Jakie wsparcie marketingowe może zapewnić Ci sprawdzona sieć warsztatowa?

5 lipca 2023, 23:23

Warsztaty niezależne muszą radzić sobie z wciąż nowymi wyzwaniami, stawianymi przez rynek motoryzacyjny. Jednym z rynkowych trendów jest wzrost wymagań klientów, którzy oczekują dziś nie tylko dobrej jakości napraw, ale także wysokich standardów obsługi. Zwracają również uwagę na wygląd warsztatu i jego poczekalni. Mile widziane są przez nich wszelkiego typu rabaty, bonusy czy gadżety, otrzymywane przy okazji kolejnych wizyt. Wsparcie we wszystkich tych działaniach można otrzymać dzięki przynależności do sieci warsztatowej Magneti Marelli Checkstar.

Obrandowanie światowej marki bez ponoszenia kosztów inwestycji

Każda sieć warsztatowa, działająca na rynku wymaga od swoich członków odpowiedniego obrandowania. Szyldy, bannery czy plakaty mają stanowić informację dla klientów, że dany punkt należy do sieci, a w związku z tym można oczekiwać od niego odpowiednich standardów obsługi. Niekiedy po wstąpieniu do sieci warsztat musi przeprowadzić generalny remont, ze względu na wysokie wymagania nowego partnera w zakresie aranżacji wnętrza warsztatu jak i wyglądu zewnętrznego budynku. Wyjątkiem na polskim rynku w tym zakresie jest sieć Magneti Marelli Checkstar.

Magneti Marelli Checkstar– Sieć Checkstar zapewnia swoim członkom materiały do dokonania zmian wizualnych w warsztacie, nieodpłatnie. W przypadku innych sieci zwykle takie materiały są albo wprost płatne albo ich koszt zawarty jest w innych, ponoszonych przez warsztat opłatach. – mówi Dariusz Genge z warsztatu MotoTest. – Bez wątpienia wizualna identyfikacja światowej marki, jaką jest Magneti Marelli daje dużą rozpoznawalność na rynku lokalnym. Zaletą sieci Checkstar jest także brak szczegółowych wytycznych co do aranżacji obiektu. W przeszłości nasz warsztat działał w ramach sieci dealerskiej jednego z importerów pojazdów, po dołączeniu do której musieliśmy zmienić dosłownie wszystko, łącznie z meblami i kolorami płytek ceramicznych w poczekalni. Zarządcy sieci Checkstar szanują odrębność współpracujących warsztatów i nie ingerują zanadto w prowadzenie przez nich biznesu, co jest warte docenienia. – dodaje Dariusz Genge.

Niezależność w ramach sieci warsztatowej to ważna wartość dla wielu warsztatów. Nie zawsze jednak można otrzymać potrzebne w wielu aspektach wsparcie bez konieczności zaakceptowania twardych warunków, stawianych przez operatora sieci. Magneti Marelli Checkstar ma w tej kwestii niezwykle mało restrykcyjne podejście, co doceniają wszystkie warsztaty, z którymi rozmawialiśmy.

Przeczytaj poprzedni artykuł, dotyczący wsparcia technicznego oferowanego przez sieć Magneti Marelli Checkstar

Oferty specjalne, promocje, gadżety…

Już na samym początku współpracy z siecią Checkstar, warsztat może liczyć na wsparcie w postaci specjalnych warunków na zakup urządzeń, niezbędnych do wywiązania się z umowy członkowskiej. Wyposażenie warsztatowe marki Magneti Marelli może on zakupić w cenach najniższych na rynku.

Kolejny aspekt to promocje na asortyment Magneti Marelli, który jest bardzo szeroki, gdyż poza wyposażeniem warsztatowym obejmuje tysiące referencji części, często jakości OE lub zbliżonej.

– Checkstar uruchamia wiele różnego typu akcji handlowych, promocji na wybrany asortyment. Zwykle chętnie z nich korzystamy, gdyż mamy zaufanie wobec asortymentu dostarczanego przez naszego partnera, a poza tym są to oferty atrakcyjne cenowo. Korzystają na tym także nasi klienci, którym możemy zaoferować rabaty na zakupiony taniej asortyment – mówi Robert Stabryło z warsztatu AutoExpress Kulik.

Warsztaty członkowskie otrzymują także dostęp do danych technicznych pojazdów, którymi na rynku dysponują zwykle tylko autoryzowane serwisy. Można znaleźć tam m.in. informacje na temat kampanii serwisowych, którym poddawany był dany model samochodu, co w wielu przypadkach ułatwia naprawy.

Kolejny aspekt to drobne, choć zwykle doceniane przez klientów warsztatów gadżety – breloki, długopisy czy innego tego typu akcesoria, które warsztaty mogą rozdawać w ramach własnych, wewnętrznych akcji promocyjnych. Nieodpłatnie można zamawiać także książeczki serwisowe Marelli, które ze względu na renomę sieci, podnoszą wartość pojazdu na rynku wtórnym.

