Nigdy więcej “elektryka”. To badanie zweryfikowało zdanie wielu kierowców.

14 czerwca 2024, 12:13

Samochody elektryczne zdominują rynek? Okazuje się, że wielu kierowców takich pojazdów może mieć zupełnie inne zdanie na ten temat. Przeprowadzono badanie, którego wynik może zaskoczyć.

Badanie na właścicielach samochodów elektrycznych

Firma McKinsey & Co przeprowadziła na kierowcach samochodów elektrycznych bardzo interesujące badanie. Pytanie brzmiało, czy kolejny samochód również będzie miał napęd elektryczny czy spalinowy? Okazuje się, że duża część amerykańskich właścicieli aut “z wtyczką” wcale nie zamierza więcej powtarzać decyzji zakupu takiego pojazdu.

Duża część, to znaczy 46% ankietowanych, czyli niemal połowa. W skali całego świata tendencja była nieco inna, bo podobnej odpowiedzi udzieliło niespełna jedna trzecia kierowców. Niemniej, wynik ten może być nieco szokujący dla branży elektromobilnych.

Niemcy zabierają dopłaty kierowcom EV

Powód? Można było się tego spodziewać.

Problemem kierowców nie jest sposób jazdy samochodu elektrycznego, zalewające media informacje o różnych pożarach, których gaszenie trwa dłużej niż auta spalinowego czy nawet problemy ekologiczne związane z produkcją akumulatorów. Konsumenci z całego świata stwierdzili, że głównym powodem jest infrastruktura, która w dalszym ciągu nie jest wysoko rozwinięta. To prowadzi do trudności w przypadku dalszych podróży i niepotrzebnego stresu.

To nie wszystko. Są też inne wyniki badania.

McKinsey & Co zbadało obszar nieco szerzej. Okazuje się, że aż 21% ankietowanych z całego świata nie chce nigdy przesiadać się na samochód elektryczny. Tylko 33% z tych 21% obawia się infrastruktury: 2/3 podaje inny powód.

Co zaskakujące względem pesymistycznego nastawienia, ogólne wyniki wskazują na to, że trochę więcej kierowców względem 2022 roku rozważa zakup auta zelektryfikowanego. 38% badanych uznało, że przy następnej zmianie samochodu rozważy zakup pojazdu hybrydowego typu Plug-In lub elektrycznego. Dwa lata temu było to 37%. Wzrost jest powolny, ale zauważalny

Badania wykazały, że konsumenci na całym świecie mają zupełnie różne zdanie na ten temat. Może być to powiązane z regionalną zmianą przepisów, dynamiką wprowadzania i rozwijania tej technologii (oraz infrastruktury), łańcuchami dostaw czy chociażby zarobkami i cenami.

W badaniu wzięło udział 30 tysięcy konsumentów z 15 krajów odpowiadających za 80% globalnej sprzedaży samochodów zelektryfikowanych. Odpowiedzieli oni na około 200 pytań. Ankieta powtarzana jest co 2 lata, a zatem kolejna jest zaplanowana na 2026 rok.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!