Ile zarabia mechanik samochodowy? Wyniki ankiety.

2 lipca 2019, 13:46

Zarobki pracowników warsztatów w Polsce są tematem, który zawsze budzi duże emocje w branży motoryzacyjnej. Nie dziwi zatem fakt, że nasza ankieta cieszyła się tak ogromnym zainteresowaniem. Sprawdź jej wybrane wyniki lub pobierz pełną treść raportu, zapisując się na subskrypcję naszego newslettera*.

Celem badania było sprawdzenie nie tylko średnich zarobków mechaników, lakierników i elektromechaników ale także przełożenia ich stażu pracy czy specjalizacji na wysokość zarobków. Wybrane wnioski z badania prezentujemy poniżej. Aby pobrać pełny raport, zapisz się na nasz newsletter*. By to zrobić, przejdź na stronę: raport.motofocus.pl/

*Jeżeli otrzymujesz od nas newsletter, wejdź na stronę raport.motofocus.pl/ wpisz swoje imię i adres email aby otrzymać raport.

Wśród najciekawszych wniosków z naszej ankiety należy wymienić przekrój sposobów, w jaki w warsztatach wyliczane jest wynagrodzenie mechaników. Okazuje się, że jest to bardzo zróżnicowane. Tylko 23% mechaników pracuje za wyłącznie stałą kwotę, wypłacaną każdego miesiąca. Większość mechaników otrzymuje poza stałą kwotą premię lub prowizję za wypracowane przychody lub przepracowane godziny. Co ciekawe, aż 13% badanych zadeklarowało, że otrzymuje wynagrodzenie wyłącznie za przepracowane godziny.

W jaki sposób wyliczane jest Twoje wynagrodzenie?

Cieszy fakt, że bardzo niewielka grupa mechaników pracuje za skrajnie niskie wynagrodzenie – zaledwie 1% badanych przyznało, że otrzymuje na rękę mniej niż 1 500 zł miesięcznie. Z drugiej strony niewielka jest grupa mechaników o wysokich zarobkach, które określiliśmy przedziałem 6 500 zł i więcej. Taką odpowiedź wskazało 5% badanych. Można zatem założyć, że zarobki większości mechaników wahają się w przedziałach 2 500-3 500 zł oraz 3 500-4500 zł.

Ile wynosi Twoje wynagrodzenie na rękę?

Aby dowiedzieć się więcej na temat grupy badawczej, biorącej udział w naszej ankiecie, a także by sprawdzić jak wygląda zestawienie średnich zarobków w zależności od specjalizacji mechanika oraz wielkości miejscowości, w której znajduje się warsztat, pobierz pełną treść naszego raportu: raport.motofocus.pl/

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Jerzy, 2 lipca 2019, 15:30 7 0

Tyle dobrego, że skonczyly się czasy, że 2000 pod stołem i siedź cicho. Mimo wszystko jestem zaskoczony, bo spodziewałem się wyższych zarobków.

Odpowiedz

NIKo, 2 lipca 2019, 19:03 4 -6

Bo Polak Polakowi prawdę kiedy powie każdy cuda wianki tworzy a realia powyżej w ankiecie

Odpowiedz

Zarobek, 3 lipca 2019, 10:52 5 -19

Zarobki są zanizone. W moim mieście gdzie zarobki ogólnie najmniejsze w Polsce, mechanicy zarabiają bdb. Mówimy tu średnio o ok 5 tys zł i myślę że około tej kwoty bardziej realnie jest. Wystarczy też mieć pojęcie na temat cenników. Same zdjęcie, założenie zderzaka 300 zł, gdzie mi zajęło to 15 min, założenie tyle samo

Odpowiedz

Inwestorek, 3 lipca 2019, 13:40 5 -12

Chłopaki nie przesadzajcie, to są kwoty netto.
Jak popłacisz wszystkie koszty to zostaje mała, bardzo mała górka pieniędzy.

Odpowiedz

Nick, 3 lipca 2019, 14:08 15 -1

netto to kasa na rękę

Odpowiedz

Franc, 3 lipca 2019, 16:15 0 -6

Zarabiam około 6 tysięcy stała plus premia od przerobu

Odpowiedz

Zazdrośnik, 3 lipca 2019, 16:32 0 0

To widać, że szef bardzo ciebie ceni, albo jesteś super gościu w robocie.
6 na rękę?
A premia ile średnio?

Odpowiedz

Aaaaaa, 3 lipca 2019, 22:36 1 -1

Ile robisz obrotu miesięcznie?

Odpowiedz

REXI, 6 lipca 2019, 9:50 0 -7

MF powinien twój komentarz przekazać do US żeby to wyjaśnić, bo coś jest na rzeczy, to w końcu ile zarabiasz, 8 - 10000zł, czyli pracujesz w jakieś pralni pieniędzy, bo żebyś to zarobił uczciwie to stawka roboczo godziny twojego pracodawcy musiałaby wynosić co najmniej 200zł brutto, chyba że pracujesz w ASO, ale oni tak się z pracownikiem nie dzielą, chyba że jesteś wyjątkiem i nie maja wyjścia i muszą cie tak płacić. Jeżeli tak jest to życzę ci żeby się twoja sytuacja rychło zmieniła i wywalili cię na zbity pysk, za to że wypisujesz takie bzdury.

