Triscan jest marką, która ma w swojej ofercie szeroki asortyment części motoryzacyjnych. Nie jest jednak typowym producentem. Wzięliśmy udział w konferencji prasowej firmy, gdzie wyjaśniono nam, na czym polega model jej działalności.
Jak najwięcej pod jednym dachem – strategia firmy Triscan
Triscan smartparts jest duńską firmą z ponad 45-letnim doświadczeniem, która od pewnego czasu rozszerza zakres swojej działalności poza kraje skandynawskie. Obecnie jej oferta jest dostępna w Polsce wyłącznie u jednego dystrybutora – firmy Auto Partner SA.
Triscan powstał w 1976 r., jednak aż do roku 2003 funkcjonował pod innymi nazwami. Pierwsza nazwa duńskiego przedsiębiorstwa to Tridon. W ofercie firmy znajdziemy dziś 32 grupy produktów, a w nich 57 tys. numerów części. 80% sprzedaży firmy trafia na rynki zagraniczne – łącznie do 41 krajów. Firma posiada łącznie trzy lokalizacje – dwie na terenie Danii i jedną w Niemczech. Co się w nich znajduje?
Przede wszystkim magazyny oraz gabinety testowe. Firma nie produkuje części we własnych lokalizacjach, jej strategia opiera się na współpracy z kooperantami lub kupowaniu udziałów w firmach produkcyjnych. Każdy produkt dostarczany przez firmy partnerskie jest jednak dokładnie weryfikowany zanim trafi do sprzedaży. Strategią Triscana jest oferowanie “czegoś więcej niż tylko części samochodowych”. Firma bierze na siebie odpowiedzialność za sprzedawane produkty, a jej celem jest osiągnięcie jak najniższego współczynnika reklamacji. Obecnie wynosi on 0,22%.
Jak osiągać tak niski współczynnik reklamacji nie produkując części samemu? Trzeba zbudować zaawansowany system kontroli jakości. Triscan robił to na przestrzeni lat, testując różne rozwiązania. Obecnie proces można podzielić na system kontroli zewnętrznych i wewnętrznych. Pracownicy firmy składają wizyty wszystkim swoim dostawcom – jest to aż 60 firm. Kontrolerzy sprawdzają, czy proces produkcji odbywa się zgodnie z deklaracjami składanymi w momencie podpisywania umowy. Firma wymaga od dostawców posiadania certyfikatów (np. ISO dla części silnikowych czy IATF dla części związanych z bezpieczeństwem jazdy), ale oprócz kryteriów wymaganych przez nie, ma także ponad 100 własnych oczekiwań. Nie wszystkie mogą być zweryfikowane w miejscu produkcji, dlatego druga część testów odbywa się już po dostarczeniu zamówionych produktów do magazynu firmy. Badania jakości części są drobiazgowe. Analizowana jest m.in. zawartość poszczególnych surowców, jakość spasowania elementów i ich połączeń. Wykonywane są także testy termiczne i dynamiczne – odporność na rozciągnie i ściskanie, na korozję czy badania szczelności. Ze względu na szeroką ofertę produktów, park maszyn testujących Triscana jest rozbudowany. Szczegóły niektórych testów można zobaczyć w poniższym filmie:
Triscan – co zawiera oferta firmy?
Firma Triscan ma w swojej ofercie części zamienne do wielu układów: hamulcowego, zawieszenia, elektrycznego, wydechowego, rozrządu, osprzętu silnika itd. Gama produktów wciąż się rozszerza, np. w ostatnim czasie o zestawy do napraw szyb samochodowych.
Wspomniana wyżej strategia, by oferować coś więcej niż tylko części, opiera się nie tylko na obsłudze klienta w zakresie ewentualnych reklamacji, ale także na ułatwianiu mu wyboru właściwych produktów. Triscan stworzył serwis SMARTREP.INFO – zawierający instrukcje montażu lub dopasowania części. W niektórych autach, na pierwszy rzut oka identyczne części mogą się od siebie różnić (np. ze względu na różne wersje wyposażeniowe aut). Triscan stara się tłumaczyć tego typu różnice, by uchronić klientów przed zamontowaniem niewłaściwych części.
