120 załóg wzięło udział w ostatniej eliminacji rajdu Motointegrator Królewski Winter Cup. Najlepszy zawodnik – amator ukończył ją z czasem 8:58,06.
W niedzielę odbyła się, ostatnia w tym roku, eliminacja cyklu Motointegrator Królewski Winter Cup. O tym, jak dużą popularnością i uznaniem zawodników, cieszy się ta impreza świadczy tempo, w jakim zapełniała się lista uczestników i to, że kilkadziesiąt osób zapisało się na listę rezerwową.
Ostatecznie na linii startowej rajdu, który odbył się na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, stanęło 120 załóg. Wszystkie musiały 5 razy przejechać odcinek o długości 2,5 km. Trasa podobna była do tej z Rajdu Barbórka. Najmocniejszych i najlepiej przygotowanych do sportu aut – Subaru Impreza i Mitsubishi Lancer – było ok. 25. To one święciły triumfy podczas tej eliminacji.
Oprócz zawodników, impreza przyciągnęła również tłumy kibiców, w tym nawet rodziny z dziećmi. Królewski Winter Cup wspiera Motointegrator. Bez wątpienia wpłynęło to na oprawę imprezy. Uwagę zwracało już samo biuro zawodów, które mieściło się w ciężarówce Show Car. Na telewizorze można było tam na bieżąco śledzić wyniki rajdu. Atrakcją było też stoisko IC Tuningu. Ponadto, załogi, którym przytrafiła się awaria, mogły liczyć na pomoc stanowisk serwisowych, wystawionych przez firmy partnerskie.
Impreza podzielona była na kilka klas:
- klasa 1 – samochody o pojemności do 1150 ccm włącznie,
- klasa 2 – samochody o pojemności powyżej 1150 ccm do 1400 ccm włącznie,
- klasa 3 – samochody o pojemności powyżej 1400 ccm do 1600 włącznie,
- klasa 4 – samochody o pojemności powyżej 1600 ccm do 2000 włącznie,
- klasa 5 – samochody o pojemności powyżej 2000 ccm (wyłączając wszystkie modele i roczniki Subaru Impreza, Subaru Legacy i Mitsubishi Lancer wyposażone w silniki z turbosprężarką)
- klasa Subaru&Evo – wszystkie modele i roczniki Subaru Impreza, Subaru Legacy, Subaru Forester i Mitsubishi Lancer wyposażone w silnik turbosprężarkę.
- klasa „Gość” – zawodnicy posiadający licencję sportu samochodowego z wyjątkiem licencji kartingowej oraz licencji R co-driver.
Wyniki:
Klasa 1
1. Waldemar Niezabitowski – 9:52,09
2. Mariusz Regulski – 9:54,74
3. Paweł Seremak – 10:09,19
Klasa 2
1. Przemysław Krysztowiak – 9:32,93
2. Maciej Janczak – 9:40,62
3. Aleksander Ilczuk – 9:47,9
Klasa 3
1. Adam Tomalak – 8:58,06
2. Adam Sroka – 9:09,47
3. Michał Załęcki – 9:13,17
Klasa 4
1. Piotr Kordos – 9:08,08
2. Konrad Kojda – 9:11,28
3. Mateusz Siemienkiewicz – 9:17,40
Klasa 5
1. Janek Biskupski – 9:02,22
2. Krzysztof Głowala – 9:06,09
3. Sebastian Hamerski – 9:21,50
Klasa Subaru&Evo
1. Grzegorz Korczak – 8:42,24
2. Oktawian Ostrowicz – 8:44,28
3. Darek Chodzyński – 8:51,47
Klasa Gość
1. Grzegorz Waszkowski – 8:26,38
2. Krzysztof Oracz – 8:37,54
3. Marek Nowak – 8:45,90
Podczas eliminacji przyznano również wyróżnienia specjalne. Puchar dla najszybszej kobiety za kółkiem powędrował do Agnieszki Załęckiej (9:46,43). Najszybszym kierowcą RWD okazał się Janek Biskupski.
Komentarze