Zdarza się, że po zamontowaniu nowego filtra paliwa, kłopoty sprawia rozruch silnika, co zwykle objawia się stosownym komunikatem i kodem błędu na desce rozdzielczej. Właściciel samochodu składa reklamację winiąc produkt – filtr – niestety dość często przyczyna tkwi w nieprawidłowym sposobie montażu filtra, dlatego producent odrzuca reklamację.
Podczas wymiany filtra paliwa niezwykle ważne jest odpowietrzenie całego układu paliwowego, pominięcie tej czynności może doprowadzić do dużych problemów włącznie z kosztowną naprawą całego układu wtryskowego.
O czym jeszcze należy pamiętać, aby uniknąć błędów montażowych i nieprawidłowego działania nowego filtra paliwa? Oto dekalog najważniejszych zasad:
- Bezwzględnie zachowaj czystość – nie dopuść, aby jakiekolwiek drobne zanieczyszczenia dostały się do układu paliwowego.
- Przed montażem nowego wkładu oczyść obudowę filtra.
- Aby nie dopuścić do zapowietrzenia układu pamiętaj o napełnieniu pustego filtra czystym paliwem.
- Uważaj by podczas montażu nie uszkodzić uszczelki ostrym narzędziem – uszkodzona może przeciekać.
- Pamiętaj by przy skręcaniu obudowy filtra nie dociskać uszczelki zbyt mocno lub/i nierównomiernie dokręcając śruby montażowe.
- Przed montażem delikatnie przesmaruj uszczelkę czystym paliwem – dzięki temu się lepiej ułoży.
- Uważaj też, aby nie połamać końcówek filtra (króćców) – nie podważaj przewodów paliwowych tylko montuj je na wcisk.
- Pamiętaj o właściwych kierunkach przepływu przy podpinaniu przewodów paliwowych do nowego filtra.
- Aby nie doszło do wycieku paliwa upewnij się, że przewody są odpowiednio mocno zamontowane. Zalecamy zastosowanie nowych opasek zaciskowych.
- Upewnij się też, że centralny trzpień jest właściwie osadzony – jego niewłaściwe osadzenie może doprowadzić do otwarcia odpływu i opóźnienia rozruchu.
Stosowanie tych dziesięciu zasad pomoże Ci uniknąć problemów czy reklamacji po zamontowaniu nowego filtra paliwa. A co po wymianie? Wróć do listy „Alarmujących objawów zużycia filtra paliwa” i uczul klienta aby zwracał na nie uwagę, ale przede wszystkim, żeby zapisał kiedy został wymieniony filtr i od tej pory pilnował właściwych interwałów.
Ale czy filtracja paliwa jest w ogóle potrzebna?
Nieświadomy kierowca może pomyśleć, „przecież tankuję tylko na renomowanych stacjach, a nie tam, gdzie paliwo może być chrzczone”. Klika ciekawostek o „Czystości paliwa w zbiorniku i w układzie” i odpowiedź na pytanie „Czy w ogóle potrzebujemy filtracji?” już we wtorek w trzecim materiale z cyklu ABC filtracji paliwa.
Autor: Arek Ostaszewski, trener techniczny Hengst Filter
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
audik, 25 października 2020, 18:08 1 0
Zapowietrzaniu się układu paliwowego po wymianie przykręcanego do głowiczki filtra z Manna na Filtrona winna była wewnętrzna uszczelka o około 1mm cieńsza.
Odpowiedz