Proste sposoby na wyczyszczenie wtryskiwaczy w dieslu

24 sierpnia 2022, 23:01

Wtryskiwacze są newralgicznym elementem układu Common Rail. Najbardziej są narażone na zapiekanie końcówek rozpylacza i usterki zaworu sterującego. Efektem zapiekania końcówek jest gorsze rozpylanie paliwa, które skutkuje głośną pracą i kopceniem silnika.

A skąd właściwie się bierze nagar na wtryskiwaczach?

Osady węglowe na końcówkach wtryskiwaczy powstają za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej i zaworu EGR. Innymi słowy, wbrew obiegowym opiniom, większość osadów powstaje przez działanie agresywnych gazów, a nie pochodzi z brudnego paliwa.

Usunięcie przyczyny zapiekania wtryskiwaczy

Przy okazji naprawy tej usterki warto wyeliminować przyczynę zanieczyszczenia wtryskiwaczy. Aby poprawić czystość gazów ze skrzyni korbowej i EGR, należy sprawdzić stan odmy i separatora oleju. W razie konieczności, EGR i układ dolotowy należy wyczyścić przy pomocy preparatu Liqui Moly Oczyszczacz kolektora Diesel nr 5168.

Oczywiście „przy okazji” warto wyeliminować przyczynę powstawania nagaru. W tym celu należy wypłukać układ smarowania preparatem Engine Flush nr 2662.

Dzięki temu zabiegowi, oczyścimy rowki i pierścienie tłokowe i zmniejszymy ilość oleju trafiającego do komory spalania.

Na koniec warto wspomnieć, że aby w przyszłości ograniczyć powstawanie szkodliwego nagaru należy wymieniać olej regularnie co około 10 000 – 15 000 km.

Jak przeprowadzić chemiczną naprawę wtryskiwaczy?

Chemiczne czyszczenie wtryskiwaczy w wielu wypadkach pozwoli zaoszczędzić znaczne sumy na tradycyjnej regeneracji wtryskiwaczy.

Oczywiście chemiczna naprawa nie zawsze uzdrowi uszkodzony wtryskiwacz, ale zawsze warto naprawę zacząć właśnie od czyszczenia chemicznego.

Chemiczne czyszczenie wtryskiwaczy można przeprowadzić na kilka sposobów:

  1. Profilaktycznie, dodając Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666 na pełny zbiornik paliwa.
  2. Serwisowo, podłączając puszkę tego preparatu bezpośrednio do układu wtryskowego.W tym celu należy zdjąć przewody idące z filtra paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Następnie, na przewód powrotny zakładamy dodatkowy filtr paliwa i oba przewody wkładamy do puszki preparatu. Uruchamiamy silnik i czekamy aż prawie cały środek zostanie wypalony. Oczywiście nie dopuszczamy do zapowietrzenia układu.

    UWAGA: ta metoda nadaje się tylko do pojazdów bez pompy wstępnej paliwa.

  3. Trzecim sposobem czyszczenia wtryskiwaczy jest wlanie preparatu Liqui Moly Pro-Line Płyn do napełniania filtra paliwa Diesel 0,5L do nowego filtra paliwa, przy okazji jego wymiany. W tym wypadku przez chwilę silnik pracuje na mocno skoncentrowanym preparacie a następnie reszta środka trafia do paliwa.
  4. Kolejnym sposobem jest wymiana filtra na nowy i wlanie preparatu na małą (5-10 litrów) ilość paliwa. Oczywiście następnie należy taką „miksturę” wyjeździć.
    Taką metodę polecamy w przypadków problemów z nierówną pracą silnika lub problemów z nastawnikiem klasycznej pompy wtryskowej.
  5. Czyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy urządzenia Jet Clean Tronic.Urządzenie JCT2 daje największe możliwości czyszczenia, ponieważ może obsługiwać wszystkie typu układów zarówno te z pompą wstępną jak i bez. Do urządzenia polecamy środek Jet Clean Diesel Reniger nr 20452.

Niezależnie od rodzaju sposobu czyszczenia, warto wtryskiwacze czyścić regularnie przynajmniej raz w roku. Należy pamiętać że silnik to system naczyń połączonych i lejące wtryski bardzo szybko doprowadzą do zatkania DPF, dolotu i innych elementów.

Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

MACIEK, 25 sierpnia 2022, 13:01 1 0

A ja wolę stosować amerykański "PROLONG"

Odpowiedz

Anonim, 26 sierpnia 2022, 21:44 1 0

ja nie mogę,co to jest za bełkot ?

Odpowiedz

Anonim, 26 sierpnia 2022, 21:49 1 0

A ja myślałem że to jest profesjonalna stronka ale jedyną sensowną informacją jest przynajmniej dla mnie zarastanie nagarem rozpylaczy spowodowane przedmuchami z odmy i to już dawno wiemy EGR

Odpowiedz