Firma SKF od dawna współpracuje z Ferrari przy opracowywaniu łożysk i uszczelnień zarówno do samochodów osobowych, jak i wyścigowych, produkuje zespoły łożyskowe o podwyższonej wytrzymałości do nowych modeli marki Ferrari, F430 i kabrioletu Superamerica.
Zespoły łożyskowe pomagają uzyskać lepsze prowadzenie samochodu dzięki zwiększonej sztywności piasty, która wytrzymuje działania ogromnych sił powstających w momencie pokonywania zakrętów przez wspomniane modele Ferrari.
Najważniejsze cechy w pełni stalowych zespołów łożyskowych to między innymi:
Pierścień zewnętrzny z kołnierzem umożliwiający szybszy montaż oraz sztywniejsze połączenie przegubowe zapewniają dynamiczne prowadzenie i dużą precyzję układu kierowniczego.
Pierścień wewnętrzny z kołnierzem umożliwiający szybszy montaż oraz sztywniejsze połączenie tarczy z wieńcem koła.
Aktywny czujnik ABS, który jest w stanie wyczuwać obroty koła i dostosowywać się do nich i który jest szczególnie skuteczny w przypadku, gdy samochód posiada elektryczny hamulec postojowy.
]1L[
Mniejsze wymiary zespołu dzięki cienkim pierścieniom łożyska.
Większa sztywność i dłuższa żywotność łożyska dzięki zoptymalizowanej selekcji kulek.
Lepsza ochrona antykorozyjna dzięki zastosowaniu specjalnego pokrycia odsłoniętych powierzchni.
Nowe zespoły łożyskowe o podwyższonej wytrzymałości zostały przetestowane i zatwierdzone jako spełniające surowe wymogi Ferrari dotyczące wytrzymałości części. Próby wykonywane były przez SKF zarówno w laboratoriach, jak i w terenie, również na torach testowych Ferrari.
Komentarze