HELLA Polska od dwóch lat świeci przykładem na drodze. Koncern prowadził w tym czasie kampanię edukacyjną na rzecz zwiększania świadomości kierowców dotyczącej prawidłowego oświetlenia pojazdów, które wpływa na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Celem akcji jest uświadamianie kierowców i zmiana ich nawyków związanych z właściwie dobranymi i ustawionymi reflektorami samochodowymi. HELLA Polska podjęła się działań obejmujących edukację na temat prawidłowej eksploatacji oświetlenia samochodu, a także bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości, że regularna kontrola stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinna być nawykiem każdego kierowcy.
– „Z naszych badań wynika, że wielu nawet doświadczonych kierowców bagatelizuje znaczenie oświetlenia samochodowego, zapomina o systematycznym sprawdzaniu stanu żarówek i prawidłowym ustawieniu reflektorów. Dlatego też HELLA Polska podjęła się przeprowadzenia akcji edukacyjnej skierowanej do wszystkich uczestników ruchu drogowego, która w zaledwie dwa lata przyniosła pierwsze efekty i spotkała się z dużym zainteresowaniem kierowców” – mówi Monika Maciejewska, Dyrektor Działu Zarządzana Produktem i Marketingu HELLA Polska.
W maju HELLA Polska przy współpracy z ośrodkiem badawczym Moto Data oraz Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów przeprowadziła badanie na grupie ponad 800 kierowców z całej Polski. Wyniki pokazały, że mimo szerokiej wiedzy, którą wykazali się ankietowani, tylko 74% z nich raz w roku przeprowadza regularną kontrolę oświetlenia, 13% badanych osób sprawdza je raz na dwa lata, natomiast 7% zupełnie o tym zapomina lub uważa za nieistotne. To zainspirowało firmę do dwukrotnego przeprowadzenia akcji bezpłatnej kontroli oświetlenia samochodowego z udziałem stacji kontroli pojazdów na terenie całego kraju.
– „Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, jakie przynosi nasza kampania edukacyjna. W tym roku wspólnie z 50 stacjami kontroli pojazdów sprawdziliśmy reflektory i wymieniliśmy żarówki w ponad 1300 samochodach. Wiemy, że właśnie w ten sposób uświadomimy kierowcom, że sprawnie działające światła to gwarancja bezpieczeństwa” – dodaje Monika Maciejewska.
Dodatkowo HELLA Polska zadbała również o szkolenie przyszłych specjalistów z branży motoryzacyjnej. Koncern zorganizował dwie edycje akcji edukacyjnej „Świecimy przykładem” skierowanej do nauczycieli ponadgimnazjalnych szkół technicznych o kierunku samochodowym.
„Świecimy przykładem na drodze” w liczbach:
– 2 edycje akcji bezpłatnej kontroli oświetlenia samochodowego;
– 2 edycje akcji edukacyjnej dla szkół „Świecimy przykładem”;
– kontrola oświetlenia w 1358 pojazdach;
– współpraca z 50 stacjami kontroli pojazdów z całej Polski;
– ponad 800 uczestników badania wiedzy o użytkowaniu świateł samochodowych
– 1294 fanów na Facebooku
Komentarze