Nowe jump startery OSRAM pozwolą uruchomić samochód nawet z całkowicie rozładowanym akumulatorem

6 września 2024, 10:20

Firma OSRAM poszerzyła ofertę urządzeń do rozruchu samochodu o nowe produkty. Do znanych już BATTERYstart 200, 300 i 400 dołączyły OSRAM BATTERYjumpstart 500, 1000, 1500 i 1000TI. Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni, bo poza główną funkcją jump startera ma wbudowany kompresor do kół. Co ważne, nowe urządzenia pozwalają na rozruch silnika nawet w przypadku, gdy akumulator jest rozładowany do zera. W portfolio pojawiły się także panele słoneczne, które pomogą utrzymać akumulator w sprawności podczas dłuższego postoju.

Firma OSRAM na targach Automechanika zaprezentowała nowości m.in. w ofercie urządzeń do rozruchu silnika w samochodzie z rozładowanym akumulatorem. Są to cztery produkty o różnych możliwościach – OSRAM BATTERYjumpstart 500, 1000, 1500 i 1000TI. Trzy pierwsze to jump startery, które pomogą uruchomić silnik benzynowy o pojemności nawet do 6 litrów i wysokoprężny do 3 litrów. Każdy z nich ma kompaktowe rozmiary, więc bez problemu zmieści się np. w schowku czy w bagażniku samochodu, a przed uszkodzeniem chroni praktyczne etui. We wszystkich modelach ładowanie odbywa się za pomocą przewodu USB C, a każde z urządzeń ma wyjście USB typu A (modele 1000 i 1500 także typu C), dzięki któremu można wykorzystać jump starter jako power bank do ładowania smartfona czy tabletu.

OSRAM BATTERYjumpstarter 500 pozwala uruchomić silnik benzynowy o pojemności do 3 l i wysokoprężny do 1,5 l, a wbudowany akumulator ma pojemność 6000 mAh. Prąd rozruchowy wynosi 200 A, a przypadku wykorzystania funkcji „Boost”, do głęboko rozładowanego akumulatora – nawet 500 A. Urządzenie ma zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem biegunów, co zapobiega uszkodzeniu akumulatora.

OSRAM BATTERYjumpstarter 1000 ma większe możliwości – wbudowany akumulator ma pojemność 8000 Ah, co pozwala uzyskać prąd rozruchowy na poziomie 250 A, a przy użyciu funkcji „Boost” – nawet 1000 A. Maksymalna pojemność uruchamianych silników to 5 l w przypadku jednostek benzynowych i 2 l dla wysokoprężnych.

 

 

Na szczycie gamy jest model OSRAM BATTERYjumpstarter 1500, który jest wyposażony w akumulator o pojemności 12 000 mAh. Pozwala to uruchomić silnik benzynowy o pojemności 6 litrów lub wysokoprężny do 3 l. Prąd rozruchowy wynosi 350 A i 1500 A w trybie „Boost”.

Każdy z nowych boosterów ma wbudowaną lampkę LED, która pomoże w podłączeniu urządzenia po zmroku i jest objęty dwuletnią gwarancją producenta.

W OSRAM BATTERYjumpstarter 1000TI inżynierom udało się w jednej, niewielkiej obudowie zmieścić zarówno urządzenie umożliwiające rozruch silnika w samochodzie z rozładowanym (także do zera) akumulatorem, jak i kompresor. Wbudowany akumulator o pojemności 12 000 mAh pozwala uruchomić silnik Diesla o pojemności do 3 litrów i benzynowy do 5 l. Prąd rozruchowy wynosi 300 A, a trybie „Boost” – 1000 A. Przy użyciu kompresora można napompować 13-calową oponę do poziomu 2,4 bara w 3,5 minuty.

 

Podobnie jak inne nowości także BATTERYjumpstarter 1000TI może służyć jako powerbank, a jego dodatkową zaletą jest lampka, która może służyć zarówno jako latarka, jak i świecić światłem stroboskopowym w kolorze białym lub czerwonym.

Inne nowości OSRAM, związane z akumulatorami, które zostały zaprezentowane na targach Automechanika to panele solarne, które mogą podtrzymać odpowiednie napięcie w akumulatorze np. podczas dłuższego postoju samochodu „pod chmurką”. Do wyboru są trzy modele, o różnych rozmiarach i mocy – wynosi ona 5, 10 lub 20 W, a maksymalny prąd, z jakim mogą doładowywać akumulator w samochodzie czy przyczepie kempingowej sięga 1,11 A. Ładowarki OSRAM BATTERYcharge SOLAR mają zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem biegunów oraz kabel 3 m z wtyczką 12 V. W zestawie znajdują się również zaciski do akumulatora, a opcjonalnie istnieje możliwość wpięcia się w instalację samochodu przy pomocy przewodu z wtyczką do gniazda OBD II.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!