Podczas ostatniego Kongresu SDCM nastąpiło uroczyste ogłoszenie zwycięzców konkursu Warsztat Roku 2016. Laureaci zostali wybrani w trzech kategoriach: mały, średni i duży warsztat.
Najlepsi finaliści konkursu uzyskiwali bardzo wysokie oceny, zdobywając ponad 80% a nawet 90% możliwych do uzyskania punktów. W części ocenianych kategorii średnia punktacja była bliska 100%, chociaż widać też słabe strony: niemal wszędzie można było uzyskać dostęp do Wi-Fi, a testery diagnostyczne miały aktualne oprogramowanie, jednak w blisko połowie nie było ekspozycji produktów i urządzeń do zbadania poprawnego ustawienia świateł.
Nie ma już praktycznie warsztatów, które nie zamawiają części przez internet. Jednak w parze z komputeryzacją systemu zamawiania części nie idzie obecność systemu do planowania wizyt w serwisie. Podobnie jest też w przypadku umów na odbiór odpadów – mają je praktycznie wszyscy, ale wartości dodanej w postaci systemów przyjaznych środowisku nie znajdziemy w połowie warsztatów, które brały udział w konkursie.
Chociaż obecność urządzeń do regulacji świateł, posiadanie systemu planowania wizyt czy troska o środowisko większa niż wymagana prawem nie są obowiązkowe i nie zawsze świadczą o fachowości warsztatu, w dobie coraz większej konkurencji na rynku – nie tylko z innymi warsztatami niezależnymi, ale także serwisami autoryzowanymi – każda przewaga nad konkurencją może być istotna i decydować o wyborze przez kierowcę serwisu, któremu powierzy swój pojazd. Warto być zawczasu przygotowanym na taką rywalizację.
Laureaci konkursu
Kategoria mały warsztat
- I miejsce – Carbelgium Oświęcim Zaborze
85,1 % - II miejsce – Tech-Port Międzyrzec Podlaski
81,4 % - III miejsce – CARUS Łódź
74,8%
Kategoria średni warsztat
- I miejsce – AUTO-MATUNIN Wrocław
94,2% - II miejsce – EPC Lesznowola
85,6% - III miejsce – Sopniewski Jarocin
83,9%
Kategoria duży warsztat
- I miejsce – Unicar Jaguścik Radomsko
89,3% - II miejsce – Gazmot Żychlin
85,4% - III miejsce – Smółka Serwis s.c. Krzeszowice
82,5%
Warsztaty wyróżnione w kategorii „Warsztat przyjazny środowisku”
- AUTO-SERWIS Luboń (w kategorii mały warsztat)
92% - EPC Lesznowola (w kategorii średni warsztat)
100% - Gazmot Żychlin (w kategorii duży warsztat)
92%
Zgłoszone warsztaty oceniane były w obszarach:
- Dojazd
- Teren
- Biuro Obsługi Klienta
- Oferta
- Pracownicy
- Warsztat
- Wyposażenie warsztatu
- Dokumentacja
- Jakość
- Ochrona środowiska
Konkurs Warsztat Roku 2016 został zorganizowany przez SDCM oraz Partslife, przy współpracy Dekra Polska oraz firmy Castrol. Jury złożone z ekspertów, na podstawie badań przeprowadzonych w serwisie, wyłoniło zwycięzców spośród tych uczestników, którzy oferują najwyższą jakość usług.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
niezadowolony, 15 grudnia 2016, 14:08 0 0
Kategoria "duży warsztat" III Miejsce to chyba Prima Aprilis . Ale Data się nie zgadza bo to nie 1 Kwietnia .
Być może to była kategoria "napraw auto w pół roku" :)
Niestety każdy warsztat musi mieć niezadowolonego klienta :)
Odpowiedz
Shogun, 22 grudnia 2016, 20:52 0 0
A zaplecze socjalne
Odpowiedz