Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta 03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym.

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Prawidłowa regulacja napięcia paska w silnikach Opla

Po pewnym czasie użytkowania napinacz (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3) w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0, powoduje powstanie odgłosów, których następstwem, w razie braku reakcji, może być pęknięcie przypory i utrata napięcia paska, zazwyczaj prowadząca do uszkodzenia silnika. Wskaźnik napinacza na zimno nie wskazuje na oznakowanie i po […]

Diagnostyka układu klimatyzacji wyposażonego w kompresor o zmiennej pojemności

Jeżeli dokonamy umownego podziału warsztatów zajmujących się klimatyzacją samochodową na specjalistów – naprawiających układy oraz na niewykwalifikowane warsztaty – dokonujące tylko szybkiej obsługi, to tych drugich znacznie przybyło w ostatnich latach i jest ich obecnie znacznie więcej niż pierwszych. Przyczyniła się do tego dostępność stacji klimatyzacji (przeważnie w pełni automatycznych), które ułatwiają obsługę układu klimatyzacji. […]

Nowy tłok Mahle

W ofercie Mahle pojawił się nowy tłok z grafitowanym płaszczem, przeznaczony do samochodów koncernu VAG: Audi A3, A4, VW Passat, Golf (silniki AHL, ALZ i BGU o pojemności 1,6 l, produkowane od 1999 roku). Numer części: 033 20 00 (MAHLE) lub 56 00858 0 (Perfect Circle).

Niezawodność dla auta ciężarowego – chłodnice firmy Nissens

Chłodnica cieczy – ważna rzeczKażdy, kto prowadzi transport ciężarowy na pewno borykał się z problemem awarii auta na trasie i zna rangę tego problemu: przestój auta, koszty holowania (zwłaszcza za granicą), koszty naprawy, opóźnienie w realizacji zlecenia, utrata zaufania zleceniodawcy. Szczególne poważne są przypadki, gdy poprzez awarię jednego elementu całe auto jest unieruchomione – tak […]

Naprawa boku radialnej całostalowej

Dzisiaj rozważać będziemy typowy przy- kład naprawy uszkodzonego boku opony ciężarowej całostalowej. Spotykam się bardzo często na szkoleniach z opinią, że bok opony ciężarowej jest nienaprawialny. Z drugiej zaś strony słyszy się, że jest ona naprawiana, lecz w sposób niewłaściwy, wręcz niedopuszczalny. Znowu powtarza się pytanie – gdzie podziała się technologia? Nie muszę chyba przypominać, […]

Nowości Mahle dla Citroena i Forda

W ofercie firmy Mahle pojawiły się zawory wlotowe i wylotowe przeznaczone dla Citroena C3 oraz komplet pierścieni uszczelniających dla Forda Transita. Pierścień dla Forda jest pierwszym z chromowaną bieżnią. Zawory wlotowe i wylotowe dla Citroena C3 z silnikiem 1.4 (DV4TED4 z roku 2002) oznaczone są numerami części (MAHLE oraz Perfect Circle): 039VE30972 000 (wlotowy) oraz […]

Płukanie klimatyzacji – cz. 1

Jednym z procesów przywracania sprawności starszym lub uszkodzonym klimatyzatorom jest ich płukanie. Gdy zamierzamy rozszerzyć prowadzone usługi o naprawę i wymianę elementów klimatyzatorów urządzenie do płukania staje się podstawowym wyposażeniem warsztatu samochodowego. Na rynku urządzeń warsztatowych spotkamy kilka rozwiązań pozwalających na płukanie rozpuszczalnikami bądź czynnikami chłodniczymi. Urządzenia te mogą być wbudowane w agregaty obsługowe lub […]

Płukanie klimatyzacji – cz. 2

Dokonaj identyfikacji układu Rozróżnia się dwa główne systemy ze względu na sposób dławienia przepływu i położenie urządzenia filtrującego: – OT (Orifice Tube) z dyszą dławiącą posiadający zasobnik położony pomiędzy parownikiem i stroną niskociśnieniową sprężarki – TXV (Thermal Expansion Valve) z zaworem rozprężnym posiadający filtr/osuszacz umieszczony po stronie wysokociśnieniowej pomiędzy skraplaczem i zaworem rozprężnym W obu […]

Prawidłowa kalibracja systemu TPMS

Coraz częściej warsztatowcy spotykają się w swojej pracy z nowym i trudnym zagadnieniem czujników kontroli ciśnienia w ogumieniu w skrócie nazywane czujnikami TPMS (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) czyli z systemem informującym kierowcę o zmianach ciśnienia w ogumieniu spowodowanych przez uszkodzenie mechaniczne bądź powolną, eksploatacyjną utratę ciśnienia. Istnieją dwa warianty systemu TPMS: bezpośredni i […]

Niższe spalanie w nowym Polo BlueMotion dzięki Delphi

System Multec Diesel Common Rail, składający się z najnowszych wersji wtryskiwaczy solenoidowych i nowej generacji pomp umożliwiły nowemu VW Polo BlueMotion z 3-cylindrowym silnikiem Diesla osiągnięcie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,3 l/100 km i emisji CO2 równej 87 g/km. – „Nasi klienci stosują coraz mniejsze silniki, tak by spełnić rygorystyczne normy emisji CO2. Nowy, […]