Pirelli – Winter Sottozero oraz Pirelli Witer Carving

13 października 2004, 0:00

Firma Pirelli rozszerzyła w tym roku swoją ofertę opon zimowych o dwa kolejne modele. Pirelli Winter Sottozero
W oponach Winter Sottozero sportowa konstrukcja opony została wzbogacona o wiele elementów, które pozwoliły na osiągnięcie poziomu właściwości jezdnych do tej pory niedostępnego dla opon zimowych: stabilność przy dużych prędkościach, precyzyjne prowadzenie, wysoka przyczepność w trakcie hamowania, pokonywania zakrętów oraz przyspieszania.
Jej wyróżnikiem są głębokie rowki, które razem ze specjalnym kształtem bloków bieżnika redukują odgłosy i opory toczenia. Kompaktowa struktura rowków poprzecznych i ukośnych tworzy rodzaj “próżni” zatrzymującej śnieg. W ten sposób zwiększono trakcję i skuteczność hamowania na ośnieżonych drogach.
Faliste lamele połączone podłużnymi nacięciami gwarantują wysoką stabilność poprzeczną na ośnieżonych nawierzchniach. Ich układ i kierunek optymalizuje przyczepność na śniegu i zużycie bieżnika. A szerokie, głębokie rowki podłużne o zmiennym przekroju pozwalają na usuwanie wody spod opony nawet przy dużych prędkościach, ograniczając w ten sposób ryzyko aquaplaningu.
 ]1[
Masywne bloki bieżnika pomiędzy dwoma rowkami podłużnymi tworzą lity pas obwodowy, gwarantujący niespotykaną dla opon zimowych stabilność na suchej nawierzchni.
Solidny bark opony usztywnia bieżnik w trakcie pokonywania zakrętów, zwiększając w ten sposób granicę przyczepności i precyzję prowadzenia w przypadku nagłych zmian kierunku jazdy.
W celu zapewnienia pełnej mobilności Winter Sottozero dostępna jest również w wersji Run Flat, pozwalającej na kontynuowanie podróży w przypadku utraty powietrza.
Winter Sottozero to pierwsza naprawdę dwu-sezonowa ochrona: od połowy jesieni aż do wczesnej wiosny, cały czas z pełnym bezpieczeństwem bez względu na warunki pogodowe i rodzaj samochodu.
Pirelli Witer Carving
Przy projektowaniu nowej opony zimowej do kolcowania oparto się na doświadczeniach firmy Pirelli w rajdach samochodowych oraz wydłużonym programie testowym w warunkach arktycznych. Uzyskano w ten sposób innowacyjne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają sprostanie ekstremalnym warunkom zimowym, zachowując przy tym bardzo duży margines bezpieczeństwa . Agresywna rzeźba bieżnika zwiększa efektywność opony na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
Opona w pełni zgodna z dyrektywą Unii Europejskiej odnośnie ochrony środowiska, utrzymuje optymalne osiągi w trakcie całego procesu użytkowania.
 ]2[

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!