Ile zarabia mechanik samochodowy? Ankieta.

, 10 kwietnia 2019, 11:05

To jeden z tematów, o których nikt nie mówi głośno, ale interesują każdego. Wypełnij anonimowo naszą ankietę i odbierz bezpłatny raport z opracowaniem wyników, dzięki któremu porównasz swoje zarobki z innymi mechanikami.

Czy zarabiasz równie dobrze co inne osoby o tym samym stażu pracy i umiejętnościach? Jak Twoje zarobki wyglądają na tle mechaników z innych województw? Czy Twoja forma zatrudnienia jest popularna w branży? Odpowiedzi na między innymi te pytania znajdą się w raporcie zawierającym opracowanie wyników naszej ankiety. Aby go otrzymać wypełnij ankietę, wpisując na jej końcu swój adres email (zostanie on wykorzystany wyłącznie w celu wysłania raportu).

Ankieta: zarobki mechaników Strona: 1/2

1. Na podstawie jakiej umowy pracujesz w warsztacie? *

2. Zaznacz sposób, w jaki wyliczane jest Twoje wynagrodzenie: *

3. Jaki jest Twój staż pracy w zawodzie jako mechanik? *

4. Zaznacz swoją specjalizację *

Zaznacz pomiędzy 1 a 4 odpowiedzi.

6. Ile wynosi Twoje miesięczne wynagrodzenie ,,na rękę,,? *

W przypadku prowadzenia działalności i rozliczania się na fakturę należy podać średnią kwotę jaka zostaje po zapłaceniu podatków i ZUS.

Masz przemyślenia na temat zarobków w branży, którymi chciałbyś się podzielić? Napisz komentarz pod artykułem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

rays, 11 kwietnia 2019, 8:37 10 0

Drastyczny wzrost kosztów utrzymania warsztatu

Odpowiedz

Marcin, 11 kwietnia 2019, 8:40 8 -1

Niestety koszty rosną cały czas.
Trzeba zrozumieć oczekiwania pracowników co do wzrostu wynagrodzeń, ale coraz trudniej zapiąć w jedną całość koszty i przychody

Odpowiedz

Kajman, 11 kwietnia 2019, 8:46 9 0

A ja bym się nie rozpędzał z tym wzrosstem wynagrodzeń, bo rynek zwalnia i jutro będzie lament.

Odpowiedz

fordmen, 11 kwietnia 2019, 9:59 28 0

niestety dobrego mechanika , nie wymieniacza trzeba dobrze wynagradzać. Młodzieży chętnej do tej pracy obecnie prawie nie ma. Moim zdaniem dobry mechanik powinien zarabiać minimum 5T na miesiąc na rękę ale niestety klienci jak słyszą że mają zapłacić średnio w przeliczeniu na godzinę 150zł to się oburzają że tak drogo , więc jeśli szanowni klienci to czytają to proszę zrozumieć i porównać parę faktów a mianowicie : za próg lekarz bierze średnio od 100 do 300zł wizyta średnio trwa 20 minut , adwokat od 200 zł w z wyż n inspektor z UDT ok 400 za sprawdzenie podnośnika około 1 godziny . Ja się pytam gdzie tu jest jakiś zdrowy rozsądek i kalkulacja ! . Koszty lekarza prawie żadne , odpowiedzialność znikoma , adwokat to samo bo zawsze ostatnie słowo należy do sędziego. Pan inspektor z UDT , koszt prawie żaden. Takich przykładów można mnożyć wiele. Natomiast profesjonalny warsztat z wykwalifikowaną załogą aby wykonywać dobrze swoją pracę ma bardzo wysokie koszty takie jak utrzymanie hali naprawa , pomieszczeń biurowych, socjalnych, magazynów następnie wszelkiego rodzaju opłaty za licencje oprogramowania , częste wymiany sprzętu diagnostycznego , cała gama narzędzi specjalnych nie wspomnę o podatkach mediach i szkoleniach. Pewnie ktoś powie , ale lekarze i adwokaci się tyle uczyli i nadal muszą się uczyć , no tak a mechanik nie ? co dziennie jest faszerowany wiedzą nie jednokrotnie spędza wolne wieczory na nauce . Jeszcze słowo o odpowiedzialności mechanika , uważam że ta grupa ma największą bezpośrednią odpowiedzialność za zdrowie i życie osób użytkujących samochody i nie tylko.

