Lotos wprowadza oleje do samochodów pogwarancyjnych

3 marca 2015, 11:08

Lotos Oil wprowadza do oferty pięć olejów syntetycznych, przeznaczonych do samochodów pogwarancyjnych. Produkty z gamy Lotos After Service to propozycja kierowana do warsztatów i serwisów niezależnych.

– „Od dawna pracowaliśmy nad przygotowaniem komplementarnej oferty przygotowanej dla tego segmentu rynku. Nie przypadkiem też nową linię olejów syntetycznych postanowiliśmy stworzyć w oparciu o nazwę jednego z najpopularniejszych produktów syntetycznych w Polsce – oleju Lotos Synthetic Plus SAE 5W40” – podkreśla Robert Bialik, prezes zarządu spółki Lotos Oil S.A.

– „Chcemy wykorzystać wiele pozytywnych skojarzeń, które budzi ta nazwa – profesjonalizm i wysoką jakość oraz wartość – najwyższy stosunek jakości do ceny. Jednocześnie rozszerzając linię olejów Lotos Synthetic, podjęliśmy decyzję o wycofaniu dotychczasowych produktów linii Lotos Traffic” – podsumowuje Bialik.

Do wspomnianego już oleju Lotos Synthetic PLUS SAE 5W40 dołączyły cztery nowe – Lotos Synthetic 504/507 SAE 5W30, Lotos Synthetic C2+C3 SAE 5W30, Lotos Synthetic A5/B5 SAE 5W30 i Lotos Synthetic Turbodiesel SAE 5W-40.

Atrakcyjny rynek napraw pogwarancyjnych

Według raportu „Branża motoryzacyjna w Polsce 2014” opracowanego przez SDCM, wartość rynku części i napraw w Polsce szacowana jest na 31 miliardów złotych. Według raportu, na dziesięciu polskich kierowców tylko jeden korzysta z usług warsztatu autoryzowanego, pozostawiając w nim rocznie taką kwotę, jak odpowiednio ponad czterech kierowców korzystających z usług warsztatów niezależnych.

– „Wiemy już dokładnie, jak wygląda ten rynek i jakie są jego oczekiwania, więc przyjmujemy za podstawę naszych działań przekonanie, że atrakcyjność oferty produktów linii Lotos Synthetic będzie elementem pozwalającym na zdobycie dodatkowych udziałów na wspomnianym rynku” – zdecydowanie podkreśla Bartłomiej Indeka, dyrektor ds. handlowych Lotos Oil – „Chcemy, aby oleje z grupy Lotos After Sevice stały się podstawowymi olejami pogwarancyjnymi na polskim rynku” – podsumowuje.

Zgodnie z tendencjami

Z danych POPiHN wynika, że z roku na rok spada zapotrzebowanie na oleje mineralne na rzecz olejów syntetycznych i semisyntetycznych o wyższych parametrach smarnych. W 2013 roku udział olejów syntetycznych do samochodów osobowych wzrósł o 3 punkty procentowe do 45 procent udziału w rynku. Za 2014 rok nie ma jeszcze pełnych danych, ale już dostępne wyliczenia cząstkowe wskazują na utrzymanie tej tendencji.

Linia czterech nowych produktów Lotos Synthetic z formułą Extended Engine Protection otwiera – przygotowany przede wszystkim z myślą o użytkownikach samochodów marki Volkswagen –  Lotos Synthetic 504/507 SAE 5W-30. Dla kierowców samochodów marek Ford i Kia (w okresie pogwarancyjnym) opracowano energooszczędny olej o niskiej lepkości HTHS – Lotos Synthetic A5/B5 SAE 5W-30. Z kolei w przypadku oleju Lotos Synthetic C2+C3 SAE 5W-30 na uwagę zasługuje połączenie w jednym produkcie wymagań odnośnie do jakości C2 i C3 według ACEA, co nadaje produktowi uniwersalny charakter i szeroki zakres stosowania.

