Nie każdy miłośnik wyścigów ma do dyspozycji samochód dostawczy, którym może przetransportować swój motocykl na tor. W rzeczywistości większość kierowców motocykli sportowych i supermoto na treningi wyścigowe oraz „track days” jedzie po drogach publicznych. Aby umożliwić uniknięcie konieczności zmiany klocków w motocyklu na czas podróży, TRW zadbało o zapewnienie nowym klockom wyścigowym TRQ homologacji do użytkowania na drogach publicznych.
Nowoczesne motocykle sportowe i supermoto charakteryzują się zarówno wysoką mocą silnika jak i właściwościami trakcyjnymi, które jeszcze kilka lat temu spokojnie umożliwiłyby wzięcie udziału w wyścigach na mistrzostwach świata. Jednak w przypadku hamulców zawsze istniała przepaść pomiędzy technologią seryjną, a wyścigową – bez względu na jakość klocków hamulcowych po kilku szybkich okrążeniach zaobserwować można ich spadek siły hamowania i oznaki przyśpieszonego zużycia. Często pojawia się również potrzeba skrócenia drogi hamowania w celu poprawienia osiągów. Wynika to z faktu, że typowe, seryjne klocki hamulcowe przystosowane są do wykorzystania drogowego.
Mieszankę TRQ opracowano z myślą o torach wyścigowych, ale może ona również być stosowana na drogach publicznych. TRQ znacznie przewyższa mieszankę drogową SRT (Sinter Road & Track), która jest nadal dostępna. Dla uzyskania maksymalnych osiągów eksperci TRW zalecają delikatne dotarcie klocków w początkowym okresie jazdy.
Klocki TRQ marki TRW są dostępne dla ponad 700 modeli motocykli – można je nabyć u dystrybutorów marki.
Komentarze