Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Sprzęgła

Śruby docisku i koła zamachowego na przykładzie Opel 13CDTI [FILM]

Podczas montażu nowych sprzęgieł na kołach dwumasowych konieczne jest zastosowanie nowych śrub do zamontowania docisku na kole oraz koła na wale korbowym. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający instrukcję montażu oraz opis ewentualnych skutków niepoprawnego wkręcenia śrub.

Rozwiązania Blue Print: Wymiana sprzęgła w Fiacie 500

Od momentu wprowadzenia do sprzedaż kolejnej odsłony w roku 2007 Fiat 500 stał się niezmiernie popularnym modelem na rynku. Z jednej strony zawdzięczał to swojemu atrakcyjnemu wyglądowi w stylu retro, a z drugiej oszczędnym silnikom oraz niskim kosztom eksploatacji. Dzięki designowi nawiązującemu do swojego pierwowzoru, czyli produkowanej w latach 1957 do 1975 i napędzanej silnikiem […]

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.

Sprzęgło ciągnione Fiat Ducato – pedał sprzęgła w podłodze [FILM]

Sprzęgło ciągnione w Fiacie Ducato wykorzystuje dosyć mocno wystający tłumik drgań. Po przyłożeniu tarczy do docisku okazuje się, że nie ma miejsca, żeby zmieścić tłumik drgań. Firma Schaeffler pokazuje w swoim filmie instruktażowym jak uzyskań miejsce na tłumik drgań.

Profesjonalna regeneracja skrzyni biegów Renault – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie regeneracji dwusprzęgłowej, zrobotyzowanej skrzyni biegów Renault. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Działanie mokrych sprzęgieł mechanicznych

W jednym z wcześniejszych artykułów analizowaliśmy komponenty sprzęgieł suchych, zasadę ich działania, a także obszary zastosowań. Okazało się, że istnieją jednak wyzwania, którym nie potrafią one sprostać. W odpowiedzi na te trudności pojawiły się alternatywne rozwiązania – sprzęgła zanurzone całkowicie w oleju, a pośród nich tzw. sprzęgło mokre.

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Działanie suchych sprzęgieł mechanicznych

Technologia, bez której jeszcze kilkadziesiąt lat temu trudno było wyobrazić sobie branżę motoryzacyjną, obecnie jest na wymarciu. Różnorodność sprzęgieł mechanicznych skurczyła się obecnie do bardzo małych ilości, ponieważ dzisiaj tylko najprostsze samochody (oraz niektóre sportowe modele) posiadają ręczną skrzynię biegów. Z technicznego punktu widzenia ma ona jednak kilka bardzo interesujących cech. W artykule omówimy sprzęgła […]

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.