Po wielu latach i gruntownych analizach rynku, Lotos zdecydował się na rozpoczęcie produkcji oleju w klasie 5W-40 – przeznaczonego do silników diesla – jedynie w oparciu o technologię typu LOW SAPS. Lotos Synthetic Turbodiesel SAE 5W-40 spełnia wymagania normy jakościowej VW 505.01. Grupę produktów After Service zamyka Lotos Synthetic Plus SAE 5W-40. Przeznaczony jest przede wszystkim do nieco starszych samochodów, gdzie  wymaga się olejów syntetycznych, o jakości A3/B4.

Jakość

Extended Engine Protection Formula to technologie olejów opracowane w międzynarodowym gronie ekspertów wspólnie z wiodącymi producentami dodatków uszlachetniających oraz zgodnie z zasadami branżowego ATIEL Code of Practice. Są one wprowadzane na bazie najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych pochodzących wyłącznie od producentów będących sygnatariuszami EELQMS Base Stock Manufacturer’s Letter of Conformance.

Każdy olej zawiera w swoim składzie wyselekcjonowany i podlegający bieżącej kontroli pakiet dodatków uszlachetniających o wielofunkcyjnym działaniu oraz najwyższej jakości modyfikator lepkości odporny na wysokie obciążenia występujące podczas codziennej pracy silnika. Formulacje olejów pomyślnie przeszły liczne próby badawcze w warunkach i silnikach wskazanych w ACEA Oil Sequences i w odniesieniu do norm poszczególnych producentów OEM (Original Equipment Manufacturer). Dzięki temu oleje z linii Lotos Synthetic gwarantują zdolność do ochrony silników bez wymiany nawet przez 30 tysięcy kilometrów.


Linia olejów Lotos After Service

Lotos Synthetic 504/507 SAE 5W-30
Specyfikacje: SAE 5W-30, ACEA C3
Poziomy jakości: VW 504.00/507.00 • MB-Approval 229.51 • Porsche C30

Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Opracowany specjalnie do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych produkcji koncernu VW, wymagających oleju spełniającego normę VW 504.00/507.00. Dopuszczalny również do stosowania w samochodach innych producentów z silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w układy katalityczne i filtry cząstek stałych, o ile zalecane jest stosowanie oleju klasy ACEA C3.

Własności:

  • olej syntetyczny o obniżonej zawartości SAPS – kompatybilny z filtrami cząstek stałych,
  • spełnia wymagania zaawansowanej specyfikacji jakościowej firmy Volkswagen: VW 504.00/507.00,
  • gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM,
  • możliwy do stosowania na wydłużone interwały wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
  • rekomendowany do samochodów Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai, Subaru – do modeli, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA,
  • może być stosowany na uzupełnienie („dolewkę”) innych olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej dostępnych na rynku.

Lotos Synthetic C2+C3 SAE 5W-30
Specyfikacje: SAE 5W-30, API SN, ACEA C2, C3
Poziomy jakości OEM: VW 502.00/505.01 • MB-Approval 229.51 • GM Dexos 2 • PSA B71 2290

Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Opracowany specjalnie do uniwersalnego stosowania w nowoczesnych samochodach osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z filtrami cząstek stałych różnych producentów, którzy zalecają stosowanie olejów klasy ACEA C2 lub ACEA C3. Produkt jest następcą olejów Lotos TRAFFIC PRO 505.01 C3 SAE 5W-30 i Lotos TRAFFIC PRO 025A/B SAE 5W-30.

Własności:

  • olej syntetyczny o obniżonej zawartości SAPS – kompatybilny z filtrami cząstek stałych,
  • spełnia wymagania aktualnych wysoko zaawansowanych specyfikacji jakościowych GM: Dexos 2 i PSA B71 2290,
  • może być stosowany w samochodach GM wymagających jakości GM LL-025A i GM LL-025B,
  • spełnia wymagania koncernu Volkswagen dla olejów do silników z pompowtryskiwaczami: VW 505.01,
  • gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM,
  • może być stosowany w wydłużonych interwałach wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
  • rekomendowany do stosowania w okresie pogwarancyjnym w silnikach benzynowych samochodów Kia, w których stosowany był olej Lotos QUAZAR K SAE 5W-30,
  • rekomendowany do samochodów Peugeot, Citroën, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai, Subaru, Toyota, Fiat, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat – do modeli, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA,
  • może być stosowany na uzupełnienie („dolewkę”) innych olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej dostępnych na rynku.
     

