Opel i Mercedes najbardziej zaufanymi markami samochodowymi w Polsce, Orlen i Lotos – liderami w kategorii “Stacja benzynowa”. Oto marki, którym, jak wynika z badania European Trusted Brands 2012, Polacy ufają najbardziej.
Trudno wyobrazić sobie codzienność bez samochodu, dlatego Wydawnictwo Reader’s Digest w 12. edycji badania European Trusted Brands, sprawdziło, którym markom samochodów Europejczycy ufają najbardziej. Ankietowani wskazali również najbardziej zaufane stacje benzynowe.
W Polsce liderem w kategorii Samochód został Opel (Złote Godło) wyprzedzając Volkswagena – zeszłorocznego laureata. Markę Opel jako godną zaufania wskazało niemal 13 proc. ankietowanych.
Laureatem Kryształowego Godła została marka Mercedes, którą badani szczególnie wysoko ocenili za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Nieco niższe noty Mercedes otrzymał za stosunek wartości do ceny.
Jednocześnie wyniki badania marek godnych zaufania pokazały, że Polacy są szczególnie nieufni wobec sprzedawców samochodów, jedynie 16% polskich respondentów zadeklarowało, iż ufa przedstawicielom tego zawodu. Podobne wyniki otrzymano w Chorwacji (15%), Austrii (17%), a identyczny w Rosji. Największym zaufaniem sprzedawcy aut, cieszą się w Belgii oraz Finlandii (po 24%).
Wśród stacji benzynowych króluje marka Orlen (Złote Godło), którą jako godną zaufania wskazała prawie połowa respondentów.
Lotos to tegoroczny zdobywca Kryształowego Godła. Wyróżnienie to otrzymał dzięki bardzo ocenom za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są na podstawie ocen przyznawanych wg 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 24 maja 2012, 22:09 0 0
szkoda że badania nie przeprowadzila gazeta mój pies lub mój ogród
Odpowiedz