć szereg urządzeń elektrycznych. Złącze pneumatyczne umieszczone bezpośrednio na kolumnie może zostać wykorzystane przy pracach wulkanizacyjnych, pozwalając korzystać z pistoletu z manometrem bądź klucza pneumatycznego.
  • wózki podnośnika posiadają asymetryczne ramiona 2 i 3 częściowe o wymiarach 800 – 1500 mm w przypadku 3-częściowych oraz 2-częściowych 730 –1100 mm. Pozwala to podnosić nie tylko samochody osobowe, ale również dostawcze (nośność do 4 ton).
  • zastosowanie nakładek gumowych na wózku oraz ramionach chroni karoserię samochodu przed otarciem lub wgnieceniem.

Nowa wersja PD4000Ne będzie prezentowana na czerwcowych targach TTM 2020 w Poznaniu.

Grubber Podnośnik dwukolumnowy 2.40E – BK-TECH

W ofercie producent Grubber posiada całą gamę podnośników od najprostszych dwukolumnowych typu GRUBBER 2.40E do pojazdów osobowych i lekkich dostawczych 2.40E to podnośnik o udźwigu aż 4 tony. Taki tonaż zapewnia podnoszenie szerokiej gamy pojazdów. Mocny agregat hydrauliczny zapewnia szybkie podnoszenie i opuszczanie. Dzięki dokładnie przemyślanym rozwiązaniom, podnośnik jest pomocny w każdym warsztacie, a pompa umieszczona w górnej części pozwala dodatkowo zaoszczędzić miejsce. Podnosnik posiada automatyczne zwalnianie blokady ramion, jest malowany proszkowo, dysponuje elektromagnetycznym zwalnianiem zapadek bezpieczeństwa. Dostarczany jest w zestawie z osłonami na łańcuch, siłowniki i liny synchronizacyjne.

Podnośnik dwukolumnowy śrubowy Consul 2.35 Premium – Best Products

Podnośnik dwukolumnowy śrubowy (elektromechaniczny) synchronizowany elektronicznie to idealny wybór do każdego warsztatu przy obecnej różnorodności samochodów osobowych i dostawczych o masie całkowitej nie przekraczającej 3500 kg.

Wybrane cechy podnośnika:

  • Kolumny o dużym rozstawie (2830 mm) mimo niewielkich gabarytów mają dużą wytrzymałość na zginanie (walcowane profile)
  • Wózek nośny z ramionami, który przesuwa się w kolumnie ułożyskowany jest na 6 bezobsługowych rolkach
  • Śruba walcowana na zimo współpracująca z nakrętką nośną ze specjalnego odlewu smarowana automatycznie
  • Wnętrze kolumny i śruba nośna dodatkowo zabezpieczone osłoną
  • Podnośnik występuje w wersji do pracy w środowisku wilgotnym
  • W standardzie potrójne łapy symetryczne przednie i tylnie o dużym zakresie regulacji
  • Podnośnik może być montowany na posadzce o grubości od 15 cm przy zastosowaniu specjalnego elementu mocującego
  • Pulpit sterowniczy pozwala obsługiwać podnośnik za pomocą przycisków, a także podłączyć wyłącznik sufitowy tam gdzie pomieszczenie jest niskie
  • Łapy mogą być doposażone w różnej wysokości konsole, aby przyspieszyć podnoszenie aut tuningowanych, VAN, OFF –ROAD
  • Na zamówienie podnośnik może być wykonany w dowolnej, zleconej przez klienta kolorystyce

Podnośnik dwukolumnowy TM-PD4000 – TM Group

Podnośnik dysponuje udźwigiem do 4 ton. Na liście jego zalet znajduje się m.in. posiadanie zabezpieczeń przed niekontrolowanym opadaniem podniesionego pojazdu w przypadku ustania siły unoszącej. Podnośnik posiada ręczne odblokowywanie blokady z dwóch stron, automatyczne ograniczenia ramienia i automatyczne blokowanie ramion przy podnoszeniu.  Wysokość podnoszenia to 1880 mm.