Lotos Synthetic A5/B5 SAE 5W-30
Specyfikacje: SAE 5W-30, API SL/CF, ACEA A5/B5
Poziomy jakości OEM: Ford WSS M2C913-D • Ford WSS M2C913-C • RN 0700

Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Opracowany specjalnie do samochodów osobowych marki Ford, gdzie wymagane jest stosowanie olejów o jakości WSS M2C913-D lub Ford WSS M2C913-C. Dopuszczalny również do stosowania w samochodach innych producentów z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, o ile zalecane jest stosowanie oleju klasy ACEA A5/B5.
Uwaga: gdy wymagane jest stosowanie oleju o obniżonej zawartości SAPS (samochody z filtrami cząstek stałych – DPF), rekomendowane jest zastosowanie innego, właściwego oleju z rodziny Lotos).

Własności:

  • spełnia wymagania zaawansowanej specyfikacji jakościowej firmy Ford: WSS M2C913-D,
  • może być stosowany w samochodach Ford, w których wymagane są oleje o specyfikacjach: WSS M2C913-B i WSS M2C913-A,
  • rekomendowany do stosowania w okresie pogwarancyjnym w silnikach samochodów Kia, w których stosowany był olej Lotos QUAZAR K/FE SAE 5W-30,
  • gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM,
  • może być stosowany w wydłużonych interwałach wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
  • rekomendowany głównie do samochodów Ford, Renault, Kia – do modeli, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA,
  • może być stosowany na uzupełnienie („dolewkę”) innych olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej dostępnych na rynku.
     

Lotos Synthetic TURBODIESEL SAE 5W-40
Specyfikacje: SAE 5W-40, API SN/CF, ACEA C3
Poziomy jakości: VW 502.00/505.01 • MB 229.51 • MB 229.31 • BMW Longlife-04 • GM Dexos 2 • Renault RN 0700/0710 • Ford WSS-M2C917-A

Syntetyczny olej silnikowy. Opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne. Zalecany do stosowania w samochodach produkcji koncernu VW wyposażonych w pompowtryskiwacze i wymagających oleju spełniającego normę VW 505.01 oraz w samochodach innych producentów, również tych wyposażonych w filtry cząstek stałych, o ile zalecane jest stosowanie oleju klasy ACEA C3.
Produkt stanowi następcę oleju Lotos TRAFFIC PRO 505.01 SAE 5W-40.

Własności:

  • olej syntetyczny o obniżonej zawartości SAPS – kompatybilny z filtrami cząstek stałych,
  • spełnia wymagania koncernu Volkswagen dla olejów do silników z pompowtryskiwaczami: VW 505.01,
  • gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM,
  • może być stosowany w wydłużonych interwałach wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
  • rekomendowany do samochodów Mercedes-Benz, Kia, Hyundai, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Renault, Opel, Fiat – do modeli, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA,
  • może być stosowany na uzupełnienie („dolewkę”) innych olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej dostępnych na rynku,
  • rekomendowany do stosowania w okresie pogwarancyjnym w silnikach  samochodów Kia, w których stosowany był olej Lotos QUAZAR K SAE 5W-40.
     

Lotos Synthetic PLUS SAE 5W-40
Specyfikacje: SAE 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4
Poziomy jakości OEM: VW 502.00/505.00 • MB-Approval 229.5 • BMW LL-01 • GM-LL-B-025 • Porsche A40 • Renault RN 0700/0710 • PSA B71 2296

Syntetyczny olej silnikowy o uniwersalnym zastosowaniu w samochodach z silnikami benzynowymi i diesla, głównie tych wyprodukowanych przed rokiem 2006, w których nie wymagano olejów o obniżonej zawartości SAPS. Może być stosowany w samochodach nowszych, o ile producent dopuszcza stosowanie olejów o jakości ACEA A3/B4 lub jednej z w/w norm jakościowych OEM.

