Zaburzenia globalnych łańcuchów dostaw, będące skutkiem pandemii oraz wojny na Ukrainie rzutują na całą branżę motoryzacyjną. Czy jednak także dystrybutorzy części nadal borykają się z problemami w zakresie dostaw produktów?
Wyniki badania wskazują, że dystrybutorzy, podobnie jak producenci części, wciąż mają problemy z dostawami towarów, na które zgłaszają zapotrzebowanie. Spośród przedstawicieli firmy dystrybucyjnych, biorących udział w naszym badaniu, nikt nie wybrał odpowiedzi, wskazującej na brak problemów. Ponad połowa badanych wskazała jednak, że problemy te nie są znaczące dla ich biznesu. Jako poważny, problem traktuje blisko 40% firm.
Niepełna dostępność to także czynnik wpływający na wzrost cen części. Dystrybutorzy przyznali, że ich dostawcy regularnie podwyższają ceny produktów. W ponad połowie przypadków ceny wzrosły (tylko w tym roku) dwa lub więcej razy.
Dane pochodzą z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po I półroczu 2022 r. i prognozy”, przygotowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.
Całość raportu można pobrać TUTAJ.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 12 września 2022, 13:30 2 -1
Niedługo to dystrybutorzy będą mieli problem nie zakupem ale ze sprzedażą zamówionego towaru. Wrzesień zaczął się słabo i nie widać jakby poprawy bo w serwisach też mniej roboty. Kierowcy co rozwożą towar coraz częściej narzekają, że zaczynają wozić powietrze.
Odpowiedz
Bartek, 16 września 2022, 10:28 6 -1
Chyba w gordonie
Odpowiedz