Kierunek rozwoju marki Continental – relacja

9 marca 2018, 16:01

Continental zaprezentował najważniejsze trendy na rynu opon osobowych w Polsce oraz Europie. Producent zwrócił również uwagę na zjawisko popularyzacji sprzedaży opon na platformach e-commerce.

W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6% mniej opon do samochodów osobowych
niż przed rokiem. Wśród największych rynków na starym kontynencie, najdynamiczniej rozwijała się Polska, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 7,1%, natomiast po drugiej stronie znalazła się Holandia z największym spadkiem wynoszącym – 8,3% w stosunku do 2016 roku.

Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – sprzedano o 4,2% opon więcej niż w ubiegłym roku. Segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13% wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Natomiast największy spadek odnotowano w Belgii, wynik spadł o 12,4% w stosunku do roku 2016. Warto zaznaczyć, że jeżeli klienci decydowali się na opony z segmentu UHP, to w znaczącym stopniu wybierali opony z półki premium.

Polscy kierowcy kupują w Internecie

W 2017 co drugi internauta w Polsce robił w 2017 roku zakupy w Internecie, a 22% sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał. Ponadto, coraz więcej kierowców kupuje świadomie – aż 60% konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon. Dobieranie opon do stylu jazdy, a także klasy pojazdu nigdy nie było prostsze. Poprzez wdrożenie etykiet przyklejanych na oponach z wyskalowanym indeksem prędkości, odpornością na aquaplaning czy hałasem, kupujący ma o wiele więcej danych na temat właściwości opony.

Sieć BestDrive w Polsce

Continental oferuje usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku firma planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie Polski. W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce oraz wprowadzenie rozwiązań wspierających obsługę flot. Sieć BestDrive jest częścią ogólnoeuropejskiej sieci warsztatów Conti360.

3 klasy opon Continental

Podczas konferencji zaprezentowano również opony dostępne w ofercie producenta, a także zapowiedziano wprowadzenie nowego modelu.

SportContact 6

Opona SportContact 6 jest przeznaczona do aut o wysokich osiągach. Wyposażona w mieszankę Black Chilli z cechą Micro Flexibility jest nastawiona na zapewnienie możliwie wysokiej przyczepności. Cechą charakterystyczną modelu jest nowy wzór bieżnika opracowany w technologii Force Vectoring. W oponie zastosowano różne rzeźby bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia posiada trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony. W Oponie SportContact 6 zastosowano włókna Aralon 350. To syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z aramidu zostały zaplecione za pomocą elastycznego nylonu.

PremiumContact 6

Inną oponą Continental jest PremiumContact 6. Zastosowano w niej nową mieszankę zawierającą łańcuchy polimerów, które zapewniają lepszy kontakt ogumienia z nawierzchnią oraz wyższą trwałość bieżnika. Wykorzystano konstrukcję barku, która została zastosowana w oponie SportContact 6 i połączono ją z asymetrycznym bieżnikiem
z systemem makro bloków.

EcoContact 6

Podczas konferencji marka Continental wspomniała również o nadchodzącej nowej linii opon o nazwie EcoContact. Opony będą produkowane z myślą o kwestiach ekonomicznych oraz ekologicznych. Do seryjnej produkcji wejdą na początku 2019 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!