Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Amortyzatory

Nowy magazyn Kayaba

Firma Kayaba Industry Co. Ltd uruchomiła nowoczesne centrum biurowo-dystrybucyjno-logistyczne w Krefeld w Niemczech. Na uroczystość w dniu 30.10.2003 przybyło prawie 200 zaproszonych gości, w tym klienci z całej Europy, członkowie zarządu Kayaba Industry Co, Ltd z Japonii, władze lokalne oraz dziennikarze. Nowa siedziba to ok. 750 m2 powierzchni biurowych oraz ponad 10.000 m2 powierzchni magazynowej. […]

Galeria Ferrari

W dniach od 23 do 25 września zwycięzcy edycji krajowych Międzynarodowego Turnieju Mechaników Monroe (28 wysoko wykwalifikowanych mechaników) wyjechali do Modeny- Miasta Szybkości. W programie wyjazdu znalazło się zwiedzanie Galerii Ferrari, zwiedzanie Muzeum Lamborghini połączone z pokazem produkcji nowego Gallardo oraz zwiedzanie fabryki Maserati. Turniej trwał od 15 czerwca do 15 lipca, objął 14 krajów […]

Kayaba dla Renault

Firma Kayaba, producent amortyzatorów do aut osobowych i dostawczych, podpisała globalny kontrakt na dostawę zestawu (przód i tył) amortyzatorów do najnowszego modelu Renault Megane CC (Coupe Cabriolet) – jedynego w swojej klasie auta ze szklanym dachem. Na bazie porozumienia Kayaba zaprojektowała i dostarcza podzespoły do najnowszej rodziny modeli Renault montowanych we Francji, Hiszpanii, Turcji, Brazylii […]

Nowości Delphi na Equip Auto w Paryżu

Na tegorocznych targach Equip Auto w Paryżu (16 – 21 października) Delphi pokaże specjalnie przygotowany pod katem europejskiego rynku części zamiennych interesujący pakiet nowych technologii oraz najświeższe osiągnięcia z zakresu nowoczesnej diagnostyki samochodowej. Na stoisku, obok szerokiej oferty Delphi dla rynku części zamiennych, pokazywane będą nowsze, ulepszone wersje układów klimatyzacji Delphi oraz wielokrotnie nagradzane amortyzatory […]

Badania TUV

W roku 2002 niemiecki TUV (Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) wykonał około 7,3mln badań technicznych (dla 185 modeli samochodów). Testowi podlegały wszystkie istotne elementy i podzespoły samochodu, w tym amortyzatory. W sektorze aut do lat 3, w siedmiu na dziesięć najmniej usterkowych samochodach, zamontowane zostały seryjnie amortyzatory Kayaba.

Rozwiązanie konkursu G-Tech

Zeszłotygodniowy konkurs dotyczący amortyzatorów G-Tech okazał się trudny. Pytaliśmy w nim o to, do którego spośród wymienionych modeli samochodów nie są montowane seryjnie amortyzatory G-Tech. Prawidłowa odpowiedź to VW Golf. Zwycięzcą konkursu jest Pani Wioletta Wardyn z firmy Asmet. Serdecznie gratuluję wygranej. Nagrodę: 250 zł. na zakup amortyzatorów G-Tech przekaże fundator konkursu, firma Elit Polska.

I Międzynarodowy Turniej Monroe

W sobotę 12 lipca b.r. odbył się finał krajowy I Międzynarodowego Turnieju MONROE dla Mechaników Samochodowych. Organizatorem turnieju jest Tenneco Automotive Europe- producent amortyzatorów MONROE i układów wydechowych WALKER. Turniej jest przeprowadzany w 12 krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Celem konkursu jest wyłonienie i wyróżnienie warsztatów nie tylko najsprawniej montujących amortyzatory, lecz również najlepiej znających […]

Konkurs

Kolejny konkurs dla sklepów i warsztatów. Osoba, która jako pierwsza udzieli poprawnej odpowiedzi na pytanie:Do którego z wymienionych modeli samochodów amortyzatory G-TECH nie są montowane seryjnie: – Ford Focus – Opel Astra – Fiat Punto – VW Golf otrzyma nagrodę w wysokości 250 zł netto na zakup amortyzatorów G-TECH w filiach Elit Polska. Odpowiedzi należy […]

Nowy Dyrektor Kayaba Europe GmbH

Firma Kayaba, producent amortyzatorów, ma nowego dyrektora generalnego odpowiedzialnego za funkcjonowanie firmy w Europie w dziedzinie Aftermarket. Pan Hajime Sato – dyrektor Kayaba Europe GmbH będzie zarządzał europejską siecią sprzedaży, tj. biurami i centrami dystrybucyjno-logistycznymi w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Włoszech oraz przedstawicielami firmy w Europie Centralnej i Wschodniej. Pan Sato pracuje w […]

Rozwiązanie konkursu

W zeszłotygodniowym konkursie dotyczącym amortyzatorów G-TECH należało odpowiedzieć na dwa pytania: 1. W jaki specyficzny sposób zużywają się opony samochodu w przypadku nadmiernego zużycia amortyzatorów? 2. Jaki kolor jest dominujący w opakowaniu amortyzatorów G-TECH. Prawidłowe odpowiedzi to: 1. Tzw. zużycie plackowate opony, tzn. opona nie wykazuje równomiernego zużycia na całym obwodzie, 2. Opakowanie G-TECH jest […]

To jedne z najczęściej wymienianych elementów układu zawieszenia. Amortyzatory samochodowe odpowiadają za tłumienie drgań, powstających podczas kontaktu kół z jezdnią. Ich zadaniem pośrednim jest także stabilizacja toru jazdy i utrzymanie odpowiedniej pozycji nadwozia względem drogi. Amortyzatory dzielą się na standardowe (inaczej nazywane miękkimi lub fabrycznymi) i na amortyzatory twarde. Inny podział to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Z artykułów w tej kategorii dowiesz się, jakie są objawy zużycia amortyzatorów oraz jak przeprowadza się ich wymianę. Poznasz także nowości produktowe w asortymencie amortyzatorów, dostępne na niezależnym rynku części zamiennych.