Internetowy kalendarz w warsztacie?

6 grudnia 2017, 12:33

Prowadzisz warsztat samochodowy, a nie masz czasu na pracę? Większość czasu zajmuje Ci odbieranie telefonu i umawianie klientów na wizyty? Jest na to rada, która z powodzeniem stosowana jest w wielu miejscach, w których kalendarz jest podstawą funkcjonowania.

Internetowe kalendarze i terminarze funkcjonują już od pewnego czasu na stronach zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, a także świadczących usługi z branży medycznej. Takie rozwiązania sprawdzają się zarówno w małych, jednoosobowych firmach, jak również w rozbudowanych przedsiębiorstwach zatrudniających wiele osób. Umawianie się na wizyty staje się coraz powszechniejsze w warsztatach samochodowych.

Zalety i wady terminarza on-line
Niewątpliwym plusem prowadzenia kalendarza on-line jest to, że klient może mieć do niego dostęp przez całą dobę i dokonać rezerwacji wizyty wieczorem, w weekend, a nawet w środku nocy, kiedy warsztat jest zamknięty. Przy minimalnym wkładzie finansowym do warsztatu może trafić znacznie większa liczba klientów, nie wiąże się to z koniecznością zatrudniania nowych pracowników. Podczas wyboru daty naprawy proponowany jest pierwszy wolny termin, dzięki czemu efektywniej zarządza się czasem pracy mechaników, rezygnując ze zbędnych przerw i przestojów. Co ważne, klient otrzymuje powiadomienia smsowe lub przypomnienia mailowe o zaplanowanej wizycie, dzięki czemu zmniejsza się prawdopodobieństwo, że zapomni o naprawie swojego samochodu.

Minusem umawiania się przez internet na wizytę w warsztacie jest to, że nigdy nie wiadomo ile czasu ona zajmie. O ile jest to bardzo wygodne i przewidywalne przy wymianie opon, filtrów i oleju, to nie można z góry określić, ile czasu zabierze skomplikowana naprawa sprzęgła lub wymiana uszczelek silnika. Elektroniczny kalendarz może być stosowany jedynie w przypadku wspomnianych wyżej, określonych usług. Jednak nigdy nie można mieć pewności, że przy takich „szybkich strzałach” nie ukręci nam się śruba od koła, której będziemy szukać w hurtowniach motoryzacyjnych przez następne dwie godziny. Wtedy cały, dokładnie rozplanowany terminarz nie będzie miał racji bytu.

Bez wątpienia możliwość umawiania się na wizyty przez internet jest bardzo wygodna – kiedy mechanik naprawia jeden samochód, w tym czasie bez jego zaangażowania, na wizytę może się umówić kilku kolejnych klientów. To również oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba się ciągle odrywać od pracy i odbierać telefonu. W związku z tym istnieje możliwość rezygnacji z zatrudniania dodatkowej osoby pracującej na recepcji warsztatu. Usługa ta jest niezwykle praktyczna dla wielu klientów, ponieważ żyjemy w czasach, w których komunikacja i załatwianie większości spraw przez internet ma niebywałe znaczenie. Z drugiej jednak strony, niektórzy klienci często nie mają wystarczającej wiedzy na temat niezbędnych napraw i czasu ich trwania.

Koszty wprowadzenia kalendarza internetowego
Ile kosztuje usługa internetowego terminarza? To oczywiście zależy. Można wykupić usługę już od 30 zł za miesiąc, jednak taki najtańszy pakiet obejmuje terminarz tylko dla jednego pracownika i ograniczoną liczbę powiadomień smsowych – za każdy następny naliczana jest dodatkowa opłata. W pakiecie za 249 zł otrzymamy nielimitowaną liczbę kalendarzy dla mechaników, a także nieograniczoną liczbę rezerwacji i powiadomień. Do tego należy doliczyć również opłaty, przeważnie jednorazowe, związane z zainstalowaniem i konfiguracją odpowiedniego oprogramowania.

Aby zapoznać się z usługą i zasadami działania e-terminarza niektóre firmy oferują bezpłatny okres próbny. Po jego upływie można zdecydować się na wybrany pakiet lub po prostu zrezygnować. Wszelkie szczegóły dotyczące usługi internetowego kalendarza można znaleźć na stronach internetowych producentów takiego oprogramowania.

Źródło zdjęcia: Pixbay.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!