Podnośnik diagnostyczny czterokolumnowy elektrohydrauliczny TLT-440 W, TLT-455 W – LAUNCH Polska

Podnośnik występuje w dwóch wersjach różniących się od siebie niektórymi parametrami. Wersja 440 W dysponuje udźwigiem na poziomie 4 t, natomiast wersja 455 W – 5,5 t. Całkowita wysokość obu podnośników to 2172 mm, co przekłada się na wysokość podnoszenia do 1900 mm. Czas podnoszenia w obu przypadkach to maksymalnie 60 sekund. W podnośnikach Istnieje możliwość regulacji odległości pomiędzy płytami najazdowymi w zakresie 1455-1595 mm. Posiadają wyposażenie niezbędne do
przeprowadzenia diagnostyki (obrotnice, płyty rozprężne oraz dźwignik osi)

King Tony 9TYB8611A-B – podnośnik mobilny hydrauliczny 1-kolumnowy

Uchwyt widłowy (rozstaw 53 cm) przeznaczony do podnoszenia samochodu za jedno koło zapewnia łatwy dostęp do progów podczas napraw blacharskich, lakierniczych, związanych z konserwacją podwozia czy obsługą układów wydechowych.
Uchwyt za próg (wymiar 16×6 cm) pozwala na jednostronne unoszenie pojazdów za progi, co umożliwia z kolei wygodne wykonywanie prac przy nadkolach, zawieszeniach, piastach, hamulcach itp.
Uzyskiwana tymi sposobami skośna pozycja nadwozia stwarza optymalne warunki do pracy przy polerowaniu powłok lakierniczych na błotnikach, poszyciach drzwiowych i dachach. Podnośnik jest wyposażony w ręczną 5 – stopniową blokadę bezpieczeństwa co 8 cm oraz wytrzymałe kółka, które zapewniają łatwość manewrowania.

Cechy urządzenia:

  • Łańcuchowy mechanizm z napędem hydraulicznym (pompa hydrauliczno- pneumatyczna 9TYB220-05A-B)
  • Maksymalny udźwig: 1,5 t
  • Maksymalna wysokość podnoszenia: 785 mm
  • Wymagane ciśnienie kompresora: 6-10 bar

Wymiary podnośnika:

  • wysokość: 126 cm x szerokość 71 cm x długość 94 cm
  • waga: 110 kg

Podnośnik dwukolumnowy AMI 6,6 BUS / AMI 8,0 BUS – Cartec

Proponowane dźwigniki dwukolumnowe o udźwigu 6,5 i 8 ton to nowoczesna konstrukcja zapewniająca bezpieczną i łatwą obsługę pojazdów typu VAN, samochodów dostawczych i busów. Unikalność rozwiązania dotyczy głównie solidnej konstrukcji pozwalającej na obsługę tak dużych obciążeń pionowych. Uzyskane to jest głównie dzięki odpowiednim profilom kolumn dźwignika oraz systemowi hydraulicznego podnoszenia. Kolejną zaletą przedstawianych podnośników jest bardzo duży prześwit między kolumnami tj. 2800 mm oraz regulowany zakres długości ramion od 900-2000mm, co daje gwarancję dopasowania punktów podparcia w pojeździe do podstaw dźwignika. Standardowe wykonanie ramion w wersji trójdzielnej ma swój oddźwięk w zakresie funkcjonalności i ergonomii. Producent wychodząc naprzeciw różnym wymaganiom klientów umożliwia wybór opcji wysokości dźwignika w następujących wariantach: 4350, 4700, 5000, 5200, 5400 mm.

Podnośnik stemplowy J.A. Becker TwinRAM 35XY/1300 – Best Products

Niemiecka firma J.A. Becker & Söhne GmbH & Co. KG od 90 lat projektuje i produkuje podnośniki stemplowe, w których zamiast pojedynczego siłownika (po jednej stronie) jest siłownik i cylinder prowadzący. Wzmacnia to sztywność całej konstrukcji. Podnośnik dwustemplowy hydrauliczny TwinRAM 35XY/1300 o udźwigu 3,5 tony wyposażony jest w elementy unoszące (wysokość tylko 68 mm) w wersji podprogowej regulowane wzdłuż i poprzek pojazdu.

