Bosch wchodzi na rynek zmotoryzowanych pojazdów jednośladowych, oferując zaprojektowane przez siebie kompletne układy wtryskowe.
Konstruktorzy opracowali elektronicznie sterowany układ wtryskowy, który można dowolnie konfigurować w zależności od potrzeb konkretnych pojazdów – zaczynając od niedrogich, jednocylindrowych motocykli na rynek azjatycki, aż po zaawansowane technologicznie maszyny oferowane w Europie i Ameryce Północnej.
W segmencie układów wtryskowych dla samochodów, Bosch od wielu lat łączy efektywność z komfortem i dynamiką jazdy. Do tej pory firma oferowała motocyklom wyższych klas odpowiednio zaadaptowane rozwiązania stosowane w samochodach osobowych.
Teraz także motocykliści będą mogli korzystać z optymalnych rozwiązań systemowych Bosch, które pomagają obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 lub zwiększyć moc silnika. Specjalnie dostosowana koncepcja systemowa jest przewidziana także dla modeli nisko kosztowych na rynku azjatyckim. W Indiach i w krajach w południowo-wschodniej Azji co roku odnotowuje się dwucyfrowy wzrost liczby jednośladów. Dodatkowo, szeroko rozpowszechnione w Azji gaźniki osiągnęły już szczyt swoich możliwości. Na rynkach rozwijających się Bosch będzie oferował elektronicznie sterowane układy wtrysku paliwa, które są znacznie efektywniejsze od stosowanych dotychczas rozwiązań. Technologię można porównać do układów wtrysku pośredniego, które Bosch produkuje w milionach egzemplarzy dla samochodów osobowych.
Bosch może oferować elektronicznie sterowane układy wtryskowe dla silników jednocylindrowych w cenach porównywalnych z cenami gaźników. Do obniżenia kosztów produkcji przyczyniły się m.in. specjalnie zaprojektowane sterowniki i wtryskiwacze o rozszerzonej funkcjonalności. Dalsze oszczędności Bosch osiągnął dzięki wykorzystaniu szerokiego know-how w dziedzinie procesu spalania i dynamiki silników. Umożliwiają one taki rozwój funkcji i oprogramowania, który pozwala zastąpić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Bosch integruje pojazdy jednośladowe ze smartfonem. Równocześnie, bazując na elektronicznym układzie wtrysku, umożliwia realizację licznych funkcji integracyjnych dla pojazdów jednośladowych. Kierowca może wyświetlić na swoim smartfonie dane dotyczące średniego spalania albo swojego profilu jazdy. Przy pomocy smartfona będzie mógł także aktywować immobilizer, odcinając zasilanie paliwem.
Poza technologią zasilania Bosch od wielu lat oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa dla motocykli. Należy do nich m.in. niedrogi układ front-ABS, który zapobiega niebezpiecznemu blokowaniu się przedniego koła w motocyklach niższego segmentu cenowego. Pod koniec ubiegłego roku do produkcji seryjnej wprowadzono nowość, układ MSC firmy Bosch. Umożliwia on optymalne hamowanie i przyspieszanie także na zakrętach, przy nachyleniu motocykla. Układ stabilizacji MSC ma podobne znaczenie dla bezpieczeństwa motocykli jak układ ESP w samochodach.
Według prognoz, w roku 2020 sprzedaż pojazdów jednośladowych osiągnie próg 150 milionów i przewyższy poziom sprzedaży samochodów osobowych. Także w przypadku segmentu jednośladów motorem wzrostu będzie Azja.
Komentarze