Regularna wymiana oleju wydłuża trwałośc samochodu – jest to ogólnie znana zasada. Często jednak zdarza się, że wymiana oleju nie łączy się jednocześnie z wymianą filtra oleju. Nie jest to jednak najrozsądniejsze rozwiązanie.
Kombinacja „nowy olej – stary filtr oleju” może mieć fatalne następstwa i prowadzi zazwyczaj do uszkodzenia silnika z jego zatarciem włącznie.
Z upływem czasu filtr oleju pobiera do pól litra zanieczyszczoń z oleju,który w swoim składzie zawiera różnego rodzaju składniki dodatkowe, jak np. antyspieniacze itp. Jeśli nie nastąpi jednoczesna wymiana oleju i filtra oleju, to stary filtr nie będzie miał możliwości tak dokładnej filtracji, jak nowy, ze względu na już ograniczoną powierzchnię osadzania się zanieczyszczeń. Prowadzi to do spadku wydajności i dokładności oczyszczania wprowadzanego do obiegu oleju. Ponadto agresywne chemicznie dodatki do oleju mogą powodować rozpuszczanie się już nagromadzonych w starym filtrze zanieczyszczeń i ponowne wprowadzanie ich do obiegu oleju. Następstwem tego może być nawet zatarcie silnika.
Pozostawianie zatem zużytego filtra oleju przy wymianie oleju może mieć bardzo drogie konsekwencje i nie stanowi żadnej oszczędności.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 11 sierpnia 2011, 14:46 0 0
W książce WKŁ VW POLO 1981 - 1994 napisali o wymianie filtra przy co drugiej wymianie oleju. Książka tłumaczona z francuskiego co prawda, może chcieli ustrzelić konkurencję?
Odpowiedz