UFI Filters, lider w dziedzinie technologii filtracji i zarządzania termicznego, udziela porad dotyczących właściwej wymiany filtra kabinowego na przykładzie samochodu Opel Adam z silnikiem 1.0 EcoTec.
W celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed szkodliwymi cząsteczkami i zwiększenia wydajności klimatyzacji, Grupa UFI Filters zaleca regularną wymianę filtra kabinowego: co 15 tys. km – częściej na obszarach o szczególnym zanieczyszczeniu – albo co najmniej co 6 do 12 miesięcy. To zasadnicza czynność dla zdrowia i dla zapewnienia pełnego komfortu jazdy.
UFI zaleca sprawdzenie, czy nowy filtr odpowiada dokładnie parametrom podanym w katalogu, ponieważ zastosowanie złych części może być przyczyną nieprawidłowego działania, a nawet prowadzić do uszkodzenia. Warsztaty powinny postępować zgodnie z procedurami serwisowymi sugerowanymi przez producenta samochodu i producenta wkładu w celu przeprowadzenia sprawnej wymiany i uniknięcia problemów podczas użytkowania.
Podczas wymiany należy wziąć pod uwagę:
- położenie filtra zależy od modelu samochodu, dlatego za każdym razem procedura demontażu i montażu może się różnić
- należy usunąć cały osad gromadzący się w obudowie filtra i dokładnie ją oczyścić (w razie potrzeby użyć sprayu antybakteryjnego)
- nowy filtr musi być kompatybilny z poprzednim, aby dokładnie przylegał do obudowy i był szczelny
- po wymianie należy sprawdzić, czy filtr prawidłowo funkcjonuje
Niewłaściwy montaż filtra lub brak wymiany w regularnych odstępach czasu może skutkować:
- znacznym pogorszeniem jakości powietrza w samochodzie
- reakcją alergiczną na szkodliwe gazy, nieprzyjemne zapachy i pyłki unoszące się w kabinie
- zmęczeniem i brakiem koncentracji po dłuższej jeździe
- słabą widocznością z powodu gromadzenia się pary wodnej na przedniej i bocznej szybie
TŁUMACZENIE PODPISÓW:
Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie Opel ADAM 1.0 EcoTec w 5 krokach
- Czas wymienić filtr kabinowy
- Filtr kabinowy znajduje się pod schowkiem po stronie pasażera
1. Zdejmij pokrywę skrzynki filtracyjnej
2. Wyciągnij filtr z obudowy
3. Sprawdź kompatybilność starego i nowego filtra
4. Włóż nowy filtr do obudowy
5. Zamknij obudowę filtra
- Teraz możesz cieszyć się świeżym powietrzem w samochodzie.
Szerokiej drogi!
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Dolejlama, 20 maja 2020, 19:43 1 -2
Wy sobie jaja robicie? To ma być opis wymiany filtra?
Odpowiedz