LOTOS Oil wprowadził do oferty cztery nowoczesne oleje syntetyczne przeznaczone do samochodów pogwarancyjnych. Linia olejów LOTOS Synthetic z formułą Extended Engine Protection to propozycja kierowana do warsztatów niezależnych.
Do oleju LOTOS Synthetic Plus SAE 5W-40 dołączyły cztery nowe:
- LOTOS Synthetic 504/507 SAE 5W-30,
- LOTOS Synthetic C2+C3 SAE 5W-30,
- LOTOS Synthetic A5/B5 SAE 5W-30
- LOTOS Synthetic Turbodiesel Sae 5W-40.
– "Nową linię olejów syntetycznych postanowiliśmy stworzyć w oparciu o nazwę jednego z najpopularniejszych produktów syntetycznych w Polsce, czyli oleju LOTOS Synthetic Plus SAE 5W-40" – powiedział Robert Bialik, prezes Zarządu LOTOS Oil – "Chcemy wykorzystać wiele pozytywnych skojarzeń, które budzi ta nazwa – profesjonalizm i wysoką jakość oraz wartość – najwyższy stosunek jakości do ceny. Jednocześnie rozszerzając linię olejów LOTOS Synthetic, podjęliśmy decyzję o wycofaniu dotychczasowych produktów linii LOTOS TRAFFIC" – dodaje Bialik.
– "Bez względu na to czy kierowcy wykonują wymiany oleju w serwisie autoryzowanym, czy też nieautoryzowanym, warunkiem koniecznym i wystarczającym jest właściwy dobór oleju syntetycznego, czyli zgodność klasy jakościowej wymaganej przez producenta samochodu z klasą jakości na etykiecie produktu. Nazwa producenta, zarówno w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, jest w tym przypadku drugorzędna, więc pracownik warsztatu współpracującego z inną niż LOTOS marką olejową nie ma przesłanek technicznych, aby odmówić wymiany na właściwy olej produkowany przez spółkę LOTOS Oil" – mówi Piotr Niemiec z Biura Wsparcia Technicznego.
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zawartych w raporcie „Przemysł i Handel Naftowy 2014” wynika, że polscy kierowcy odchodzą od olejów mineralnych. W publikacji zaznaczono, że o ile jeszcze rok wcześniej co czwarty silnik pojazdu osobowego w Polsce był zalewany olejem o wysokiej lepkości 15W bądź 20W, to w 2014 udział ten spadł już tylko do 21%. Z kolei udział olejów syntetycznych wzrósł ponownie i już tylko 1 punkt procentowy dzieli go od osiągnięcia 50% udziału w rynku. Z kolei 30-procentowy udział olejów o średnich lepkościach pozostał w ostatnim roku bez zmian.
Linia czterech nowych produktów LOTOS Synthetic z formułą Extended Engine Protection otwiera przygotowany przede wszystkim z myślą o użytkownikach samochodów marki Volkswagen (a więc także Skoda, Audi i Seat) LOTOS Synthetic 504/507 SAE 5W-30.
Dla użytkowników większości samochodów marki Ford (za wyjątkiem m.in. samochodów z silnikami Ecoboost wymagających oleju w klasie SAE 5W-20) LOTOS Oil przygotowało olej LOTOS Synthetic A5/B5 SAE 5W-30.
Do większości innych samochodów, w których stosowane są oleje w klasie SAE 5W-30 rekomendowane jest stosowanie oleju LOTOS Synthetic C2+C3 SAE 5W-30. W przypadku oleju LOTOS Synthetic C2+C3 SAE 5W-30 na uwagę zasługuje połączenie w jednym produkcie wymagań odnośnie do jakości C2 i C3 według ACEA, co nadaje produktowi bardzo uniwersalny charakter i szeroki zakres stosowania, szczególnie w samochodach najnowszych.
LOTOS Synthetic Turbodiesel SAE 5W-40 – to olej, który spełnia wymagania normy jakościowej VW 505.01 i jest rekomendowany do wszystkich samochodów, w których stosowane są oleje w klasie SAE 5W-40.
Technologie olejów opracowano w międzynarodowym gronie ekspertów wspólnie z wiodącymi producentami dodatków uszlachetniających oraz zgodnie z zasadami branżowego ATIEL Code of Practice. Są one wprowadzane na bazie syntetycznych olejów bazowych pochodzących wyłącznie od producentów będących sygnatariuszami EELQMS Base Stock Manufacturer’s Letter of Conformance.
Formulacje olejów pomyślnie przeszły liczne próby badawcze w warunkach i silnikach wskazanych w ACEA Oil Sequences i w odniesieniu do norm poszczególnych producentów OEM (Original Equipment Manufacturer).
Trzy z wymienionych olejów zostały formalnie zaaprobowane do stosowania przez koncerny Mercedes i VW.
Komentarze