  • Stemple rozstawione w odległości 1300 mm
  • Wszystkie elementy podnośnika są fabrycznie zabezpieczone przed korozją
  • Synchronizacja siłowników za pomocą belki sztywnej co eliminuje kolizje w przypadku awarii jednego z siłowników.
  • Siłownik prowadzący jest smarowany automatycznie
  • Agregat hydrauliczny wysokociśnieniowy schowany w hermetycznej kasecie.
  • Kaseta fundamentowa posiada certyfikat szczelności. Opcjonalnie może być dostarczona w wersji ocynkowanej
  • Podnośnik może być montowany na stropie bez specjalnego fundamentowania pod nim

Jeśli warsztat posiada zamontowaną kasetę fundamentową innej marki,  J.A. Becker dostosuje się do tych wymiarów i dostarczy tak przygotowany podnośnik, aby był zamontowany w istniejącej wannie.

Podnośnik TM-PD4000MS – TM Group

Półautomatyczny podnośnik o udźwigu do 4 ton. Posiada ręczne odblokowywanie blokady z jednej strony. Na liście jego cech znajdziemy automatyczne blokowanie ramion przy podnoszeniu i automatyczną blokadę wózków oraz zabezpieczenie przed niekontrolowanym opadaniem podniesionego pojazdu w przypadku ustania siły unoszącej. Ramiona są wysuwane, posiadają regulowane adaptery. Podnośnik posiada gumy zabezpieczające przed otarciem drzwi.

Podnośnik dwukolumnowy automatyczny REDATS L-220 – P.H.U. Szczepan

Podnośnik dwukolumnowy REDATS L-220 to podnośnik do pracy nawet z dużymi autami – ma 4 tony udźwigu, i podniesie nawet duże SUV-y (np. Cadillac Escalade). Pomieści auta szerokie na 2.5 metra – na przykład Dodge Ram (szerokość 2016 mm) czy Chevrolet Camaro (1900 mm). L-220 jest w pełni automatyczny. Użytkownik nie traci już czasu na ręczne zwalnianie blokad, jak w podnośniku półautomatycznym. Wystarczy wcisnąć przycisk na panelu sterującym i ustawić łapy w odpowiedniej pozycji (podnoszenie/opuszczanie).

Najważniejsze fakty na temat REDATS L-220

  • udźwig: 4 tony
  • czas podnoszenia: 25 sekund
  • czas opuszczania: 55 sekund
  • wysokość podnoszenia: 9-193 cm
  • max. szerokość auta: 2500 mm

REDATS L-220 oferuje komfort pracy, nawet dla wysokiego mechanika – podnosi na 193 cm. Gumowe zabezpieczenia na wózku chronią drzwi auta.

Podnośnik dwukolumnowy REDATS L-220 to produkt serii podnośników “L”, znanej w ponad 50 krajach. Seria “L” wyróżnia się na rynku konkurencyjną ceną w stosunku do jakości stąd jej bardzo duża popularność. Oficjalnym dystrybutorem w Europie jest P.H.U. Szczepan.

Grubber MT300E – podnośnik nożycowy niskiego podnoszenia – BK-TECH

Największym hitem sprzedażowym firmy Grubber jest podnośnik niskiego unoszenia do 1 metra Grubber MT300E. Jest to idealne rozwiązanie do warsztatu profesjonalnego oraz do zastosowania w mniejszych, rozwijających się warsztatach. Podnośnik Grubber MT300E  jest zasilany na 230v oraz posiada elektronicznie zwalniane zapadki, dodatkowo na wyposażeniu standardowym znajduje się zestaw mobilny, dzięki czemu podnośnik możemy przemieszczać w dowolne miejsce. Podnośnik posiada bezproblemowy najazd, dzięki bardzo niskiej wysokości minimalnej około 110 mm. Rampy platformy, rozszerzalne z obu stron, zwiększają powierzchnię użytkową. Może być wykorzystywany jako podnośnik zastępczy lub jako główny – obsługowy. Dzięki szerokiemu zastosowaniu, podnośnik ten znajduje zastosowanie w warsztatach mechanicznych, wulkanizacyjnych, blacharskich, lakierniczych. Podnośnik Grubber MT300E kosztuje około 6000 zł. Dzięki idealnemu balansowi ceny, jakości i funkcjonalności, podnośnik MT300E jest jednym z najczęściej poszukiwanych podnośników wśród mechaników.