Odpowiedz

Mechanik, 11 kwietnia 2019, 11:23 41 0

Bardzo trafny wpis. Podpisuję się obiema rękami. Prowadzę warsztat od 25 lat. Pozdrawiam.

Odpowiedz

gut733, 11 kwietnia 2019, 12:13 3 -1

Prawie się zgodzę, wpis na temat odpowiedzialności lekarza względem wykonywanej pracy - odpowiedzialność znikoma? Panie, gwarantuję, że wizyta w prokuraturze przynajmniej raz na kwartał to pewniak, bo ktoś miał pretensje, bo ktoś coś schrzanił (i to niekoniecznie ty, wystarczy, że byłeś w okolicach pacjenta). W naszej robocie musisz naprawdę schrzanić, żeby komuś coś się potem stało i żebyś za to był ciągany po sądach. Co najwyżej masz UOKiK na telefonie.

Odpowiedz

fordmen, 12 kwietnia 2019, 15:29 1 0

proszę wpisu nie brać tak dogłębnie do siebie , chodziło mi o to że jak pacjent idzie do lekarza po poradę lub po receptę to już za próg płaci tą kasę a trwa to średnio 15 minut więc razy 4 to na godzinę daje minimum 400 zł i to najczęściej bez podatku i z minimalnymi kosztami a odpowiedzialność... ?

Odpowiedz

Krzysztof, 11 kwietnia 2019, 13:48 2 -2

Zgadzam się w całej rozciągłości ! A prawda jest taka że pomimo oficjalnego cennika są ciągłe dyskusje. Ciągle trzeba tłumaczyć się z tego że u Franka to tyle a Zenka to tyle. Klient jest ślepy na jakość wykonanych usług, maszyny i sprzęt wartości kilkuset tysi, że pracownicy to fachowcy z ponad 20 letnim stażem, że chleb drożeje, energia i paliwa też, że kurier za 10 zł części nie dostarczy itd. A może też założyć związek zawodowy i strajkować ? Śmieszne - bo to przywilej budżetówki a MY musimy na nich zarobić. Może wreszcie czas by serwisy się zrzeszyły i zaczęły ustalać koszty robocizny choćby z Flotami. Floty leasingowe to przeginają do przesady z kosztami - dążą do tego by części i usługi mieć najtaniej ale jakość dyktują najwyższą no i perfekcyjną obsługę dokumentacji. Horror !

Odpowiedz

Wiki, 12 kwietnia 2019, 10:35 4 0

Do Krzysztofa: cytuję co napisałeś powyżej "Może wreszcie czas by serwisy się zrzeszyły i zaczęły ustalać koszty robocizny choćby z Flotami".
To jest zakazane. Jak się UOKIK o tym dowie to zwinie Ci biznes jednego dnia.

Odpowiedz

outlander, 11 kwietnia 2019, 13:47 8 -3

A ja jako klient napiszę tak :
koszt zarobków za robociznę to jedno, dla osoby chcącej dobrej naprawy , jej koszt nie jest takim wyznacznikiem. Niestety dziś każdy mechanik to sprzedawca części. I o ile za koszty napraw samochodu nie ma co się czepiać , o tyle szara strefa sprzedaży części bez wykazywania dochodu to przeszło druga wypłata !
Wymiana klocków i tarcz omal nie dostałem zawału. Części zamawiał warsztat , bo klient to złe przywiezie i muszą potem odwozić. Koszt prawie 2400zł !!
Pytam za co ?
no wie Pan , robocizna 400zł , reszta części. Faktury na części nie dostanę , bo to po rabacie i musieliby doliczyć 23% vat !!
Okazało się , że te same części mogłem sam kupić bez rabatów za 1100zł.
Tak , jestem jeleniem , ale wkrótce to sobie odbiję, a takim mechanikom to jeszcze podziękuję !

