Stukanie, hałas podczas obracania kierownicy, ściąganie auta na bok podczas jazdy na wprost, nierówno zużywające się opony – to typowe objawy zgłaszane przez kierowców w warsztacie, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej.
We współczesnych samochodach, zbyt duże luzy w układzie kierowniczym mogą wystąpić relatywnie szybko. Nikogo nie trzeba przekonywać, że jest to ten rodzaj usterki, który ma duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, więc bardzo ważne jest, aby awarię wykryć w odpowiednim momencie i skutecznie ją zlikwidować.
W niektórych przypadkach naprawa przekładni kierowniczej jest możliwa w warsztacie, który dokonuje jej demontażu – np. poprzez wymianę drążka kierowniczego. Często okazuje się jednak, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zlecenie usługi regeneracji wyspecjalizowanej firmie lub po prostu wymiana przekładni na nową, sprawną.
Zazwyczaj nie warto decydować się na najtańsze przekładnie, produkowane zwykle na Dalekim Wschodzie, których trwałość, ze względu na zastosowane przy produkcji surowce i podzespoły jest bardzo niska. Rozsądnym rozwiązaniem, zarówno pod względem kosztów jak i jakości jest fabryczna regeneracja. Warto zatem rozważyć zakup części fabrycznie regenerowanej.
Przekładnia kierownicza jest jednym z tych elementów, które idealnie nadają się do regeneracji w warunkach fabrycznych. Część poddana takiej usłudze ma parametry identyczne z tymi jakie oferuje nowy produkt.
W ofercie marki Treezer znajdziemy ponad 70 referencji przekładni kierowniczych oraz pomp elektrycznych pasujących do większości samochodów.
Komentarze