BMW F10/F11 – Brak możliwości regeneracji filtra cząstek stałych

25 października 2024, 10:21

HELLA informuje o potencjalnym problemie z filtrem cząstek stałych (DPF) w modelach BMW F10/F11 (2010-2017) z silnikiem 3.0d N57.

bmw 530d

Brak możliwości regeneracji filtra cząstek stałych w BMW F10/F11

W niektórych pojazdach może wystąpić brak możliwości regeneracji DPF, zarówno automatycznej, jak i wymuszonej za pomocą urządzenia diagnostycznego. Filtr cząstek stałych może być tak mocno obciążony, że zapisywany jest kod błędu, a w skrajnych przypadkach może dojść do spadku mocy silnika.

HELLA zaleca w takich przypadkach szczególną uwagę zwrócić na termostat płynu chłodzącego silnika oraz zawór recyrkulacji spalin (EGR). Do regeneracji DPF wymagana jest temperatura silnika wynosząca co najmniej 75°C. Uszkodzony termostat może uniemożliwiać osiągnięcie tej temperatury.

W ramach diagnostyki należy sprawdzić parametry temperatury silnika za pomocą urządzenia diagnostycznego podczas jazdy próbnej. Jeśli temperatura nie osiąga wymaganej wartości, konieczna może być wymiana termostatu płynu chłodzącego silnika i termostatu EGR. Po wymianie należy skasować pamięć błędów i przeprowadzić jazdę próbną

Źródło: Hella TechWorld

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!