LSPRO – nowa gama retrofitów LED w ofercie producenta

23 lutego 2024, 9:45

Po dobrze przyjętej przez rynek serii retrofitów LED LSPRONG, firma M-TECH wprowadza zupełnie nową gamę produktów o nazwie LED set LSPRO, z serii SMART.  W pierwszej kolejności do oferty trafią LEDowe zamienniki tradycyjnych żarówek halogenowych typu H1, H4, H7, H8, H11, HB3, HB4, HIR2 i H15.

Najważniejszą cechą wyróżniającą tę rodzinę produktów jest rozmiar. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by swoimi wymiarami dokładnie odwzorować klasyczne żarówki halogenowe. Fakt ten sprawia, że montaż nie stanowi żadnego problemu, gdyż retrofity LED LSPRO SMART wymieniamy tak samo jak zwykłą żarówkę, bez potrzeby użycia specjalnych adapterów, przejściówek czy nakładek.

Retrofity LED M-TECH LSPRO – szczegóły techniczne

W LSPRO SMART zastosowano najnowszej generacji chip LED CSP3570, który dzięki swojej konstrukcji i zastosowanym rozwiązaniom pozwala uzyskać znacznie mocniejszy strumień świetlny w porównaniu z tradycyjną żarówką halogenową. Wysoką efektywność świetlną przy tak niewielkich gabarytach uzyskano dzięki bezdrutowej wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu 8 chipów na jednym podłożu. Zintegrowanie to spowodowało stworzenie jednorodnej prostokątnej powierzchni świetlnej (o kształcie i dystrybucji światła zbliżonym do filamentu halogenowego). Nowa konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami, brak plam i cieni pojawiających się na ulicy a występujących przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED (multi-chip). Poza tym specjalnie dobrane wspólne podłoże dokonuje całkowania energii termicznej z 8 chipów jednocześnie oraz zapewnia lepsze odprowadzenie energii cieplnej.

W modele LSPRO SMART (LSPROS) podobnie jak w serii LSPRONG zastosowano wydajny system chłodzenia oparty o technologię FrontAir. Najważniejszą rzeczą jaka wyróżnia ten system chłodzenia od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku jest wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, co powoduje wymuszenie przepływu powietrza nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED i chłodzenie rozgrzanego fosforu. Wpływa to pozytywnie na ustabilizowanie termiczne chipu LED, jak również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, a to przekłada się bezpośrednio na żywotność. Dodatkowo sam system chłodzenia wspiera wykorzystanie miedzianego trzpienia, co dodatkowo wpływa na obniżenie temperatury na samej diodzie.

Przy tak małych źródłach światła LED jakimi są np. żarówki H7, a w szczególności seria LSPRO SMART będąca 1:1 odwzorowaniem tradycyjnej żarówki halogenowej, ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. Pomimo małych rozmiarów w całej serii SMART udało się zastosować czujnik NTC. W momencie rozgrzewania się żarówki powyżej 90°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy, który to z kolei zaczyna zmniejszać prąd lampy LED tak, aby utrzymać temperaturę na tym samym poziomie. Powoduje to stabilizację temperatury i jednocześnie strumienia świetlnego. Wpływa to również pozytywnie na uzyskanie niskiego drop-u czyli niskiego spadku strumienia świetlnego w dziedzinie czasu.

W serii LSPRO SMART dostępnych będzie 9 modeli, zapewniających szerokie pokrycie rynku.

Seria LSPRO SMART (LSPROS) nie posiada homologacji drogowej ECE, dlatego nie może być legalnie stosowana na drogach publicznych Unii Europejskiej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!