Koncern Tenneco podpisał umowę przejęcia firmy Federal-Mogul, jednego z wiodących światowych dostawców części na rynek pierwszego montażu oraz rynek wtórny. Transakcja opiewa na kwotę 5,4 miliarda dolarów.
Oczekuje się, że finalizacja transakcji będzie miała miejsce w drugiej połowie 2018 r. Umowa jest zawarta pomiędzy koncernem Icahn Enterprises, który jest właścicielem przedsiębiorstwa Federal-Mogul oraz Tenneco Incorporation. Tenneco nabędzie całość udziałów w Federal-Mogul za 5,4 mld dolarów – w tym 800 mln dolarów w gotówce oraz 5,7 miliona akcji klasy A (co przekłada się na 9,9% udział w głosowaniu podczas zgromadzeń) i 23,8 miliona akcji zwykłych (nie przekładających się na głosy) oraz przejmie bieżące zadłużenie firmy.
Tenneco poinformowało już wstępnie o planach podziału swoich struktur po akwizycji firmy Federal-Mogul. Utworzone mają zostać dwie osobne dywizje – pierwsza, odpowiedzialna za aftermarket oraz elementy zawieszenia i podwozia oraz druga, zajmująca się układem napędowym. Podział planowany jest już w roku 2019.
– To przełomowy dzień dla Tenneco, przejęcie przekształci firmę, tworząc dwie nowe wiodące światowe firmy, z których każda będzie w doskonałej pozycji, aby wykorzystać unikalne możliwości na poszczególnych rynkach – powiedział Brian Kesseler, CEO Tenneco. – Federal-Mogul posiada silne marki, produkty i możliwości, które uzupełnią portfolio firmy Tenneco i są zgodne z naszą strategią rozwoju. Wyodrębnienie dwóch nowych firm skoncentrowanych na odpowiednich grupach produktowych pozwoli nam jeszcze szybciej realizować plany dotyczące wzrostu.
– Icahn Enterprises przejął większościową kontrolę nad Federal-Mogul w 2008 roku, kiedy to znaleźliśmy niedoszacowaną ofertę rynkową za tak wspaniałe przedsiębiorstwo. W tym czasie zbudowaliśmy jednego z wiodących globalnych dostawców produktów motoryzacyjnych. Jestem bardzo dumny z działalności, którą zbudowaliśmy w Federal-Mogul i zgadzamy się z Tenneco co do ogromnej wartości tego połączenia i podziału na dwie firmy. Oczekujemy, że będziemy znaczącymi akcjonariuszami firmy Tenneco i już dziś jesteśmy podekscytowani perspektywą tworzenia dodatkowej wartości. – powiedział Carl Icahn, prezes Icahn Enterprises.
Połączenie dwóch tak dużych przedsiębiorstw oznacza wykreowanie potężnego rynkowego gracza, zrzeszającego uznane na całym świecie i wiodące w swoich segmentach marki. Tenneco liczy, że dzięki przejęciu uda się stworzyć silniejsze i bardziej rozwinięte kanały dystrybucji, co spowoduje umocnienie się nie tylko na rozwiniętych, ale także na rozwijających się rynkach jak Chiny czy Indie. Firma liczy także na zwiększenie swoich możliwości w zakresie dostaw produktów na rynek pierwszego montażu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Rynkowy, 11 kwietnia 2018, 8:52 8 0
No ciekawie się dzieje w branży na wysokim szczeblu. Ciekawe kto kim będzie rządził? Przypomina mi to trochę ostatni przypadek ZF i TRW.
Odpowiedz
WWwa, 11 kwietnia 2018, 11:46 3 -3
Ostatnio robi się faktycznie bardzo ciekawie jeżeli chodzi o przejęcia spółek i marek - ZF/TRW, Valeo/FTE, teraz Tenneco/Federal... Ciekawe co następne :)
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2018, 12:26 2 -3
A Fiat nie sprzedaję Magneti ?
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2018, 14:30 5 -1
Ciekawe czy będziemy lepiej zarabiać.
Odpowiedz
WWwa, 11 kwietnia 2018, 14:57 9 -1
Na produktach Federala, czy "wy" pracujący w Federalu? :)
Odpowiedz
Arctos, 11 kwietnia 2018, 23:35 7 -3
Ludzie z Wawy jeszcze nic mądrego nie napisali.
Odpowiedz
WWwa, 12 kwietnia 2018, 9:20 11 -2
Za to Twój komentarz był wnoszący tak wiele do całej rozmowy że czuję się zauroczony. Oczywistym jest że nie będzie efektu "dotknięcia magicznej różdżki" i wszystkim nie będzie żyło się dużo lepiej pod rządami Tenneco. Z jednej strony Tenneco zrobiło dobry ruch, bo będzie miało dostęp do części silnikowych, układu hamulcowego, szerszej gamy zawieszenia... Z drugiej strony mówimy o Federalu, czyli firmie, która była już na granicy bankructwa - jeżeli się nie mylę - 3 razy...
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2018, 15:22 14 0
Optymalizacja, konsolidacja i cięcia kosztów. Jeżeli ktoś więcej zarobi to akcjonariusze lub kierownictwo nie zwykły pracownik.
Odpowiedz
bogie, 12 kwietnia 2018, 16:33 1 0
chyba układ napędowy a nie napędny nawet program podświetla błąd .....
Odpowiedz