Odpowiedz

Iglotkz, 12 kwietnia 2019, 8:06 2 0

Zmień warsztat u nas FV zawsze na całość tak samo paragon.

Odpowiedz

fordmen, 12 kwietnia 2019, 15:43 1 0

Witam,
widzę że kolega nadział się na nie legalny warsztacik i nie mogę pojąć jak nie można dać dowodu zapłaty , to oznacza tylko jedno towar z niewiadomego pochodzenia lub części nie zostały wymienione a jeśli chodzi o ceny części to ważne jest dokładne porównanie czy to są identyczny towar. Często bywa tak że zakłada się część renomowanej firmy za kwotę X a klient znajduje w internecie część o tej samej nazwie tylko z "ryżu" za cenę 1/5 z X i już afera gotowa...

Odpowiedz

Andrzej, 14 kwietnia 2019, 6:38 3 0

Trzeba zawsze prosić przed naprawą o wycenę.Koszt robocizny,koszt części.Wymiana tarcz,klocków ,płynu to nie jest jakaś skomplikowana kosmiczna technologia.Co innego żmudne poszukiwanie usterki ,która objawia się raz na tydzien ,miesiąć albo jest zle opisywana przez klienta.U mnie przy wymianie (naprawie ) zwykłego rozrusznika klient dostaje trzy -minimum -opcje do wyboru .Naprawa (do pewnej kwoty) wymiana na nowy ori na nowy wysokiej klasy zamiennik,słabszy zamiennik lub kiepski zamiennik.Wszystko to zdokladnością cenową 10-20 zł.Znam przypadki kiedy przecudny warsztat z bajeranckimi narzędziami,podnośnikami filizaneczkami gorącej kawy i tv policzył klientowi za część drożej niż w autoryzowanym servisie.Następnie gdy okazało się ,że usterka nadal występuje zaproponował wymianę całego urządzenia ale bez gwarancji ,że naprawa się powiedzie:).Koszt ok.1500 i nie ma zwrotów zamontowanego urządzenia.Klient zawitał więc w moje skromne progi i naprawa zakonczyła się kwotą 130 zł z paragonem (koszt częśći 7 zł reszta to wiedza i moja praca).Nie piszę tego by się chwalić.Piszę żeby klienci wiedzieli,że wiedzę i renomę,klientów zdobywa się ciężką pracą przez długie lata."Nie wszystko złoto co się świeci"

Odpowiedz

Krzysztof, 11 kwietnia 2019, 13:59 3 -3

Dodam jeszcze że wszyscy chwalą się jakością usług aby wziąć kasę. Kilka dni temu przyjeżdża do nas klient przysłany z renomowanego serwisu felg bo kupił u nich felgi i zamontował ale 1 koło ma problemy z wyważeniem. Trzeba zrobić test drogowy i stwierdzić czy to wina opony czy felgi. Klient podminowany że kupił, zapłacił jak za zborze i jeszcze musi jeździć do innego serwisu i znów płacić. Na kim się wyżywa - ano na nas! Często mamy podobne sytuacje bo klient wymienił opony tam gdzie najtaniej, potem przyjeżdża do nas by poprawić, naprawić uszkodzone czujniki ciśnienia czy urwane szpilki. Stare polskie przysłowie "Polak mądry po szkodzie " ale jak trzeba płacić to awantury. Jeśli jestem obecny przy takich rozmowach to ucinam jednym zdaniem TO NIE ARABSKI TARG ! tu się uczciwie pracuje i płaci podatki 0- VAT też.

Odpowiedz

Zawianywiatrem, 19 kwietnia 2019, 20:06 0 0

To jest polska

Odpowiedz