Uniwersalny tester diagnostyczny może zaskoczyć swoją funkcjonalnością. Dowodzą tego opinie wyrażane przez użytkowników Forum Mechanika.
Rozstrzygnięcie konkursu
Mechanicy zarejestrowani na Forum Mechanika mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie przygotowanym przez firmę Delphi. Zadanie polegało na opisaniu najciekawszej usterki zdiagnozowanej i naprawionej za pomocą testera diagnostycznego Delphi DS150E.
Co przede wszystkim doceniają użytkownicy testerów Delphi? Na plan pierwszy wysuwa się funkcjonalność, która zaskoczyła mechaników, mających wcześniej kontakt z innymi uniwersalnymi testerami. Forumowicz o nicku Autoelektronika docenił możliwości testera, który w bezpośrednim porównaniu okazał się lepszy od urządzenia dedykowanego pojazdom marki Opel. DS150E dokładniej przeprowadził m.in. kodowanie wtryskiwaczy i adaptację regulatora ciśnienia paliwa. Tester Delphi, jako jedyny z czterech wykorzystanych w warsztacie był także w stanie „przywrócić do życia” Hondę Accord, która uległa zagadkowej awarii, związanej z systemem oczyszczania spalin.
„Jak na kombajn to niezłe zaskoczenie” – tak zdolności testera DS150E skwitował inny użytkownik forum. Miał on możliwość sprawdzenia sprzętu przy diagnostyce i naprawie trudnych usterek, głównie samochodów niemieckich. Kolejni użytkownicy przypisują urządzeniu Delphi „szczególne zasługi” w temacie rozwiązywania problemów z filtrami DPF.
Podkreślaną cechą testera DS150E jest także jego prostota obsługi. Jeden z mechaników napisał, że z większości funkcji urządzenia korzysta się w bardzo prosty sposób i może robić to nawet przebywający w warsztacie uczeń po ogólnym przeszkoleniu. Jednocześnie tester może być wykorzystywany także do bardziej skomplikowanych czynności, o czym wiedzą jego najbardziej zaawansowani użytkownicy. O kilku ciekawych funkcjach DS150E można przeczytać w artykule.
Przedstawiciele firmy Delphi postanowili wyróżnić w ramach konkursu następujących użytkowników forum:
- Tom_
- Autoelektronika
- Igltokz
- SAMPEC14
- Colin578
Otrzymają oni – do wyboru: czujnik zegarowy do pomiaru bicia tarcz lub koszulkę fanclubową zespołu Lotos Rally Team. Nagrody zostaną wysłane pocztą.
Oryginalny, znaczy lepszy
Użytkownicy testera Delphi DS150E wiedzą, że za jakość i funkcjonalność warto zapłacić. Niestety na polskim rynku występuje bardzo wiele podróbek, przypominających wizualnie tester Delphi i dostępnych w niższej cenie. Takie urządzenia dysponują najczęściej oprogramowaniem o ograniczonych możliwościach, nie dającym gwarancji poprawności odczytów. Ich nabywca płaci wyłącznie za produkt, nie otrzymuje wraz z nim pewności właściwego działania sprzętu. Ostatnia dostępna wersja oprogramowania, w przypadku wersji nielegalnych to R3.2013. Wszystkie wersje o innej nazwie są tylko sprytnie podrobionymi produktami. Obecna legalna wersja oprogramowania to 2017.21.
Nabywcy oryginalnych testerów Delphi mogą za to liczyć na pełne wsparcie firmy w codziennej warsztatowej pracy. Posiadanie aktualnej licencji pozwala na korzystanie z aktualizacji oprogramowania, a więc dostępu do wszystkich najnowszych rozwiązań Delphi. Właściciele testera mogą również brać udział w szkoleniach oraz szukać porad w ramach infolinii Hot-line. Do dyspozycji użytkowników jest również baza danych Hayness Pro w wersji Basic, która zapewnia dostęp do najpotrzebniejszych informacji technicznych, takich jak: dane regulacyjne, momenty dokręcania, ilości olejów i płynów, instrukcji wymiany układów rozrządu. Co najważniejsze, otrzymują także dożywotnią gwarancję na zakupiony sprzęt.
Jak odróżnić oryginalny tester od podróbki?
Niektórzy sprzedawcy testerów imitujących produkty Delphi mogą zapewniać klientów, że oferują im oryginalny sprzęt. Podróbki celowo posiadają obudowę wzorowaną na testerach Delphi, jednak zazwyczaj można odróżnić je od oryginału, zwracając uwagę na kilka cech. Warto pamiętać, że:
- oryginalny produkt posiada zabezpieczający klucz sprzętowy USB, bez którego nie ma możliwości zainstalowania oraz uruchomienia programu,
- w celu aktywacji programu, dane użytkownika są przekazywane przez Dystrybutorów do firmy Delphi. Przynajmniej raz na 30 dni należy podłączyć komputer do Internetu aby dokonać weryfikacji klucza.
- oryginalny produkt Delphi posiada gumowe wykończenie, które zapewnia pewny chwyt. Kopie wykonane są z plastiku niskiej jakości,
- górna cześć urządzenia Delphi jest wykończona gładkim matowym aluminium. Produkty nieoryginalne mają srebrną świecącą powłokę,
- jakość nadruku logotypu na podróbkach jest zwykle bardzo niska, co jest zauważalne już na pierwszy rzut oka,
- jeśli tester nie jest wyposażony w Bluetooth jest pewne, że to produkt nieoryginalny,
- na odwrocie urządzenia powinien znajdować się 6-cio cyfrowy numer seryjny zaczynający się od „30” oraz informacja o kraju wytworzenia,
- produkt z nadrukiem „Made in China” nie jest oryginalny. Oryginalne testery Delphi są wytwarzane w Szwecji,
- płyta CD z nieoryginalnym oprogramowaniem zazwyczaj jest dostarczana ze słabej jakości nadrukiem. Nie warto instalować pirackiego programu, gdyż można narazić się na konsekwencje prawne.
- Najnowsze wersje oprogramowania dostępne są na stronie www.delphi-diagnostyka.pl.
W zakresie walki z podrabianymi testerami, Delphi współpracuje z firmą Lege Artis Service, specjalizująca się w ochronie praw autorskich i znaków towarowych.
Każdy, kto padł ofiarą nieuczciwego dystrybutora oferującego nieoryginalne produkty może powiadomić o tym firmę Delphi drogą elektroniczną: reklamacje@delphi.com
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
luki, 15 listopada 2017, 10:24 2 -3
Przeglądałem to forum i faktycznie opinie same dobre. W przyszłym miesiącu kupuje bo widze że warto
Odpowiedz
P.M., 30 maja 2021, 20:43 0 0
Gdzie kupić oryginalny interfejs DS 150e do diagnostyki Opla Vectry b 1,8 16 V X18XE2 z 2999 roku. Info na andrzejnowy@poczta.neostrada.pl
Odpowiedz
P.M., 30 maja 2021, 20:44 0 0
Gdzie kupić oryginalny interfejs DS 150e do diagnostyki Opla Vectry b 1,8 16 V X18XE2 z 2999 roku.
Odpowiedz