Polska edycja europejskiego konkursu „Warsztat Roku” została rozstrzygnięta.
Celem konkursu jest mobilizacja przedsiębiorców do ciągłego podnoszenia standardów oraz, przy okazji, zaprezentowanie silnych stron niezależnych warsztatów samochodowych z całej Polski. Z pewnością wiele firm aplikujących do konkursu to doskonały wzorzec profesjonalizmu i wysokiego standardu obsługi.
– Ten konkurs to także przełamywanie stereotypów, obalanie mitów – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). – W kampaniach agencji reklamowych lansuje się przeważnie serwisy autoryzowane sugerując, że tylko one są profesjonalne i nowoczesne. Niezależny warsztat przedstawiany jest natomiast w domyśle jako pokątny garaż na podwórku, w którym jacyś amatorzy próbują naprawiać samochody… Nic bardziej błędnego! Nasz konkurs dowodzi, że często niezależne warsztaty, nawet te małe, są rozsądnie zarządzane, zatrudniają wysokokwalifikowaną kadrę mechaników, a także pozostają przyjazne środowisku. A przede wszystkim istnieją naprawdę, a nie tylko pozostają tworem agencji reklamowych.
Co bardzo istotne, takie właśnie warsztaty można znaleźć we wszystkich zakątkach Polski, nie tylko w dużych ośrodkach, ale również małych miasteczkach, gdzie nie ma ani jednej stacji autoryzowanej. Potwierdzeniem tego jest lista finalistów konkursu w 2015, jak i 2016 roku, z której łatwo wyczytać, iż większość z nich prowadzi warsztaty w bardzo małych miejscowościach.
Na pewno dzięki temu zainteresowanie usługami niezależnych warsztatów stale wzrasta. Niemal regułą jest, że po wygaśnięciu gwarancji użytkownicy kierują swoje samochody do warsztatów niezwiązanych z producentami samochodów, ale coraz więcej kierowców powierza swoje auta takim warsztatom jeszcze przed upłynięciem okresu gwarancyjnego, zlecając im przeglądy (co umożliwiają europejskie przepisy GVO).
W 2016 roku w konkursie “Warsztat Roku” zastosowano modyfikację polegającą na tym, że weryfikację warsztatów przeprowadziła zewnętrzna firma audytorska. Takie rozwiązanie gwarantuje obiektywizm, a przy okazji właściciele warsztatów biorących udział w konkursie mieli możliwość bezpłatnego i profesjonalnego przyjrzenia się swojej firmie. To zaprocentuje im w przyszłości, pozwoli na udoskonalenie działalności firmy.
Konkurs został przeprowadzony w trzech kategoriach:
- warsztat mały (do 3 stanowisk naprawczych)
- warsztat średni (4-6 stanowisk naprawczych)
- warsztat duży (powyżej 7 stanowisk naprawczych).
Ponadto dodatkowo organizatorzy postanowili wyróżnić warsztaty przyjazne środowisku.
Wyniki konkursu zostały określone poprzez punktację uzyskaną podczas niezależnych audytów. Ocenie podlegały następujące obszary: dojazd, teren, biuro obsługi klienta, oferta, warsztat, wyposażenie warsztatu, dokumentacja, jakość i oczywiście ochrona środowiska.
Zgodnie z regulaminem, w tej edycji konkursu nie mogły uczestniczyć warsztaty, które stanęły na podium w poprzednim roku.
MIEJSCE | WARSZTAT MAŁY | WARSZTAT ŚREDNI | WARSZTAT DUŻY |
I | Carbelgium Oświęcim Zaborze | AUTO-MATUNIN Wrocław | Unicar Jaguścik Radomsko |
II | Tech-Port Międzyrzec Podlaski | EPC Lesznowola | Gazmot Żychlin |
III | CARUS Łódź | Sopniewski Jarocin | Smółka Serwis Krzeszowice |
Organizatorzy zapowiadają, że kolejna edycja konkursu odbędzie się w 2017 roku.
Współorganizatorem konkursu była organizacja PARTSLIFE. Konkurs przeprowadzono we współpracy z firmą DEKRA Sp. z o.o. Partnerami były firmy CASTROL i NORFI, a patronat medialny objęły: “Auto-Świat”, “Nowoczesny Warsztat”, “Świat motoryzacji”, „Warsztatowiec. Info” oraz “MotoFocus.pl”.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Ania, 8 lutego 2017, 23:41 0 0
może niech BOSCH sobie ten konkurs w Niemczech organizuje, he ?
Odpowiedz
T, 9 lutego 2017, 9:01 1 0
Tia... W Polsce niech warsztaty mieszczą się w stodołach a panowie mechanicy pracują młotkiem i przecinakiem...
Nie mamy czego się wstydzić w porównaniu do niemieckich warsztatów i należy to pokazywać!
Odpowiedz