Raport: Warsztaty i sklepy motoryzacyjne w Polsce w pierwszej połowie 2012 roku

21 sierpnia 2012, 9:42

Raport stanowi analizę działalności warsztatów i sklepów motoryzacyjnych w pierwszym półroczu 2012 roku. Badanie przedstawia informacje o różnych aspektach działalności warsztatów i sklepów w zakresie zatrudnienia, wynagrodzenia, kosztu roboczogodziny, czy też zakupów i sprzedaży części w Internecie, obsługi flot samochodowych oraz naprawiania przez warsztaty niezależne samochodów będących na gwarancji.

W publikacji zawarte są dane o zmianach m.in. w obszarze zyskowności firm, obrotach częściami zamiennymi, wartości części na magazynie czy też przychodów warsztatu / sklepu.

Szczegóły raportu znajdą Państwo w poniższym spisie treści oraz w broszurze:
 

1. Struktura próby

1.1 Struktura próby ze względu na rodzaj firmy
1.2 Struktura próby ze względu na liczbę pracowników
1.3 Struktura próby ze względu na wiek respondentów
1.4 Struktura próby ze względu na wielkość miejscowości, w której prowadzona jest działalność
1.5 Struktura próby ze względu na okres funkcjonowania firmy
1.6 Struktura próby ze względu na specjalizację warsztatu
1.7 Struktura próby ze względu na przynależność do sieci warsztatowej
1.8 Struktura próby ze względu na zajmowane stanowisko służbowe

2. Zatrudnienie w warsztatach

2.1 Liczba uczniów w warsztatach
2.2 Liczba pracowników w warsztatach
2.3 Wiek mechaników w warsztatach
2.4 Zmiana zatrudnienia w pierwszym kwartale 2012 roku w odniesieniu do ostatniego kwartału 2011 roku
2.5 Wykształcenie mechaników w warsztatach
2.6 Przynależność do sieci a wykształcenie mechaników

3. Zatrudnienie w sklepach

3.1 Liczba pracowników w sklepach
3.2 Wiek pracowników w sklepach
3.3 Wykształcenie pracowników sklepów
3.4 Zmiana zatrudnienia w sklepach w pierwszym kwartale 2012 roku w odniesieniu do ostatniego kwartału 2011 roku

4. Wynagrodzenia pracowników warsztatów w pierwszym kwartale 2012 roku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku

5. Wynagrodzenia pracowników sklepów w pierwszym kwartale 2012 roku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku

6. Przychody warsztatów w pierwszym kwartale 2012 roku

6.1 Zmiana przychodów w pierwszym kwartale 2012 roku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku
6.2 Zmiana przychodów a zmiana zatrudnienia w warsztatach
6.3 Wielkość firmy a zmiana przychodów w pierwszym kwartale 2012 roku
6.4 Zmiana zyskowności warsztatów w pierwszym kwartale 2012 roku
6.5 Zyskowność warsztatu a wielkość firmy

7. Przychody sklepów w pierwszym kwartale 2012 r.

7.1 Zmiana przychodów w pierwszym kwartale 2012 roku w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku
7.2 Zmiana zyskowności sklepów w pierwszym kwartale 2012 roku
7.3 Średnia miesięczna wielkość przychodów sklepów

8. Cena roboczogodziny w warsztatach

8.1 Zmiana ceny roboczogodziny w porównaniu do roku 2011
8.2 Specjalizacja warsztatu a cena roboczogodziny

9. Zmiana wartości magazynu części zamiennych w warsztatach w pierwszym kwartale 2012 roku

9.1 Wartość magazynu części a wielkość warsztatu
9.2 Zmiana obrotu częściami zamiennymi warsztatu

10. Zmiana wartości magazynu części zamiennych w sklepach w pierwszym kwartale 2012 roku

11. Planowana zmiana głównego dostawcy części przez warsztaty

12. Planowana zmiana głównego dostawcy przez sklepy

13. Zakupy części w Internecie

13.1 Procent części zamiennych kupowanych przez warsztaty w Internecie
13.2 Wielkość zakupów części w Internecie a miejsce prowadzenia warsztatu
13.3 Procent części zamiennych kupowanych przez sklepy w Internecie

14. Sprzedaż części w Internecie

14.1 Sprzedaż części przez sklepy poprzez platformy internetowe (np. Allegro, Otomoto)
14.2 Wielkość miesięcznej sprzedaży realizowanej przez sklepy poprzez platformy internetowe
14.3 Posiadanie własnego sklepu internetowego

15. Obsługa flot samochodowych

15.1 Rodzaj obsługiwanych flot (floty lokalnych firm / o zasięgu ogólnopolskim)

16. Naprawy samochodów na gwarancji w warsztatach niezależnych

16.1 Miejsce zakupu części wykorzystywanych do napraw samochodów na gwarancji
16.2 Naprawa samochodów na gwarancji a wielkość warsztatu

 

Podsumowanie
Zastrzeżenia
Kontakt
Spis tabel, diagramów, wykresów

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Raport: Rynek sprzęgieł w Polsce
Raport: Rynek sprzęgieł w Polsce

Raport stanowi analizę rynku sprzęgieł w Polsce. Z badania można dowiedzieć się, jakie marki sprzęgieł są najczęściej polecane klientom oraz jakie znajdują się w ofercie warsztatów i sklepów motoryzacyjnych. Pytaliśmy między innymi o ocenę średniej żywotności sprzęgła, jego najczęstsze usterki/awarie czy też kryteria decydujące o wyborze marki sprzęgieł. W projekcie badawczym pojawiły się także pytania […]