Testery TEXA będą mogły obsługiwać auta z grupy FCA

, 19 czerwca 2019, 14:00

Grupa FCA do pojazdów ze swojego portfolio wprowadziła w 2016 roku nowe typy modułów, do których dostęp jest zablokowany dla wielomarkowych testerów diagnostycznych. Obecnie aby móc dokonać pełnej diagnostyki połączonej z wprowadzeniem kalibracji i kasowaniem błędów trzeba udać się do autoryzowanego serwisu producenta, ponieważ tylko ASO ma dostęp do tych danych. Taki stan ma zmienić porozumienie zawarte z firmą TEXA.

Dla wielu producentów diagnostycznych urządzeń wielomarkowych diagnostyka sterowników pojazdów grupy FCA jest utrudniona. Grupa FCA 3 lata temu wprowadziła sterownik BCM (body computer), który odpowiada za zarządzanie całym samochodem i poszczególnymi jego funkcjami. Owy moduł posiada wbudowaną blokadę diagnostyki sterowników przez urządzenia wielomarkowe.

Przy zablokowanym dostępie, nieautoryzowane serwisy mogą jedynie odczytać błędy komputera i parametry pojazdu, natomiast nie ma możliwości kasowania jakichkolwiek błędów np. silnika, a nawet kasowania informacji o serwisie eksploatacyjnym. Zablokowana jest również możliwość kalibracji szeregu podzespołów np. radarów, kamer czy kodowania wtryskiwaczy.

Firma TEXA w porozumieniu z koncernem FCA udostępni użytkownikom testerów diagnostycznych dostęp do zablokowanych funkcji w pojazdach tej grupy. Za korzystanie z dostępu użytkownicy nowego oprogramowania będą musieli uiścić opłatę w wysokości 1 euro za 24 godzinny dostęp do systemu samochodu. Następnie blokada zostaje zniesiona i otrzymujemy pełny dostęp do diagnostyki.

Nowa funkcja będzie wdrożona wraz z aktualizacją oprogramowania w urządzeniach diagnostycznych firmy i będzie dostępna dla wszystkich urządzeń mających najnowszą wersję oprogramowania TEXA. Dokładna data wejścia na rynek nowej funkcji (a zatem również aktualizacji systemu testerów diagnostycznych) nie jest jeszcze znana. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to jeszcze w tym roku. Producent szacuje pojawienie się nowej funkcjonalności po wakacjach.

Nowy typ modułu w samochodach z grupy Fiata został wprowadzony w 2016 roku. Dotyczy to samochodów wyprodukowanych po 2016 roku, czyli pojazdów nowych oraz używanych, których pierwsze egzemplarze są już w okresie pogwarancyjnym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Iglotkz, 19 czerwca 2019, 21:15 0 0

A co z GVO, ta blokada jest legalna ?

Odpowiedz

Big B, 19 czerwca 2019, 22:30 0 0

Niestety tak ponieważ fiat nie blokuje dostępu , jedynie każe za niego słono zapłacić , a to nie jest łamanie prawa . Mam witech2.0 i im dłużej dostęp będzie płatny tym lepiej . Jak tylko zrobią darmowy to posiadanie oryginału przestanie być opłacalny :(

Odpowiedz

Anonim, 23 czerwca 2019, 19:24 1 -1

Nie tylko TEXA ma monopol jakby sugerował ten artykuł to po pierwsze. Tę dyskusyjną praktykę FCA można obejść lub wykupić dostęp.

Odpowiedz

Karolek, 24 czerwca 2019, 7:10 1 0

To kto jeszcze to ma oprócz TEXA? Jak obchodziłeś to?

Odpowiedz

Łukasz, 10 lipca 2019, 10:57 0 0

Magneti Marelii szykuje kabelek który nazywa się security Gateway-będzie działał ze wszytskimi testerami na rynku. Cena ok 2000 zł -dostępne podobno pod koniec lIpca

Odpowiedz