Sprawdź jak działa nowa turbosprężarka do trzycylindrowych diesli

26 stycznia 2016, 14:45

Technologia turbin ze zmienną geometrią BorgWarner będzie po raz pierwszy wykorzystana w 3-cylindrowych turbodoładowanych dieslach. Nowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1.4 l będzie dostępna w dwóch wersjach: pierwsza o mocy osiągającej 76KM oraz druga o mocy 91KM.

Trzycylindrowy turbodiesel 1.4 w Volkswagenie

Turbo VTG czyli urządzenie ze zmienną geometrią łopatek jest bardzo wydajne. Sekret tkwi w kształcie łopatek, które zostały zaprojektowane w formę litery „S”. Projektanci BorgWarner dołożyli starań, by zoptymalizować wydajność koła kompresji i turbiny. Wynikiem działania systemu doładowania BorgWarner’a jest znacznie poprawiona reakcja silnika na dodanie gazu. Zwiększona wydajność przy niższych prędkości obrotowych silnika prowadzi do niższego zużycia paliwa oraz mniejszej emisji spalin. Kompaktowa, 55-konna wersja dostarczy maksymalny moment obrotowy na poziomie 210 Nm już przy 1500 obr./min. Nowy turbodiesel jest ważną jednostką w modularnej ofercie Volkswagen Group. Reprezentowany silnik zaczyna swoją karierę w Polo, ale będzie również stosowany w innych autach Audi, Seat, Skoda oraz Volkswagen.

Passat z systemem R2S

Podczas gdy 1.4-litrowy silnik jest modelem wejściowym zaawansowanej technologii TDI, nowy 2.0-litrowy turbodiesel Volkswagena znajduje się na samym szczycie skali osiągów. Dostarcza 243KM mocy i 500Nm momentu obrotowego. Inżynierowie Volkswagena i BorgWarnera byli w stanie wydobyć wysokie osiągi poprzez niewielkie zmiany polegające na wykorzystaniu najnowszych technologii turbodoładowania. Maksymalną prędkość kształtuje się na poziomie 238km/h, a przyspieszenie do "setki" trwa około 6 sekund. W sercu nowego silnika zainstalowane jest nowe turbo typu R2S czyli system doładowujący złożony z dwóch turbin. Pierwszej, mniejszej ze zmienną geometrią dla doładowania na poziomach wysokiego ciśnienia oraz drugiej większej, chłodzonej wodą, B03 dla poziomu niższego ciśnienia.

BorgWarner zastosował frezowany wirnik ze specjalną, ochronną powłoką w obydwu turbosprężarkach, dzięki czemu są one w stanie lepiej znosić ekstremalne doładowania oraz korozyjne komponenty dostające się wraz spalinami. Ułożenie łopatek zmiennej geometrii jest elektronicznie sterowane przez aktuator. Kąty tychże łopatek są adoptowane zależnie od prędkości obrotowej silnika oraz poziomu emitowanych spalin w przeciągu ułamku sekundy. Skutkiem tego procesu jest błyskawiczna reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia bez efektu turbo dziury. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy zaczyna pracować nisko-ciśnieniowa turbosprężarka B03. Następnie przy coraz wyższych obrotach pracę zaczyna druga turbina, w skutek czego finalnie pracują obydwie.

Na podstawie materiałów BorgWarner, MotoRemo

Dowiedz się więcej

Nowa turbosprężarka do silników 1.4 TSI w MotoRemo
Nowa turbosprężarka do silników 1.4 TSI w MotoRemo

Ofertę MotoRemo uzupełniła turbosprężarka BorgWarner o numerze 5439 988 0139. Posiada ona podwójny pierścień uszczelniający od strony ssącej oraz frezowane aluminiowe koło kompresji. Nr OE: 03C 145 701 J/N/R; 03C 145 702 A/C/L. Silniki: CAXA, CAXC, CMSA, CNVA.   Turbosprężarka ta należy do grupy produktów KP39 i jest wymienna dla turbosprężarek 49373-010XX mających zastosowanie w […]

Turbosprężarka do Mercedesów w MotoRemo
Turbosprężarka do Mercedesów w MotoRemo

Ofertę MotoRemo uzupełniła nowa turbosprężarka BorgWarner, przeznaczona do pojazdów marki Mercedes-Benz, oznaczona numerem 53039987200. Zastosowanie turbosprężarki: Mercedes-Benz; model: A200 turbo i B200 turbo; rok 2004, 2005; 142 kW; OEM: 2660900280, 2660900080 Część można zamawiać w dowolnym oddziale MotoRemo lub w sieci InterCars SA.  

Montaż i naprawa turbosprężarek – zobacz filmy instruktażowe
Montaż i naprawa turbosprężarek – zobacz filmy instruktażowe

Strefa Rozwoju to nazwa nowego kanału firmy Inter Cars na portalu Youtube. Będą się tam pojawiać filmy techniczne i produktowe kierowane do mechaników. Na początek udostępniono filmy o montażu, obsłudze i usterkach turbosprężarek. We wszystkich filmach porad udzielają wykwalifikowani specjaliści. Póki co dostępne są cztery filmy poruszające tematykę turbosprężarek. Inter Cars zachęca jednak do subskrybowania […]

Nowe Turbiny Garrett Original Reman
Nowe Turbiny Garrett Original Reman

Firma MotoRemo, autoryzowany dystrybutor Garrett by Honeywell, poinformował o wprowadzeniu dwóch nowych turbosprężarek po naprawie fabrycznej u producenta. Pierwsza nowość oznaczona numerem 762328-9002W to turbina dla silników 1.6L HDi o mocy 107KM w samochodach Citroen i Peugeot produkowanych w roku 2006, Nr OEM 9663199080. Oznaczenie „W” na końcu nr turbosprężarki oznacza „With Gasket” czyli z […]

Dwie nowości od Garrett Original Reman
Dwie nowości od Garrett Original Reman

Na polskim rynku są już dostępne dwie nowe turbosprężarki od firmy Honeywell – Garrett Original Reman. Pierwszą z nowości jest turbosprężarka GOR 758351-9024S BMW 530d & 730d. Odpowiednia do następujących wersji silnikowych pojazdów oraz nr OEM: Numer OE Producent auta Model auta Moc Rok produkcji 7794260R17 BMW 730d E65 / 3.00L 228 KM 2008 7794260R17 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!