– Będąc w sieci otrzymujemy zniżki zarówno na wyposażenie warsztatu jak i na części zamienne oraz szkolenia. Te ostatnie często są wręcz darmowe. I nie mówię tu o kursach mało atrakcyjnych z punktu widzenia warsztatu, lecz tych odpowiadających na bieżące potrzeby, które pozwalają inwestować w pracownika i odnaleźć się w konkurencji na rynku, poprzez podnoszenie kwalifikacji personelu. – mówi Dariusz Genge z warsztatu MotoTest. – Innym rodzajem wsparcia klientów są tzw. umowy łączone, w ramach których można finansować pewne warsztatowe inwestycje za pomocą obrotu. Warsztat deklaruje, że kupi daną ilość asortymentu w pewnym okresie. Od razu otrzymuje sprzęt warsztatowy, który jest spłacamy poprzez ten deklarowany obrót (już na siebie zarabiając). Nawet w czarnym scenariuszu, tzn. nie spełniając założonych warunków, warsztat dopłaca tylko za niezrealizowaną część umowy, co jest moim zdaniem bardzo korzystne. – dodaje Dariusz Genge.

Sieć, która pomaga zaistnieć w Internecie

Magneti Marelli CheckstarWiele warsztatów niezależnych działających samodzielnie ze względu na mnogość zajęć i spraw, których trzeba dopilnować, niektóre działania marketingowe odsuwa na dalszy plan. Przykład to działalność w Internecie. Nawet warsztaty, które posiadają własne strony internetowe lub konta w social mediach, często nie poświęcają zbyt dużej uwagi rozwojowi tych kanałów. Efektem jest słaba widoczność i niewielka liczba nowych klientów, znajdujących warsztat w Internecie.

Sieć Magneti Marelli Checkstar nie ingeruje w internetową działalność swoich członków, jednak wspiera ich, zamieszczając w swoim serwisie adresy i kontakty do warsztatów do niej należących. Dzięki temu każdy klient, szukający należącego do sieci Checkstar warsztatu, może znaleźć go w kilka sekund. Silna integracja warsztatów członkowskich (uzyskiwana dzięki organizacji przez centalę ogólnopolskich spotkań) to dodatkowy aspekt wspierający internetową obecność.

– Zdarzyło mi się kiedyś odebrać telefon od stałych klientów, którym samochód popsuł się gdzieś na drugim końcu Polski. Doradziłem im, by sprawdzili na stronie Magneti Marelli, gdzie znajdą najbliższy warsztat naszej sieci. Szybko okazało się, że osobiście znam właściciela tegoż warsztatu, gdyż kilkukrotnie rozmawiałem z nim podczas ogólnopolskich spotkań członków sieci. Auto moich klientów zostało szybko przywrócone do eksploatacji, a ja otrzymałem pełną informację co do szczegółów przeprowadzonej naprawy. – wspomina Robert Stabryło z warsztatu AutoExpress Kulik.

Pan Robert opowiedział nam również o podobnej, międzynarodowej sytuacji, w której jego klientowi przytrafiła się awaria samochodu we Włoszech. Wówczas z najbliższym warsztatem sieci Checkstar udało się skontaktować za pośrednictwem polskiego oddziału Marelli. Także w tym przypadku historia naprawy miała pozytywny finał.

Warunki dołączenia do sieci Magneti Marelli Checkstar

Dla większości dobrze prosperujących warsztatów samochodowych, spełnienie wymagań aplikacyjnych do sieci Magneti Marelli Checkstar nie powinno stanowić problemu. Poniżej przedstawiamy listę wymagań ze strony administratora sieci:

  • Magneti Marelli Checkstarco najmniej dwa stanowiska naprawcze
  • zatrudnionych co najmniej dwóch doświadczonych techników
  • wydzielone miejsce do obsługiwania klientów
  • komputer z dostępem do Internetu
  • zaktualizowane urządzenie diagnostyczne Magneti Marelli
  • urządzenie do obsługi klimatyzacji lub stół probierczy (ustalenia indywidualne)
  • minimum 12 000 zł netto rocznego obrotu (części + wyposażenie)
  • baza danych wymagana przez Magneti Marelli
  • wizualizacja zewnętrzna (dostarczona przez MM) + wizualizacja wewnętrzna zgodna z wymogami
  • uczestnictwo w szkoleniu organizowanym przez Magneti Marelli (min 2 w roku)
  • ekspozycja produktów: akumulatory, wycieraczki, żarówki, świece zapłonowe Magneti Marelli

W doborze wymaganych sprzętów, ich obsłudze i aktualizacjach pomagają wykwalifikowani specjaliści firmy Marelli. Więcej informacji na temat sieci warsztatowej Checkstar znajdziesz tutaj: https://www.magnetimarelli-parts-and-services.pl/checkstar
Kontakt do osoby odpowiedzialnej za rozwój sieci:
Szymon Latos | tel. 602-492-200 | szymon.latos@marelli.com

Artykuł sponsorowany Marelli

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Megan, 14 lipca 2023, 22:25 0 0

Hi there,

We run an Instagram growth service, which increases your number of followers both safely and practically.

- Guaranteed: We guarantee to gain you 400-1200+ followers per month.
- Real, human followers: People follow you because they are interested in your business or niche.
- Safe: All actions are made manually. We do not use any bots.

The price is just $60 (USD) per month, and we can start immediately.

If you are interested, and would like to see some of our previous work, let me know and we can discuss further.

Kind Regards,
Megan

Odpowiedz