Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych egzemplarzach modelu X83 Primastar stwierdzono wadę polegającą na możliwości pęknięcia łącznika linki hamulca postojowego i jej wysunięcia się z łącznika. W przypadku wystąpienia takiego zdarzenia hamulec postojowy przestanie działać.
Natomiast w modelach E11 Note, J10 Qashqai oraz J10 Qashqai +2, wyposażonych w silnik K9K stwierdzono ryzyko związane z prawdopodobnym niewłaściwym montażem łącznika w układzie paliwowym filtra cząstek stałych (DPF). W niektórych sytuacjach może to skutkować wyciekiem paliwa podczas procesu regeneracji tego filtra.
Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 428 samochodów Nissan X83 Primastar oraz 8 samochodów Nissan E11 Note. Numery nadwozi tych samochodów – w załączniku. Pozostałe modele nie były dostarczane konsumentom przez Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce, choć mogli je oni nabyć w innych państwach.
Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że klienci, którzy nabyli pojazdy objęte ww. kampaniami w NSCEE Kft. – Oddział w Polsce lub u jego dilerów, zostaną listownie zaproszeni do serwisów w celu dokonania bezpłatnego sprawdzenia i ewentualnej wymiany lub naprawy wadliwych elementów samochodu.
Źródło: UOKiK 2008-17-11
Komentarze