Udział rynkowy pojazdów z tymi silnikami stale rośnie głownie za sprawą systemów zasilania Common Rail oraz elektronicznie sterowanych pomp rozdzielaczowych. Równolegle z wprowadzeniem nowoczesnego osprzętu stanowiącego fabryczne wyposażenie silników firma Bosch przystąpiła do rozwoju technologii naprawy produkowanych podzespołów Diesla.
Dzięki temu jest możliwa naprawa pomp wtryskowych elektronicznie sterowanych typu VP 29/30/44 oraz pomp wysokociśnieniowych Common Rail typu CP1, CP2 oraz CP3 wraz z wtryskiwaczami stosowanych zarówno w samochodach osobowych, dostawczych jak i ciężarowych.
Przyczyną niesprawności całego układu jest bardzo często uszkodzenie jednego elementu w pompie wtryskowej, wtryskiwaczu lub układzie sterowania. Naprawa podzespołów to oszczędność czasu i pieniędzy.
Doświadczenie pokazuje również, że przyczyną uszkodzenia pompy może być zastosowanie paliwa niewłaściwej jakości. Niewłaściwe paliwo może prowadzić do całkowitego uszkodzenia pompy, choć nie zawsze wszystkie części pompy są całkowicie zniszczone. Zależy to zapewne od czynnika zawartego w paliwie, który spowodował uszkodzenie. Opłacalność naprawy zależy od stopnia uszkodzeń.
Naprawa pomp nowoczesnych układów silników wysokoprężnych polegająca jedynie na rozebraniu, oczyszczeniu, wymianie części i złożeniu pompy nie jest dopuszczalna. Każda pompa po naprawie musi być dokładnie sprawdzona na fabrycznym urządzeniu testowym. Z obserwacji rynkowych wynika, że część mechaników nieświadomych konsekwencji rozbiera pompy i próbuje naprawić pompę testując ją na samochodzie. Taka pompa nigdy nie jest w pełni sprawna, pracuje jedynie w częściowym zakresie obciążeń, ale w najmniej spodziewanych okolicznościach może zawieść. Konsekwencjami takiej naprawy jest wyższe zużycie paliwa, spadek mocy i niespełnienie parametrów ekologicznych systemu. Nieprawidłowy kąt wtrysku może prowadzić do przegrzewania, a w konsekwencji uszkodzenia silnika.
Profesjonalną naprawę nowoczesnych układów Diesla zapewniają autoryzowane przez firmę Bosch serwisy Bosch Diesel Centrum posiadające odpowiednie wyposażenie i wyszkolonych w Centrum Szkoleniowym w Niemczech pracowników. Są to:
BDC Wachowiak ul. Osadnicza 30 63-700 Krotoszyn tel. 062/725-35-65 fax 062/722-67-16 | BDC Eko-Diesel-Service Andrzejów Daranowski 1a 96-500 Sochaczew tel. 046/862-12-61 fax 046/862-12-56 |
BDC Bojarski ul. Pomorska 57b 74-100 Gryfino tel. 091/415-02-90 fax. 091/432-65-54 |
BDC PKS Oława ul. Opolska 50 55-200 Oława tel. 071/313-24-70 fax 071/313-31-40 |
Komentarze