Lotos Oil rekomenduje stosowanie oleju Lotos Synthetic PLUS SAE 5W-40 wszystkim dotychczasowym użytkownikom oleju Lotos Synthetic TURBODIESEL PLUS SAE 5W-40
Uwaga: gdy wymagane jest stosowanie oleju o obniżonej zawartości SAPS (samochody z filtrami cząstek stałych – DPF, rekomendowane jest zastosowanie innego, właściwego oleju z rodziny Lotos).

Własności:

  • spełnia wymagania najwyższych norm jakościowych producentów samochodów w zakresie olejów o tradycyjnym poziomie SAPS,
  • wysoka wartość liczby zasadowej TBN gwarantuje właściwą czystość i ochronę silników zasilanych paliwami o innych (wyższych) niż europejskie limitach zawartości siarki,
  • gwarantuje optymalne warunki pracy przez cały cykl życia jednostek napędowych wymagających oleju o w/w jakości OEM,
  • może być stosowany w wydłużonych interwałach wymiany (według instrukcji obsługi samochodu),
  • rekomendowany do samochodów Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Renault, Opel, Fiat, Peugeot, Citroën i wielu innych – głównie do modeli spełniających normę emisyjną EURO 3 lub wcześniejsze, w których wymagane są w/w poziomy jakości OEM albo klasa jakości według API lub ACEA,
  • może być stosowany na uzupełnienie („dolewkę”) innych olejów tej klasy jakościowej i lepkościowej dostępnych na rynku.
     

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Tado 111, 5 marca 2015, 7:10 3 -8

oleje POGWARANCYJNE kolejny absurdalny chwyt reklamowy!!!!!!!

Odpowiedz

Anonim, 5 marca 2015, 8:28 17 0

oj tam oj tam reklamowy ... bardzo przyzwoity olej w niskiej cenie i kasa zostaje u nas w kraju chociaż

Odpowiedz

w, 30 lipca 2015, 9:40 3 -27

Co za bzdura - taki sam biznes zrobią jak na quazarach i innym badziewiu - kto to kupuje - skończyła się epoka polonezów i golfów II generacji. rozgonić towarzystwo

Odpowiedz

Anonim, 15 lutego 2018, 10:16 5 -3

dziadu

Odpowiedz

Igła, 15 listopada 2016, 21:57 25 -1

Bardzo dobry olej za rozsądną cenę. Pogwarancyjny bo nie dali grubej kasy koncernowi GM za atest i koncern nie honoruje ich w okresie gwarancji. Na olejach Lotos zrobiłem grubo ponad 500.000 kilometrów trzema samochodami i nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Teraz do Chevroleta Orlando 1,8 też leje Lotos i zrobiłem na nim 70 tysięcy bez żadnych problemów czy zmiany osiągów.

Odpowiedz

Anonim, 6 października 2017, 23:14 4 -26

nie kupujcie badziewia

Odpowiedz

Marek, 27 maja 2020, 18:30 4 0

Dzięki za informacje, też już w 3 samochodach lałem tylko Lotos o odpowiedniej specyfikacji (z racji że jako ekonomista preferuje polskie produkty zwłaszcza jak są nie gorszej jakości od wiodących producentów zagranicznych) robiłem na nich po kilkaset tysięcy i jak sprzedawałem te samochody silniki pracowały idealnie. Teraz mam własnie Chevroleta Orlando 1,8 i planowałem przejść z GM na Lotos C2+C3 SAE 5W30 a Twoją informacją tylko utwierdziłeś mnie w tym przekonaniu.

Odpowiedz

Merso, 1 lutego 2020, 11:20 6 0

Świetny olej za tą cenę.nie przereklamowany

Odpowiedz

renADD, 25 maja 2020, 15:26 4 0

Bardzo dobry olej za niską cenę. Idealny do aut z silnikami wolnossącymi i starszej konstrukcji, ale w nowszej też się sprawdzi (LOTOS SYNTHETHIC PLUS). Leję do Renault 1.6. Możecie poczytać o oleju na oil-club.pl . Nie odstaje od ELFA czy TOTALA, MOTULA

Odpowiedz