Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Pompy wody

SKF rozszerza zawartość zestawu z pompą wody

SKF w ostatnim czasie na aftermarket wprowadził zestaw pompy wody uzupełniony o elementy mocujące.

Wymiana rozrządu – konieczność w świeżo kupionym aucie

Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF.

Reorganizacja programu szkoleń technicznych Schaeffler

Pod swoją marką serwisową REPXPERT, Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych. Nowe szkolenia mają jeszcze lepiej spełniać oczekiwania warsztatów oraz partnerów handlowych w przyszłości.

“Nieco pod prąd rynkowi”- wywiad ze Sławomirem Góralewskim

Sławomir Góralewski po wielu latach spędzonych w TRW, niedawno zmienił “barwy klubowe”, by zająć się reprezentacją marek HENGST oraz HEPU. Rozmawialiśmy m.in. o kulisach tej zmiany.

Synchronizacja silnika – jak działa układ rozrządu?

Dla zapewnienia płynnej pracy silnika niezbędna jest pełna synchronizacja napędu mechanizmu rozrządu niezależnie od tego, czy w silniku zastosowano pasek zębaty, czy też łańcuch rozrządu.

Ten sam produkt, ale inne opakowanie

Wybrane produkty marek należących do grupy Schaeffler Automotive Aftermarket uległy konsolidacji, w wyniku której niektóre części marki Ruville dostępne teraz będą pod markami INA lub FAG.

Słów kilka o silniku 3.0 V6 ESL

Sześciocylindrowa jednostka opracowana wspólnie przez Renault i koncern PSA w drugiej połowie lat 90. powoli staje się motoryzacyjną legendą. Motor o mocy 211 KM posiada jeden pasek rozrządu o długości trzech metrów. Właśnie dlatego eksperci firmy SKF wybrali  go do roli demonstratora układu rozrządu.

Płyny chłodzące Total

Jakość płynu do chłodnic ma ogromne znaczenie dla żywotności silnika. Dlaczego warto stosować płyny o organicznej technologii inhibitorów korozji, typu Long Life?

Środki smarne z Rafinerii w Jaśle

Producenci środków smarnych w swej ofercie posiadają sporą gamę produktów smarnych o bardzo szerokim zastosowaniu. Użytkownik zawsze powinien pamiętać, aby stosować smar zgodnie z zaleceniami producenta.

Poprawny serwis układu chłodzenia

Sezon upałów i urlopów właśnie się zaczyna, a to chyba idealny moment, aby zwrócić uwagę na stan układu chłodzenia w samochodzie.

Pompa cieczy chłodzącej, popularnie zwana pompą wody to jeden z elementów eksploatacyjnych w pojeździe. Aby układ chłodzenia działał poprawnie należy ją regularnie wymieniać, najlepiej przy okazji wymiany rozrządu (pompa wody jest napędzana przez pasek rozrządu). To dzięki pompie wody, płyn chłodniczy jest wprawiany w ruch i krąży po całym układzie chłodniczym. W artykułach zawartych w tej kategorii znajdziesz informacje dotyczące objawów usterek pomp wody, nowych referencji pomp na rynku oraz instrukcje dotyczące wymiany tego podzespołu.