Diagności wyjdą na ulicę – protest branży SKP

2 listopada 2021, 10:36

Niezmienne od lat stawki opłat za badania techniczne pojazdów są bezpośrednim powodem protestu, organizowanego przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Przedsiębiorcy i pracownicy branży badań technicznych wyjdą na ulice Warszawy 18 listopada.

Zmiana opłat za przeglądy – protest środowiska SKP

W samo południe, 18 listopada 2021 r. – na tę datę zaplanowana jest manifestacja na ulicach Warszawy, której celem jest zwrócenie uwagi rządu na trudną sytuację branży SKP. Organizatorzy protestu zauważają, że opłaty za badania techniczne pojazdów nie zmieniły się już od 17 lat. W tym okresie o 340% wzrosło minimalne wynagrodzenie, zmieniła się stawka VAT z 22 na 23%, a inflacja wzrosła o przeszło 40%. Zwiększyły się także koszty prowadzenia działalności. Dla przedsiębiorcy 98 zł brutto za badanie techniczne samochodu osobowego ma obecnie zatem zupełnie inną wartość niż w 2004 roku. Zdaniem organizatorów niska stawka za badania techniczne powoduje, że wiele stacji kontroli pojazdów balansuje na progu rentowności.

Tłem protestu są trwające prace nad nowelizacją ustawy dotyczącej badań technicznych w Polsce. Jej wejście w życie było już kilka razy odraczane (czytaj więcej). Przedsiębiorcy z branży SKP liczyli, że przy okazji zmian w systemie badań, wprowadzona zostanie także nowa tabela opłat. Wiele wskazuje jednak na to, że strona rządowa nie zamierza dokonywać takiej zmiany.

Protest branży SKP będzie miał formę przemarszu następującymi ulicami: Łazienkowska, Myśliwiecka, Park Agrykola, Agrykola, Al. Ujazdowskie, a zakończy się przed Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Pozostałe szczegóły można znaleźć na stronie organizatora protestu, czyli Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Barber, 3 listopada 2021, 15:10 4 -2

Balansują na krawędzi a powstawały jak grzyby po deszczu

Odpowiedz

loki, 7 listopada 2021, 22:14 0 0

a pierwszy lecisz po podwyżkę

Odpowiedz

kowal, 4 listopada 2021, 7:39 3 -3

Nie opłaca się ,a powstają na każdym rogu ulicy .Rozdają gratisy - a niektóre to w typie Każde badanie pozytywne .

Odpowiedz

qwerty, 5 listopada 2021, 13:17 4 -2

Popieram protest. Diagności jak i przedsiębiorcy mają prawo być traktowani jak inni. Najniższa krajowa co i rusz rośnie więc i badania techniczne powinny!!!

Odpowiedz

Barth, 6 listopada 2021, 20:18 1 -1

Uwolnić cenę przeglądów i zobaczymy dobroczynny wpływ konkurencji ,jedni wezmą 50 z lpg ,a inni 250 i zobaczymy czy 100 za podstawowy przegląd to było dużo czy mało przy cenach regulowanych.Według mnie ceny spadną .

Odpowiedz

Anonim, 7 listopada 2021, 20:34 3 0

Uwolnić ceny i wzmóc kontrolę techniczną na drogach, wtedy żaden diagnosta nie podłoży się za 50 zeta wzrośnie sprzedaż w sklepach i ruch w warsztatach i będzie git.

Odpowiedz

loki, 7 listopada 2021, 22:18 0 0

i nie Bendzie kupował 15 letnich opon a samochód za 50 tys. tylko brak przeglądu.
Każdy zarobi Janusz na produkcji opony Franek na montażu i bespieczeństwo na drodze

Odpowiedz

Zbyszek- SKP, 9 listopada 2021, 22:05 1 0

Szanowny Panie Anonim, badania techniczne w Polsce są usługą "urzędową". Wszystkie warunki odnośnie budynku, wyposażenia, serwisu urządzeń, zatrudnieniu uprawnionych diagnostów regulują przepisy prawa. Rządy dopuściły do powstawania nowych stacji w przypadku kiedy na danym terenie zupełnie nie były potrzebne. Właściciele tych stacji nie miały wystarczającego przychodu by spłacać zaciągniętego kredytu, więc "za 50 zeta klepią wszystko". Inni dają bony do "Biedronki" by ściągnąć klienta. Mamy niby cenę urzędową- nikt nie wyciąga konsekwencji dla tych nadużyć. Stacje które utrzymują wysoki poziom techniczny- umierają. Dla uczciwych SKP- wzrost cen to ratunek przetrwania. Zgadzam się, że czarne owce czyli nieuczciwych diagnostów i właścicieli należy eliminować. Badania techniczne to naprawdę ważna sprawa. To nie "piekarnia"

Odpowiedz

Marek, 18 listopada 2021, 8:25 0 0

Ceny urzedowe, przecież otwierając biznes (SKP) , kazdy wiedział jakie są ceny i musiał się liczyć z opłacalnością biznesu. Otwarcie SKP jest nizsze niż otwarcie serwisu napraw. Nizsze są też kwalifikacje diagnostów niż profesjonalnego mechanika. Porównując stawke SKP do stawek warsztatów to jezeli za 15 minutowe badanie jest 99 zł (brutto) w warsztacie proporcjonalnie musialoby byc 400 zł za rbg ( nie mylic z czasem rzeczywistym). A w warsztacie potrzebny jest jeszcze ogarniety mechanik, który nie tylko sprawdzi ale też potrafi naprawić samochód.

Odpowiedz

suweren, 13 listopada 2021, 18:38 1 -1

Zlikwidować w ogóle badania techniczne lub przeprowadzać je na wzór stanów czyli spaliny. Niech każdy bierze za siebie odpowiedzialność.

Odpowiedz

Manfred, 17 listopada 2021, 14:32 0 -2

A niech zlikwidują z połowę tych przybytków. Co widzę taką SKP to stoi pusta i czeka na klientów. A ciekawe ile ich kosztuje takie badanie? wjeżdżasz na kanał, gość coś tam ogląda, sprawdza hamulce, czasem światła i wbija pieczątkę. I za to 100 PLN. 5 minut roboty. I jeszcze marudzą.

Odpowiedz