Zestawy BIO zostały wprowadzone obok tradycyjnych zestawów pasków zębatych, aby uzupełnić ofertę rynkową Dayco o produkty przystosowane do każdego rodzaju przekładni synchronicznej.
Pasek zanurzony w kąpieli olejowej (Belt in Oil) został stworzony przez Dayco w 2007 roku i odznaczony nagrodą za innowację w 2009 r. Od 2016 roku dostępny na rynku w formie zestawów.
System BIO to rewolucja w sektorze przekładni pasowych dla silników samochodowych. Tworząc pas, który może pracować we wnętrzu silnika (strefa smarowana), udało się bowiem połączyć najlepsze cechy łańcucha i tradycyjnego paska rozrządu.
Paski BIO montowane są do napędu układu rozrządu w silnikach Ford 1.0 Eco Boost, 1.8 TDCI, PSA 1.2 VTI oraz w silnikach Grupy VW 1.6 oraz 2.0 TDI do napędu pompy oleju.
Komentarze