Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

27 lipca 2011, 12:45

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu
uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego.

Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest:

  • uszczelnienie wału korbowego,
  • rejestrowanie liczby obrotów silnika,
  • ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego,
  • i ustalanie punktu wtrysku oraz punktu zapłonu przez jednostkę sterującą silnikiem.
 
Najczęściej pojawiające się objawy związane z nieprawidłowym demontażem i montażem to:
  • uszkodzenie wału korbowego
  • wycieki oleju
  • problemy z uruchomieniem silnika
 
Aby uniknąć powyższych problemów należy:
  • montować zgodnie z instrukcjami montażowymi producenta
  • stosować specjalne urządzenie montażowe
  • sprawdzić wał korbowy pod kątem jego uszkodzeń

Prawidłowy montaż modułu uszczelniającego:
  • W żadnym wypadku nie usuwać zabezpieczenia transportowego oraz tulejki montażowej przed montażem modułu
  • Po wyjęciu z opakowania, nie demontować, ani nie przestawiać czujnika położenia wału
  • Nie uszkodzić wału korbowego, ani kołnierza uszczelniającego
  • Moduł montować tylko i wyłącznie na sucho. 
  • W żadnym wypadku nie używać oleju, ani innych środków smarujących.
 
Firma Klann przygotowała specjalne narzędzie pozwalające na bezpieczny i prawidłowmy montaż takiego modułu uszczelniajacego. Bliższe informacje o narzędziu KL-0178-030K dostępne są na stronie www.klann-online.de
 
 
Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów ElringKlinger AG.

Dowiedz się więcej

Nowy polski przedstawiciel firmy KLANN
Nowy polski przedstawiciel firmy KLANN

KLANN-Spezial-Werkzeugbau-GmbH, projektant i producent specjalistycznych narzędzi dla przemysłu motoryzacyjnego oraz warsztatów samochodowych, wchodzący w skład grupy Gedore, ma w Polsce nowego przedstawiciela. Swoją działalność firma KLANN rozpoczęła w Niemczech w roku 1978 i od początku stawia sobie za cel umożliwienie przeprowadzania napraw w sposób prosty, szybki i bezpieczny, a zarazem bardziej ekonomiczny. Realizując powyższe założenia, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 lutego 2015, 21:02 0 0

wymieniłem juz kilkanasci najlepsza stara metoda młotek i delikatnie jak z dziewica

Odpowiedz

Anonim, 21 czerwca 2016, 22:09 0 0

dzięki za informacje :) prześlij dziewice i młotek

Odpowiedz