Odpowiedz

Luki, 19 lipca 2019, 23:42 0 0

Ale zazdrość i jad sączy się z tej gęby... Polaczek, podpierdalaczek, zazdrośniczek

Odpowiedz

Paweł, 4 lipca 2019, 8:54 34 -1

To się zamieńcie z mechanikami. Sam nim prawie jestem ale naprawiam wyłącznie klimatyzację. Mam tyle pracy że głowa mi trzaska a stale jakiś niedosyt że nie dość mi zostaje. Wiecznie myślę o nowym sezonie czy znowu ktoś nie wywinie figla i cena czynnika poszybuje w górę, wiecznie myślę czy ciężko zarobione pieniądze wydać na jakieś własne przyjemności czy ew. schować na czarną godzinę która może nadejść lada dzień np. przez popsucie się stacji serwisowej. Obserwowałem grupy strajkujących w tym kraju żądających podwyżek z wielką pretensją do całego świata , a obecnie chwalących się swoimi zagranicznymi wakacjami za granicą lub nowym autem kupionym na tą okazję. Czyli jak to jest macie czy nie ? ja muszę się użerać z coraz większymi bublami jakie oferują nam producenci części, co z ich wirtualnych gwarancji jak nie zwracają uczciwie kosztów naprawy lub napełnienia układu. Co z tego że kupuję nowy wyrób jak za rok jest on nieszczelny. Mina klienta jak zwykle klasyczna (a co mnie to obchodzi). To mój problem. Dlaczego zatem liczycie ile zarobię ja i koledzy mechanicy ? Może czas na nasze strajkowanie, może czas aby nasza grupa zawodowa czyli mali przedsiębiorcy powinni wyjść na ulicę i zastrajkować z powodu rosnących podatków, zus-u , nijakości części zamiennych i wielu innych. Jakim prawem facet który pół FB zalepił wykrzyknikiem jak to jemu źle w oświacie pogonił na wakacje za 10 tyś , a ja zastanawiam się czy w ogóle się ruszyć z domu bo przecież to najlepszy czas na zarabianie. Nie piszę tego aby się wyżalić ale z irytacji, w tym kraju każdy liczy innym ale nie sobie.

Odpowiedz

leo1, 4 lipca 2019, 9:53 25 0

Paweł jak masz tyle roboty że ta głowa Ci trzaska i problemem jest dla Ciebie wylot na wakacje lub kupno stacji to oznacza że pracujesz , jak spora grupa mechaników których znam , za darmo . \i tyle w temacie. podnieś ceny usług ale tak żeby to nie było 5zł i zaczniesz sie cieszyć swoja pracą.. , ewentualnie zarobisz tyle samo przy o wiele mniejszym nakładzie pracy.

Odpowiedz

Paweł, 4 lipca 2019, 11:52 17 -1

Pewnie masz trochę racji ale wakacje i klimatyzacje to prawie jeden temat. Nie mogę pozwolić sobie na wyjazd mając swoje 5 minut. OK ceny mam normalne i nie wymyślam jakiś udziwnień w stylu obsługa ale piszę to w kontekście tego co nas otacza. Każdemu źle i każdy patrzy na ręce innemu. Nie twierdzę że po sezonie nie stać mnie na kupno nowej stacji, ale zawsze mam ten dylemat że jeżeli starą szlag trafi, to bez niej nie rozpocznę pracy. Tutaj niema pewności jutra, niema tego co mają w budżecie. To nie ryza papieru w urzędzie która rozejdzie się na lewo i prawo, to nie toner do drukarki który traktuje się jak prywatny , poranna kawka i masa przegadanych godzin za które oczekują potem zapłaty. Tutaj jest być albo nie być bo rynek na nas nie poczeka, a jeżeli powiem klientowi że sorki nie zrobię Panu płukania układu bo jadę na wakacje , to być może już więcej do mnie nie wróci. Zobacz że warsztaty można oceniać, można szkalować, można zawsze przypiąć łatkę a nauczyciela , urzędnika , policjanta, strażaka ....nigdy bo i gdzie. Ogólnie mam tylko żal do tego że wszystkie usługi i wszystkich prywaciarzy w tym kraju postrzega się jak osłów do roboty , a inni nawet chcą wiedzieć ile zarabiamy.

Odpowiedz

fordmen, 4 lipca 2019, 13:04 8 -1

nie tak do końca , kij ma dwa końce! , jeśli podniesiesz ceny i będziesz drogi a na dodatek nie rzetelny to po sezonie będziesz mógł sobie pojechać na dłuuugie wakacje...

Odpowiedz

fordmen, 4 lipca 2019, 9:59 22 0

POPIERAM W 100% i dodam tylko że nikt z klientów nie wie lub nie chce wiedzieć jakie ciągłe koszty ponosimy typu, nowe urządzenia,opłaty dozoru tech,oprogramowanie,licencje, ciągłe kształcenie i cała masa narzędzi specjalnych a to tylko ułamek kosztów. Jestem przekonany że jakby wszystkie warsztaty zamknęły się na parę dni , nawet bez wychodzenia na ulicę-typu strajk to pewnie wielu decydentów i klientów inaczej nas postrzegali.

