A gdyby tak zrobić mokry filtr z suchego?

26 października 2022, 23:24

Filtr cząstek stałych często spędza sen z powiek właścicieli niektórych diesli. Problem dotyczy przede wszystkim starszych samochodów z filtrem montowanym daleko od silnika. Po prostu zbyt niska temperatura pracy takiego filtra nie pozwala na skuteczne dopalenie sadzy i z czasem filtr zaczyna sprawiać problemy. 

Poza tym wszystko zależy również od :

  • stanu silnika,
  • sposobu eksploatacji.

Filtr zapycha się przede wszystkim w starszych Oplach, Fiatach, Alfach Romeo, Mazdach i Saabach.

Co zrobić w takim wypadku? Przerobić suchy filtr na mokry!

Przypomnijmy, w tzw. filtrach mokrych, rzadko dochodzi do zapychania filtra, ponieważ sadza jest dopalana w niższej temperaturze.

Wszystko za sprawą specjalnego płynu, na bazie tlenku ceru, który jest uzupełniany w serwisie i jest dozowany do paliwa przy każdym tankowaniu, przez automatyczną pompę.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w samochodach bez fabrycznej instalacji dodać płyn, który obniży temperaturę zapłonu sadzy i udrożni filtr we własnym zakresie.

Wystarczy regularnie stosować dodatek ochronny Filtra DPF od Liqui Moly nr 2650.
Dzięki temu preparatowi przerabiasz swój suchy zawodny filtr na mokry.

Dodatek zmniejsza częstotliwość wypalania filtra, zmniejsza ciśnienie przed filtrem. Rzadsze wypalanie filtra poprawia kondycję oleju i całego silnika. Dodatek należy stosować regularnie co kilka tysięcy km lub, gdy zauważymy symptomy zapchanego filtra.

Zastosowanie:

Preparat należy wlać do paliwa. Jedno opakowanie wystarcza na 70 litrów paliwa. Środek należy stosować co 2 000 kilometrów.

Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!