Już wkrótce usługa SnapSkan będzie dostępna aż w pięciu nowych punktach na terenie Skandynawii. W perspektywie długofalowej, firma Nokian Tyres planuje wejść z usługą na inne rynki międzynarodowe.
Opony mają kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ale swoją rolę mogą spełniać tylko wtedy, kiedy pozwala na to ich stan. Usługa SnapSkan stworzona przez producenta opon, firmę Nokian Tyres we współpracy z siecią sprzedaży opon i serwisów samochodowych Vianor, sprawia, że kontrola i monitorowanie stanu opon stają się łatwe i szybkie, i nie wiążą się z dodatkowymi kosztami.
SnapSkan w skrócie
SnapSkan umożliwia szybki i łatwy pomiar głębokości bieżnika dzięki zastosowaniu technologii skanowania 3D. Usługa ta jest dostępna na często odwiedzanych przez kierowców parkingach. Aby dokonać kontroli stanu opon kierowca wjeżdża na specjalną rampę, gdzie zautomatyzowany skaner dokonuje pomiaru. Kierowca może zdecydować, czy chce otrzymać bezpłatny raport o stanie ogumienia przed lub już po wykonaniu usługi. W takim wypadku otrzyma on specjalny raport, który zostanie wysłany na wybrane przez niego urządzenie mobilne. W przeciwnym razie wszystkie informacje na temat pojazdu zebrane przez SnapSkan zostaną usunięte w ciągu dwóch tygodni od dokonania kontroli. Oprócz pomiaru głębokości bieżnika raport zawiera kod rabatowy na zakup nowego kompletu opon u wybranych sprzedawców.
SnapSkan to pierwsza na świecie w pełni zautomatyzowana i ogólnodostępna usługa skanowania opon. Celem, który przyświecał stworzeniu SnapSkan była poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg.
– Wszystkimi działaniami naszej firmy kierują dbałość o dobro kierowcy oraz dążenie do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. SnapSkan to usługa, która wyróżnia nas spośród innych producentów opon. Dzięki niej kierowca może uzyskać informacje na temat stanu ogumienia oraz wpływu kondycji opon na bezpieczeństwo jazdy – mówi Prezes i Dyrektor Zarządzający Nokian Tyres, Hille Korhonen.
Prosta i bezpłatna usługa
Usługa skanowania dostępna jest w miejscach najczęściej odwiedzanych przez kierowców, co oznacza, że nie wymaga odrębnego postoju ani też wizyty na stacji kontroli pojazdów. SnapSkan jest w stanie dokonać pomiaru opon w każdym samochodzie osobowym bez względu na producenta zamontowanego w aucie ogumienia.
– Usługa SnapSkan spotkała się z wielkim entuzjazmem ze strony naszych klientów. 80% kierowców, którzy z niej skorzystali stwierdziło, że cały proces przebiegał bez najmniejszego problemu i z pewnością poleciliby SnapSkan innym kierowcom. Co ważniejsze 70% respondentów było zdania, iż wpłynęła ona na poprawę ich bezpieczeństwa na drodze – mówi kierownik odpowiedzialny za usługę SnapSkan w Nokian Tyres, Ville Nikkola.
Usługa SnapSkan po raz pierwszy zaprezentowana została w 2016 r. na jednej z wiodących imprez dla start-upów, Slush. Pierwotnie prototyp usługi został wprowadzony na jednym z piętrowych parkingów w Helsinkach, a pierwszy punkt kontrolny otworzono w czerwcu 2017 r. na parkingu w fińskim mieście, Turku. Informacje i uwagi klientów, które udało się w ten sposób zgromadzić, posłużyły do dalszego rozwoju usługi SnapSkan.
– Staraliśmy się udoskonalić usługę SnapSkan tak, aby była ona jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika począwszy od procesu skanowania, a na przesłaniu reportu skończywszy. Dzięki temu usługa SnapSkan jest teraz już w pełni gotowa, aby przedstawić ją jeszcze szerszemu gronu kierowców – mówi Nikkola.
W tym tygodniu otwarte zostaną cztery nowe punkty oferujące możliwość skorzystania z usługi SnapSkan na fińskich parkingach. Co więcej, wraz z otwarciem pierwszego punktu w norweskim Oslo SnapSkan wyszła poza granice Finlandii. W dłuższej perspektywie firma Nokian Tyres planuje wejść z usługą również na inne rynki międzynarodowe.
Komentarze