Castrol zmienia swój system dystrybucji. Efektem ma być lepsza obsługa klienta i większa dostępność produktów. Znamy już listę autoryzowanych dystrybutorów Castrol w Polsce.
Castrol koncentruje się na współpracy z mniejszą liczbą dużych autoryzowanych partnerów. W efekcie firma zamierza usprawnić proces obsługi klienta i dotrzeć do większej liczby odbiorców w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Region Europy Środkowo-Wschodniej, obejmujący Polskę, Czechy, Słowację i Węgry jest wciąż rosnącym i ważnym rynkiem dla marki Castrol. Zmiany systemu dystrybucji spowodują, że autoryzowani dystrybutorzy będą wspólnie z Castrol zacieśniać relacje z klientami.
– „W rezultacie klienci zyskają lepszy dostęp do produktów Castrol. Razem z naszymi partnerami chcemy umacniać naszą pozycję jako jednego z czołowych producentów środków smarnych na wciąż rosnącym rynku” – mówi Mathias Buschbeck, Central Cluster Sales Director.
– „Optymalizacja systemu dystrybucji oznacza, że będziemy mieć mniej, ale większych partnerów. Chcemy z nimi blisko współpracować, tworząc swoisty ‘ekosystem Castrol’, który dostarczy narzędzia i schematy działania, zapewni szkolenia i dostęp do pełnej gamy naszych produktów i usług” – podkreśla Sławomir Radoń, Sales Director Central Eastern Europe.
– „Nasi partnerzy zostali wybrani w taki sposób, by sprostać oczekiwaniom klientów i specyfice każdego z rynków” – mówi Ivo Lelkens, Central Cluster Industrial Distributor Sales Director. – „Współpracujemy z firmami, które potrafią działać nieszablonowo, co pomoże nam jeszcze lepiej zadbać o klienta. Oczywiście będziemy wspierać naszych partnerów różnymi narzędziami” – dodaje.
– „Nasze plany wzrostu w regionie Europy Środkowej i Wschodniej są bardzo ambitne i opierają się na zmianie systemu dystrybucji. W połączeniu z zaawansowanymi technologicznie produktami, które weszły lub wkrótce pojawią się na rynku, poszerzoną współpracą z producentami samochodów, sponsoringiem czy imprezami dla klientów, handlu i przemysłu, jesteśmy przekonani, że Castrol będzie chętnie wybieraną marką na tym rynku” – podsumowuje Mathias Buschbeck.
Poniżej lista autoryzowanych dystrybutorów Castrol w Polsce:
- Aaltonen – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Amtra – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Arge – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Autodistribution Polska – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Auto Partner – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Diversa – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Etoll – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Gordon – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Inter Cars – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Inter Land – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Inter-Team – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Maxol – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Proauto – oleje i środki smarne dla motoryzacji
- Onico – oleje i środki smarne dla przemysłu
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
lewar, 16 czerwca 2016, 8:48 0 0
Odnoszę wrażenie, że Castrol systematyczne traci klientów przez złą politykę cenową.
Po pierwsze, ceny Castrola na allegro i wielu sklepach internetowych w detalu są niższe od cen hurtowych w najtańszych hurtowniach np Gordon.
Po drugie, Castrola można kupić nawet w Biedronce po cenach hurtowych.
Po trzecie, wielu klientów narzeka i słusznie na jakość oleju.
Po czwarte, w porównaniu z innymi markowymi olejami o tych samych parametrach, ceny Castrola w hurtowniach są znacznie wyższe, co skutecznie zniechęca do zakupów.
Po piąte, programy lojalnościowe jakie proponuje Castrol są korzystne, ale dla dystrybutora a nie mechanika czy sklepu zwłaszcza.
Po szóste i ostatnie, wolę sprzedać np Mobila, Elfa czy Totala z większą marżą a więc i większym zyskiem, który będzie i tak znacznie tańszy dla klienta od Castrola, a co za tym idzie chętniej wybieranymi olejami bez specjalnego zachwalania.
Reasumując: Najdroższe produkty Castrola po 15 latach wycofałem ze sprzedaży, a na półce pozostały najtańsze produkty w zasadzie na pokaz.
Taka jest rewelacyjna polityka sprzedażowa Castrola. Nic tylko pogratulować!
Odpowiedz
3eskiO, 16 czerwca 2016, 13:42 0 0
Tak jak Lewarku drogi piszesz. Castrol sprzedaje się marketingiem a nie jakością produktu. Ponadto cała "koncentracja na mniejszej ilości dystrybutorów" wyglądała tak, że firmy które budowały rynek tego produktu w Polsce zostały przez koncern wy^uchane bez mydła. Widać duży może więcej.
Odpowiedz
Anonim, 16 czerwca 2016, 20:47 0 0
Mam dokładnie takie samo zdanie co moi przedmówcy. Castrol w ciągu tego roku podrożał najwięcej. U mnie w serwisie sprzedaję oleje Castrola ( reszta produktów - chemia i kosmetyki to marginalna sprzedaż ) tylko dzięki grupie VW bo to najbardziej zagorzali fani marki. Oczywiście marża też jest najniższa mimo, że olej najprawdopodobniej nie pochodzi z polskiej sieci dystrybucji.
Odpowiedz