Odpowiedz

Bartek, 4 lipca 2019, 10:10 26 0

100 % racji. Podniesienie cen w tym przypadku to też racja, ale my mamy coś takiego jak szara strefa i to nie jak piszą bzdury, że 20% to szara strefa, tylko na każdy legalny warsztat na wioskach przypadają 2 nielegalne. Klient ma wybór. Idziesz do urzędu czy lekarza to nie masz szarej tańszej strefy że "taniej załatwić". Ceny wszyscy powoli podnosimy, ale koszty zaczynają rosnąć w tym samym tempie np. kasa fiskalna online. Do czego to jest nam usługodawcom potrzebne żeby wyrzucić 3300zł? W 2018 pamięć mi się skończyła i wydałem 1700zł i za pół roku znowu trzeba wydać 3300. Nie wspominając jak przedmówca napisać o klientach, gdzie co byś nie zrobił to zawsze 1 na 10 powie że i tak wszystko źle jest i popsułeś jego piękny "nowy" 15 letni samochód :). W tym kraju strajk przedsiębiorców by się przydał, może zaczęto by nas szanować, bo większość z nas pracuje na kredyty i nie ma czasu na użalanie się, a takie wpisy to irytacja a nie narzekanie.

Odpowiedz

lopez, 14 lipca 2019, 14:33 0 0

Możesz polecieć w zimę do ciepłych krajów. A w lato na to zarobić. ZUS + inne podatki duszą ale klient płacze i płaci.

Odpowiedz

Mucha, 4 lipca 2019, 11:03 14 0

Witam jestem lakiernikiem samochodowym i to się tak wszystkim wydaaje ze kasę trzepiemy a gdzie zużycie sprzetu energi elektrycznej materiały potrzebne do pracy do tego dojdzie zus podatek i nie wiele zostaje na koniec miesiąca

Odpowiedz

ZUS fan, 5 lipca 2019, 6:52 6 0

Jest wolny rynek i swoboda gospodarcza no to jak tak nam dobrze to otwierajcie wszyscy te warsztaty !!! Marnujecie czas za te marne grosze w tych szkołach,komisariatach ,urzędach,kopalniach itd choć nikomu nie zazdroszczę tych robót. Stare przysłowie mówi " wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.:

Odpowiedz

Anonim, 6 lipca 2019, 12:31 0 0

W legalnym warsztacie 3-4 stanowiskowym z przerobem miesięcznym około 150 samochodów przy 3 samodzielnych mechanikach zarobki to 4000-5000 na rękę przy legalnym zatrudnieniu. Przynajmniej u nas w podwarszawskim mieście. Owszem znam warsztaty, które płacą po 7-8 koła na rękę, bo mają ogromny przerób, ale tam mechanik pracuje od 8 do 20 i ma określone czasy napraw.

Odpowiedz

Mechanik, 15 lipca 2019, 13:21 2 -5

Dzień Dobry,

Ja jestem inżynierem po polibudzie. Diagnozuję i naprawiam. Nie mam miesiąca poniżej 15 tys na rękę. Ale cały czas się dokształcam. Inwestuję w siebie. I nie jestem typem od przykręć/dokręć klocki tarcze. Diagnozuję poważne usterki. Elektrykę, elektronikę. Zaawansowane pomiary, typu upłynność prądu na kabelku, który jestem w stanie zlokalizować z miejscem do 5mm. Tyle, że uczyłem się wiele lat. I jestem drugim pokoleniem. Zatem wszystko zależy czy się znasz czy nie.

Odpowiedz

gt gt, 21 lipca 2019, 11:59 4 0

ochłoń

Odpowiedz

aaaaa, 21 lipca 2019, 12:08 0 0

:D :D

Odpowiedz

Mati, 21 lipca 2019, 20:32 1 0

Panowie ja zarabiam ok 3 tys zł. Muszę na to robić 10 H dziennie.. 17 zł na rękę....

Odpowiedz

Mati, 21 lipca 2019, 20:38 0 0

Klient musi czekac prawie dwa tyg w kolejce. A wy jakie macie kolejki? (Małe miasteczko niecałe 30 tyś mieszkańców)

Odpowiedz

Krystian, 15 sierpnia 2019, 14:35 0 -1

Dzień dobry,

pomagamy w skutecznym zdobywaniu nowych klientów naszym biznesowym partnerom. Bardzo dużym i malutkim firmom. Skutecznie i nie obdzierając ich ze skóry. Jedną z najskuteczniejszych metod, jest wysyłka maili.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani zdobyciem nowych klientów i reklamą swoich usług i produktów za pomocą mailingu, to chętnie zadzwonię i dokładnie zaprezentuję naszą ofertę. W takim przypadku proszę o odpowiedź na tę wiadomość i zachęcam do podania numeru telefonu.

Krystian Metko - tel.: 792-483-331

Odpowiedz