Eksperci MAHLE doradzają jak uniknąć nieszczelności i uszkodzeń, podczas montażu chłodnic spalin. Należy przestrzegać kilku punktów.
W wielu nowoczesnych silnikach są zamontowane chłodnice spalin. Ich zadaniem jest schładzanie gorących spalin przed powrotem do cylindra. Zasadniczo chłodnice spalin posiadają przynajmniej cztery przyłącza: po dwa na wlot i wylot chłodziwa oraz spalin.
Na co zwrócić uwagę podczas montażu?
W przypadku chłodnic spalin z elastycznymi rurami podczas montażu należy zwrócić szczególną uwagę na instalację bez naprężenia. W zależności od pojazdu i zastosowania należy w tym celu dociągać w określonej kolejności śruby mocujące chłodnicy spalin oraz rur wydechowych tak, aby uniknąć nieszczelności.
Zwłaszcza w ograniczonych przestrzeniach, podczas instalacji chłodnicy spalin na silniku, należy zwrócić uwagę na to, aby przewód elastyczny nie zagiął się lub nie załamał. Nadmierne naprężenie podczas montażu może spowodować pęknięcie przewodu elastycznego. Często dzieje się to w sposób niezauważony i prowadzi do reklamacji po naprawie podczas późniejszej eksploatacji.
Ważne!
Podczas montażu zawsze należy używać nowych uszczelek. Podczas dociągania śrub mocujących należy koniecznie przestrzegać kolejności oraz momentów dokręcania i innych wskazówek i wytycznych właściwych dla producenta. Ponieważ w celu wymiany chłodnicy spalin należy otworzyć układ chłodzenia, a podczas tego do obwodu może dostać się powietrze, po naprawie należy wykonać staranne odpowietrzanie. W przeciwnym razie może dojść do lokalnego przegrzania, niewłaściwego działania lub szkód.
Komentarze