UW HC-XL6230 – mobilny podnośnik nożycowy 3 t. – King Tony

Podnośnik nożycowy o nośności 3 tony jest niezastąpiony w każdym profesjonalnym serwisie samochodowym. Podnośnik można szybko i wygodnie przemieszczać dzięki demontowalnym kółkom.

Podnośnik elektrohydrauliczny niskiego podnoszenia z możliwością przemieszczania. Mechaniczna blokada wysokości zwalniana pneumatycznie. Platformy o regulowanej długości synchronizowane mechanicznie. 4 poduszki gumowe. Spełnia normę EN1493:2010.

Dane techniczne:

  • Nośność: 3000 kg
  • Wysokość podnoszenia: 110-1000 mm
  • Szerokość platform: 530 mm
  • Długość platform: 1400-1900 mm
  • Odległość między najazdami: 700 mm
  • Zasilanie: 400V
  • Zasilanie pneumatyczne: 6-8 bar
  • Waga: 550 kg

Podnośnik Torek ELIKT50 – F.H.U.”BOGUSZ”

Podnośnik dysponuje udźwigiem do 5000 kg. Jest wyposażony w automatyczny system stałego smarowania nakrętek, co zapewnia większą żywotność urządzenia. Główna nakrętka oraz nakrętka bezpieczeństwa są wykonane z brązu, co zwiększa bezpieczeństwo oraz gwarantuje wysoką odporność na zużycie. Posiada automatyczny mechanizm blokowania, który zatrzymuje ramiona w ustalonej pozycji. Urządzenie posiada bardzo solidną konstrukcję.

Prezentowana wersja podnośnika wyposażona jest w cztery bardzo długie trzystopniowe ramiona. Podnośnik jest idealny do podnoszenia furgonetek o przedłużonym rozstawie osi, jak np. Mercedes Sprinter i VW Crafter.

Podnośnik dwukolumnowy elektrohydrauliczny TLT-235SBA – LAUNCH Polska

Podnośnik z udźwigiem do 3,5 t dysponujący maksymalną wysokością podnoszenia do 1880 mm. Rozstaw zasięgu ramion to 4 x 800-1110 mm. Czas podnoszenia wynosi maksymalnie 60 sekund. Posiada zabezpieczenia mechaniczne w pełnym zakresie unoszenia oraz wyłącznik przeciążeniowy i krańcowy. Stalowe liny synchronizują pracę wózków unoszących w obu kolumnach. Istnieje możliwość stosowania przedłużaczy
podpór ramion unoszących. Pomiędzy kolumnami na posadzce zamocowana jest belka w której prowadzone są liny synchronizujące oraz wąż hydrauliczny.

Podnośnik motocyklowy TECO 12 – Świstowski SA

Firma Świstowski SA, w związku ze wzrostem zainteresowania wyposażeniem serwisów dedykowanych motocyklom, dodała do swojej oferty włoski podnośnik TECO 12. Ma on udźwig do 600 kg oraz maksymalną wysokość podnoszenia 1200 mm. Wyposażony jest w blokadę przedniego koła, która może być zamontowana na platformie w różnych pozycjach. Przesuwna klapa umożliwia łatwą kontrolę tyłu pojazdu. Po zastosowaniu odpowiednich akcesoriów, podnośnik może obsługiwać również quady, kosiarki i mini samochody. Dostępny jest w wersjach elektro-hydraulicznej i pneumo-hydraulicznej, a tą drugą można zamówić w wersji standardowej lub do montażu w kanale.

