EuroWarsztat jest w Polsce już od 20 lat

, 26 października 2021, 8:52

Sieć serwisów EuroWarsztat świętuje jubileusz działalności w Polsce. Zbiega się on z obchodami dwudziestolecia istnienia Groupauto Polska (GAP), organizatora sieci EuroWarsztat.

Trochę historii

Pomysł stworzenia międzynarodowej sieci warsztatów EuroGarage, w Polsce znanej jako EuroWarsztat, zrodził się w Groupauto International w 1998 roku. Pierwsza pilotażowa sieć powstała we Włoszech. Dzisiaj charakterystyczne granatowo-biało-zielone logo jest rozpoznawalne w Europie, Ameryce Południowej i Azji Wschodniej.

Pierwszy punkt serwisowy w Polsce pod szyldem sieci EuroWarsztat powstał w 2000 roku.
Od tego czasu liczba warsztatów konsekwentnie rosła, tworząc rozległą sieć punktów w kraju.

Ostatnie 5 lat

Zdaniem EuroWarsztatów to szkolenia są najbardziej istotną korzyścią uczestnictwa w sieci. Dlatego w ostatnich pięciu  latach rozbudowano program szkoleń, a dla każdego serwisu nieodpłatnie udostępniono oprogramowania do zarządzania warsztatem. Przebudowano stronę internetową, sieć jest bardziej widoczna w mediach i stale rozwijany jest program lojalnościowy EuroClub. Wraz z nowym systemem informatycznym, możliwe stały się kompleksowe audyty sieci. Jednym z wyczekiwanych projektów jest obsługa klientów flotowych, która okazała się cenną lekcją otwierającą lepsze perspektywy na przyszłość.

Refleksje

Jubileusz sieci zbiegł się w czasie z obchodami dwudziestolecia istnienia Groupauto Polska (GAP), organizatora sieci EuroWarsztat. Po dwudziestu latach działalności, skonsolidowane obroty członków GAP wzrosły 50-krotnie. Spółka dzięki udziałom, jakie od 2005 roku posiada w Groupauto International (GAI), ma znaczący wpływ na globalną politykę grupy i ogólnoświatowy kształt sieci EuroGarage.

Obecność w  największych strukturach jak Genuine Parts Company (GPC), Alliance Automotive Group (AAG), czy Groupauto International, pozwala realizować ideę nowoczesnego rynku motoryzacyjnego. Tworząc w 2017 roku joint-venture z AAG i stając się częścią biznesu amerykańskiego GPC, Groupauto i sieć EuroWarsztat znajdują się w jednej z największych struktur światowego aftermarketu.

Obchody 20-lecia

Pandemia nie popsuła obchodów podwójnego jubileuszu, który jest ważnym wydarzeniem, zarówno dla organizatorów, jak i dla warsztatów zrzeszonych w sieci. Świętowanie rozpoczęło się nietypowo, bo od jubileuszowego rajdu po Polsce, w którym złożono oficjalne wizyty zrzeszonym w sieci serwisom. Wręczono im specjalnie na tę okazję przygotowane upominki jubileuszowe. A zakończono konferencją dla właścicieli serwisów przynależnych do sieci. W warunkach reżimu sanitarnego, ale w pięknym nadmorskim klimacie, podsumowano ostanie minione pięć lat oraz przedstawiono plany dalszego rozwoju. Konferencję uświetnili swoim udziałem goście: gen. dyw. Roman Polko – były dowódca jednostki specjalnej GROM, zespół Varius Manx z Katarzyną Stankiewicz, a gości na scenie zapowiadała Dorota Gardias. Atmosfera długo wyczekiwanego spotkania pokazała, dziś bardziej niż kiedykolwiek, jak ważny jest bezpośredni kontakt w relacjach biznesowych.

Przyszłość EuroWarsztatu w Polsce

EuroWarsztat w swoich planach, oprócz rozszerzenia sieci, przede wszystkim ukierunkowany jest na jakość i najnowsze technologie. Wsparcie europejskiego dystrybutora AAG oraz amerykańskiego giganta GPC jest tu solidnym fundamentem. Daje możliwości finansowe i organizacyjne. Sieć zamierza wspierać i rozwijać niezależne firmy, dając im jednocześnie poczucie bezpieczeństwa w szybko zmieniającym się świecie motoryzacji. Plany organizatora sieci względem EuroWarsztatów w Polsce są ambitne, zwłaszcza w perspektywie kolejnych 20 lat.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!