Czujniki
Firma BERU AG, specjalista w zakresie technologii zimnego startu silników Diesla, technologii zapłonu, elektroniki i czujników, oficjalnie zmieniła swoją formę na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (GmbH). W związku z tym zmienia się też nazwa – w pełnej formie brzmi teraz "BorgWarner BERU Systems GmbH”. – „Jesteśmy zadowoleni z tego kroku. Po kilkuletniej współpracy strategicznej z […]
W ofercie firmy Blow Car System znajduje się uniwersalny czujnik cofania, którego zadaniem jest ułatwienie kierowcy parkowanie pojazdu w warunkach utrudnionej widoczności. Urządzenie szczególnie powinno zainteresować posiadaczy dużych samochodów dostawczych i busów Jednak równie dobrze sprzęt może służyć kierowcom osobówek. Zestaw jest prosty w montażu. Jego główny element to centralka informująca, która powinna być umieszczona […]
Oferta na rynku testerów diagnostycznych jest bardzo bogata. Można jednak znaleźć urządzenia, które lepiej sprawdzą się w małym oraz dużym warsztacie. Przy ich wyborze najważniejsze jest jednak to jakich marek samochody chcemy za ich pomocą diagnozować. Jeśli warsztat specjalizuje się w naprawie samochodów europejskich powinien wybrać tester spisujący się w tych markach. Podobna zasada obowiązuje […]
Nowe Clio II Restyling 1.2 16V z oznaczeniem silnika D4F-712 jest wyposażone w system wtrysku Marelli IAW 5NR. Elektroniczna jednostka sterująca jest położona między silnikiem i szczelną przednią ścianą kabiny, zaś połączenie z nią jest zapewnione przez dwa złącza o całkowitej liczbie 96 pinów. Cechy szczególne związane z miejscem montażu, które sprzyjają gromadzeniu się ciepła […]
Zawieszenia półaktywne mają na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa jazdy dzięki wykorzystaniu mechatronicznych elementów wykonawczych i procesorowych układów sterowania. Rozwiązania tego rodzaju stosowane są coraz częściej jako standardowe wyposażenie samochodów klasy wyższej i opcjonalne w klasie średniej. Z technicznego punktu widzenia wymaga się od takich układów: · regulacji intensywności tłumienia, a przez to ilości rozpraszanej energii drgań pionowych samochodu, […]
Firma Sogefi Filter Division, uzupełniła swoje portfolio o nazbiornikowy, wymienny filtr oleju napędowego. Nowatorski filtr zbudowany z tworzywa to większa wydajność, znaczna redukcja wagi oraz optymalna funkcjonalność dzięki nowej koncepcji integracji funkcji oraz miejsca montażu. Wyposażony w elektryczny system podgrzewania paliwa oraz czujnik wody, nowy moduł filtracyjny nie tylko oferuje klientowi wszystkie nowoczesne funkcje, ale […]
Akademia AutoElektro w listopadzie oraz grudniu 2009r. zaprasza na następujące szkolenia: Listopad 2009 14.11.2009 Aspekt niezawodności systemu Common Rail – mgr inż. Ryszard Kędzia 21.11.2009 Oscyloskop elektroniczny w samochodowych zastosowaniach – mgr inż. Ryszard Hołownia 22.11.2009 Podstawy elektrotechniki i elektroniki – część 1 – mgr inż. Ryszard Hołownia 28.11.2009 System ABS/ASR/ESP– mgr inż. Ryszard Hołownia […]
Układy hamulcowe, a w szczególnie klocki hamulcowe to jeden z najbardziej rotacyjnych segmentów w ofertach firm dystrybucyjnych. Dlatego w ostatnim czasie na temat klocków hamulcowych powiedziano już chyba wszystko. Takie pojęcia jak „scorching’’ , „fading” jakość oryginalnego wyposażenia znane są już chyba wszystkim zawodowo związanym z motoryzacją. Jednak warto wiedzieć jakie nowe wyzwania stanęły przed […]
Tydzień temu rozpoczął się konkurs firmy SWAG. Dzisiaj przedstawiamy prawidłową odpowiedź na pytanie konkursowe oraz listę osób, które otrzymają nagrody. Jakie zadanie spełnia czujnik oleju 39224380 w silnikach VW long life? A. Bada tylko poziom oleju B. Bada ciśnienie oleju C. Bada poziom oleju i skład oleju Prawidłowa odpowiedź to C Spośród wszystkich osób, które […]
Rozwiązanie wprowadzone przez Volkswagena polega na równoczesnym zastosowaniu kompresora i turbosprężarki dla zwiększenia sprawności samochodowego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W układzie dolotowym silnika VW TSI 1,4 L sprężarka z napędem mechanicznym, zwana tu kompresorem, została połączona szeregowo z turbosprężarką napędzaną spalinami. Pierwsze z tych urządzeń zwiększa ciśnienie powietrza dostarczanego do cylindrów przy niskich, a drugie – przy wysokich obrotach wału korbowego. […]