Triscan intensywnie pracuje także nad własnym katalogiem części. Zarządzanie tysiącami referencji jest możliwe, dzięki zaawansowanej informatyzacji, która od zawsze jest kierunkiem działania firmy. Triscan był wśród pionierów sprzedaży internetowej. Uruchomił ją już w 2002 r., a w TecDoc, produkty Triscan są obecne od 1998 r.
Jak Triscan poszerza ofertę – jeden z przykładów
Specjaliści z firmy Triscan wciąż badają rynek, poszukując firm, z którymi mogliby zawrzeć opłacalną biznesowo współpracę i poszerzyć swoją ofertę o nowe produkty. Obecnie trendem jest poszukiwanie dostawców części do pojazdów zelektryfikowanych. Już teraz w ofercie Triscan znajduje się 4.5 tys. części do samochodów elektrycznych i hybryd.
Firma otwiera się także na produkty niszowe, dedykowane warsztatom. W ostatnim czasie Triscan zakupił udziały przedsiębiorstwa, produkującego zestawy do napraw szyb samochodowych. Podczas konferencji prasowej, wzięliśmy udział w prezentacji zestawu, który służy do likwidacji niewielkich uszkodzeń szyb samochodowych – tzw. “oczek”. Zawarte w zestawie urządzenia i akcesoria są proste w obsłudze, a szkolenie trwa bardzo krótko. Zestaw wydaje się zatem ciekawą opcją dla warsztatu, który chciałby poszerzyć gamę swoich usług o drobne naprawy szyb. W ten sposób można uniknąć np. odsyłania właścicieli pojazdów do specjalistycznych warsztatów, zajmujących się szybami, po stwierdzeniu niewielkiego uszkodzenia. Działanie zestawu zaprezentował Thomas Fuglsang Andersen – Marketing Manager duńskiej centrali firmy Triscan.
Czy zdarzyło Wam się montować części marki Triscan? Co o nich sądzicie? Dajcie nam znać w komentarzach pod artykułem.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Barrakketh, 25 kwietnia 2022, 16:06 0 -1
Moje pierwsze spotkanie z nimi to wszystkie 4 czujniki ABS do pierwszego Freelandera. Nigdy wcześniej nie spotkałem czujników w opakowaniach antystatycznych i z dołączonym koszyczkiem, więc mają u mnie dużego plusa :)
Odpowiedz
Partner, 26 kwietnia 2022, 9:46 3 0
Kolejny pakowacz jak Maxgear czy inne brandy.
Odpowiedz
Anonim, 30 kwietnia 2022, 13:46 0 0
Partnerze, czasem warto zapytac przed wydaniem opinii. Nie wchodzac w dialog na obecnym etapie proponuje kliknac powyzej na Triscan testcenter aby zobaczyc przyklady jak testuje sie jakosc produktow przed dostarczeniem na rynek.
Richard Lipski, Triscan, Sales Manager
Odpowiedz
Pepe, 8 maja 2022, 8:21 1 0
Szczególnie EGRy oraz przepustnice - razem z produktem powinien od razu być protokół reklamacji...
Odpowiedz
Anonim, 12 maja 2022, 9:56 2 0
Witam,
rozumiem ze miał Pan przykre spotkanie z naszym EGR?
W większości przypadków reklamacje są spowodowane nie samym EGR-em a mała znajomością współpracy EGR z innymi podzespołami silnika. Dlatego parę miesiecy temu wydaliśmy ulotkę informacyjna przekazana do dystrybucji poprzez filie Auto Partnera. Gdyby taka ulotka nie trafiła do Pana to proszę do mnie wysłać e-mail wtedy podeśle ulotkę w formacie pdf.
Richard Lipski, Triscan. rli@triscan.dk
Odpowiedz