Rozwiązania febi: wymiana pompy wody z uszczelką

18 kwietnia 2023, 14:37

Specjaliści marki febi radzą jak poprawnie wymienić pompę wody w samochodach z silnikami diesla 2.0 oraz 2.2 takich marek jak: Citroen, DS, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Toyota i Vauxhall.

pompa wody febi 39304

Awaria pompy wody w silnikach 2.0 HDi oraz 2.2 HDi – diagnoza

Zapalona kontrolka ostrzegawcza temperatury płynu chłodzącego silnika oraz kontrolka sterowania silnika. W sterowniku silnika ECU został zapamiętany kod usterki „P0115 niewłaściwa temperatura płynu chłodzącego“.

Dlaczego pompa wody ulega awarii?

W montowanej fabrycznie pompie wody zastosowano wykonany z tworzywa sztucznego wirnik, który może oddzielić się od wałka napędowego. W takim przypadku pompa wody obraca się nie wytwarzając wymaganego przepływu płynu przez układ chłodzenia silnika.

Jak wymienić pompę wody?

  • Upewnić się, że płyn w układzie schłodził się, a następnie zdemontować korek wlewu płynu chłodzącego.
  • Zdemontować ze zbiornika wyrównawczego górny przewód dopływu i umieścić go nad odpowiednim pojemnikiem.
  • Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Z przewodu powinna sączyć się strużka płynu chłodzącego. Wraz ze wzrostem obrotów silnika strumień powinien się zwiększać. Brak strumienia płynu chłodzącego może oznaczać, że wirnik pompy wody nie obraca się.
  • Zdemontować pasek napędu osprzętu i pasek rozrządu.
  • Uszkodzoną pompę wody wymienić na nową febi 39304, która posiada poprawioną konstrukcję z wirnikiem metalowym. Pozwala to wyeliminować ryzyko potencjalnych usterek pompy wody wyposażonej w wirnik z tworzywa sztucznego. Firma febi zaleca, by wraz z nową pompą wody zastosować również nowy zestaw rozrządu oraz pasek napędu osprzętu. Dzięki temu zapewniona zostanie odpowiednia niezawodność silnika.
  • Uzupełnić układ chłodzący świeżym płynem, a następnie próżniowo odpowietrzyć układ w celu usunięcia z niego wszelkiego powietrza. W celu sprawdzenia poprawności pracy układu chłodzenia uruchomić silnik i ponownie skontrolować dopływ płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego.
  • Wykasować kody błędów zapamiętane w sterowniku silnika ECU.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!