Podnośnik nożycowy REDATS L-600 – P.H.U. Szczepan

Podnośnik nożycowy REDATS L-600 zaprojektowano dla specjalistów, którzy dysponują niewielką ilością miejsca, ale chcą mieć pełen komfort pracy przy podwoziu i dolnych częściach auta. Sprawdzi się również w:

  • wulkanizacjach
  • serwisach blacharskich i lakierniczych
  • firmach zajmujących się autodetailingiem

Ma udźwig 3 ton, zatem nadaje się do podnoszenia aut osobowych i lżejszych dostawczych. W najniższym położeniu ma tylko 105 mm, więc zapewni bezpieczny wjazd nawet nisko zawieszonemu pojazdowi. Jednak to co wyróżnia L-600 spośród konkurencyjnych ofert to wysokość podnoszenia – aż 1850 mm. Platformy tego podnośnika są niezależne od siebie, więc zapewni on wygodny dostęp do różnych elementów zawieszenia.

Najważniejsze fakty na temat REDATS L-600:

  • Maksymalny udźwig: 3000 kg
  • Maksymalna wysokość podnoszenia: 1850 mm
  • Wysokość minimalna: 105 mm
  • Czas podnoszenia/opuszczania: 55 sekund
  • Długość platform (bez najazdów): 1450 mm
  • Długość całkowita (z najazdami): 2050 mm

Mobilne podnośniki kolumnowe dla ciężarówek AMI 5,5-7,5 t – CARTEC

Elektronicznie regulowane i synchronizowane mobilne podnośniki ciężarowe AMI to wysoce wydajny i zarazem ekonomiczny napęd przekładający się na efekty pracy w każdym warsztacie. Sterowanie tabletem z dotykowym ekranem, obrotowe koła kolumn to tylko jedne z wielu zalet ułatwiających pracę każdemu mechanikowi. Producent umożliwia rozszerzanie zestawu od 4 do 12 kolumn, co daje większe możliwości podnoszenia. Udźwig pojedynczej kolumny w zależności od modelu wynosi 5,5-7,5 t. Warto zaznaczyć, że wszystkie produkty AMI produkowane są w Czechach, gdzie również poddawane są szczegółowej kontroli jakości przed wyjściem z hali produkcyjnej do docelowego dystrybutora/klienta.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Dociekliwy, 12 marca 2020, 0:38 2 0

Widać tylko producenci i importerzy którzy zostawiają u was kasę w reklamach.

Odpowiedz

WALDI, 12 marca 2020, 7:12 1 0

To są podnośniki to jakieś jaja chińskiego badziewia

Odpowiedz

Anonim, 12 marca 2020, 8:42 1 0

Z daleka od WERTHER

Odpowiedz

Anonim, 12 marca 2020, 8:53 0 -1

Kolego, mam WERTHER 3t około 10 lat, u mnie się sprawdza. śrubowy z elektroniczną synchronizacją i szerokim rozstawem kolumn

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2020, 10:47 3 0

WERTHER dwukolumnowe hydrauliczne 4,2T kółka od lin po pół roku pękają, sprzedawca mówi kup pan kilka na zapas. Po kolejnej awarii dorobiłem u tokarza stalowe. Nożycowy po około półtora roku siadła hydraulika z samochodem klienta na podnośniku, zapadki na zabezpieczeniu pękają.

Odpowiedz

Anonim, 16 marca 2020, 12:48 1 0

Dokładnie werther to szajs

Odpowiedz

PIOTREK, 12 marca 2020, 9:48 0 0

Podnośnik mam redatsa za taka kase jest ok!!

Odpowiedz

k4mill, 13 marca 2020, 8:13 0 0

Car-lift jedno kolumnowy z Gorzowa już ponad 15 lat bez większych awarii, jedynie konserwacja, Nussbaum dwukolumnowy z synchronizacją ok. 10 lat co roku wymaga poważnych napraw, aczkolwiek dźwiga cięższe pojazdy

Odpowiedz